חיפוש

החלטת שאתה רוצה ללכת לגמילה? חשוב שתדע מה מצפה לך

גמילה מהתמכרות היא אחד הדברים הכי קשים שאפשר להעלות על הדעת. לא משנה על איזו התמכרות מדובר, הקושי להיגמל גורם לא פעם למכורים לחזור להתמכרות ולהיכשל בתהליך הגמילה. כדי להימנע ממצב כזה, חשוב להבין עוד לפני שמתחילים את התהליך מה בדיוק מחכה לכם. בצורה הזו תוכלו לגשת לגמילה בצורה מפוכחת יותר שתעזור לכם לעבור אותה בהצלחה.

 

הכרה בבעיה

לא משנה על איזו התמכרות מדובר, והאם אתם צריכים גמילה מהרואין או מכל סוג אחר של התמכרות, חשוב קודם כל להבין שהמצב שאתם נמצאים בו כרגע הוא שלילי. עבור מכורים רבים האתגר הגדול נעוץ בהבנה שהם אכן צריכים להיגמל, ושלא מדובר על מצב שבו ניתן להמשיך. גם אחרי ההכרה הזו עוד מצפה לכם דרך ארוכה, אולם בתור התחלה זה הדבר הנכון לעשות.

מזהה את הבעיה

 

היו מוכנים לעבודה קשה

אם חשבתם שתהליך הגמילה הולך להיות דבר קל, כדאי שתחשבו על זה שוב. גמילה מהתמכרות, ולא משנה על איזו התמכרות מדובר היא הליך קשה שהולך לשאוב מכם הרבה מאוד אנרגיה. הסיבה שאנחנו מספרים לכם את זה כאן היא שעליכם להגיע עם מוכנות נפשית לעבודה קשה. בלי המוכנות הזו יהיה לכם קשה לעבור את התהליך הגמילה, אולם איתה, הדברים יכולים להיות פשוטים יותר.

 

נסו להבין את שורשי ההתמכרות

אחרי שהתחלתם את תהליך הגמילה, הצעד הראשון הוא להבין מה בדיוק גרם לכם להתמכרות הזו. ברוב המקרים, ההתמכרות עצמה אינה מה שמושך אותנו אלא דווקא צורך אחר שההתמכרות מצליחה לענות עליו מסיבה מסוימת. הבנה של שורשי ההתמכרות תעזור לכם לנסות לייצר אלטרנטיבה, וכך מלבד הקושי של הגמילה לא תרגישו פגיעה בדברים אחרים שחשובים לכם.

מוכן לעבודה קשה

 

היכרות עם הצד המזיק של ההתמכרות

בהמשך לעובדה שחשוב שתכירו בבעיה שלכם, כדאי גם להבין מה בדיוק הנזק שאותו ההתמכרות גורמת לכם. תהליך הגמילה הוא תהליך מורכב, ולא פעם במהלכו אנחנו עלולים לשאול את עצמנו לשם מה אנחנו נמצאים בתוך התהליך הזה. הבנה לעומק של הצד המזיק שיש בהתמכרות תעזור לכם להתמיד בתהליך הגמילה מתוך הבנה של הרווח שתוכלו להפיק ממנו.

 

אל תוותרו על ייעוץ מקצועי

הדבר האחרון שחשוב לנו לומר לכם הוא לא לוותר על ייעוץ מקצועי בתהליך הגמילה. בדיוק כמו טיפול פסיכולוגי, גם גמילה היא תהליך שבו הנפש שלכם לוקחת חלק מרכזי. תנאי הכרחי להצלחה של תהליכים מהסוג הזה הוא ליווי שלהם על ידי אנשי מקצוע שמכירים לעומק את התחום.

 

לסיכום

גמילה מהתמכרות היא אחד הדברים הכי קשים שיש, וכדי להצליח בה יש כמה דברים שכדאי לדעת. הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא להכיר בעובדה שאתם מכורים יחד עם הבנה של הבעיות שאותה התמכרות גורמת לכם. עליכם גם להיות מוכנים לתהליך שכולל עבודה קשה.

תהליך ניקוי רעלים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא