חיפוש

מהן הזכויות שלך לאחר פגיעה בתאונת דרכים?

נפגעתם בתאונת דרכים? חייכם עשויים להשתנות – מהמצב הכלכלי, דרך המצב התעסוקתי וכמובן הפגיעות הפיזיות, הגופניות והנפשיות שיקרו לכם בגלל התאונה.

חשוב מאוד לדעת מה הן הזכויות המגיעות לנפגעי תאונות דרכים כדי שאם חס וחלילה תאלצו להזדקק להן, תוכלו לדרוש את כל הפיצויים המגיעים לכם במלואם.

 

אספקטי החוק

החוק מתייחס לשני אספקטים של פגיעה בתאונת דרכים, האספקט הראשון מתייחס לפגיעה של התאונה עצמה, רמת הפציעה שנפגעת ממנה, אחוזי הנכות שנגרמו כתוצאה מהפציעה וההשלכות שנגזרו מכך כמו לדוגמא חוסר היכולת לעבוד ולהשתכר. האספקט השני של חוק הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים מתייחס לפיצויי על הסבל שנגרם בעקבות הפציעה, אדם שעבר תאונת דרכים סובל מכאבים ומשינוי פתאומי בחייו, דברים אלו גורמים לעוגמת נפש רבה והוא זכאי לקבל פיצוי על עוגמת הנפש הזו.

בכל מקרה סכום הפיצוי מוגבל ולא יעלה מעל לפי שלושה מהשכר הממוצע. זאת אומרת שלמרות שהנפגע יוכיח שהוא לא יכול לעבוד בעקבות התאונה והשכר שלו היה מעל הממוצע במשק, הוא לא יוכל לקבל שכר מלא בהתאם לעבודה בה עבד לפני התאונה אפילו אם הוא הוכיח שאינו יכול לעבוד בעקבות הפגיעה מהתאונה.

 

המקורות מהם מגיעים הפיצויים

הפיצוי לאדם שנפגע בתאונת דרכים מגיעים מכמה מקומות. הראשון הוא חברת הביטוח, כאשר אדם מבטח את רכבו בחברת ביטוח, ישנו סעיף ביטוחי ספציפי לפיצויים בעקבות תאונות דרכים. מלבד זה, אפשר לקבל פיצויים גם מחברת הביטוח של הנהג הפוגע.

מקום נוסף ממנו אפשר לקבל פיצוי במקרה של תאונת דרכים הוא המדינה, אדם שקיבל אחוזי נכות בעקבות תאונת דרכים יכול לתבוע מהמדינה קצבת נכות שתשולם לו מהביטוח הלאומי לפי דרגת הנכות אותה קבעו לו.

 

הקלות ותשלומי ביטוח לאומי

אדם שנפגע בתאונת דרכים יכול לקבל גם הקלות והטבות שאינן בהכרח כספיות. למשל, אדם שנפגע בתאונת דרכים יכול לקבל כיסוי להוצאות המשפט ושכר עורך הדין, תשלום אגרה ועוד הוצאות הקשורות למשפט, מי שמשלם את כל ההוצאות האלו זו המדינה ע"י הביטוח הלאומי, כל זה בתנאי כמובן שהנפגע אכן קיבל את אחוזי הנכות בעקבות תאונת הדרכים שעבר.

במקרה שבעקבות התאונה הנפגע זקוק גם לשינויים בביתו כמו הוספת רמפה במקום מדרגות או התקנת מעלית וכד' כדי שיוכל להתנהל בשגרת חיים במצב החדש, התשלום על כל השינויים האלו אף הוא באחריות המדינה דרך הביטוח הלאומי.

על מנת לקבל את כל ההקלות והפיצויים המגיעים לכם, וכן ייעוץ מקצועי במקרה של פגיעה מתאונות דרכים, פנו  לעורך דין תאונות דרכים.

 

מקרה "פגע וברח"

לסיום,, נקודה נוספת וחשובה מאוד- אם התאונה היא תאונת "פגע וברח" (זהות הפוגע לא ידועה), עדיין קיימת הזכות לתבוע פיצויים בעקבות הפגיעה. מי שידאג לפיצויים הוא אירגון "קרנית", תאגיד ציבורי שהוקמה בשביל לטפל בנפגעי תאונות דרכים. מטרת הקרן היא לדאוג שגם מי שאין לו ביטוח תאונות דרכים וביטוח רפואי, יוכל לקבל פיצויים בעקבות התאונה שעבר.

 

סמל משפטי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »