חיפוש

האם ניתן לקבל הקלות מביטוח לאומי עקב פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה היא מחלה שאין לה תסמינים או סממנים חיצוניים. פיזור הכאב והתשישות משתנים מאדם לאדם. רק בשנים האחרונות חל שינוי בתפיסה בביטוח לאומי, וחלה הקלה בזכאות להקלות וסיוע כלכלי לאנשים שמתמודדים עם המחלה. אז כן אפשר לקבל הקלות מביטוח לאומי, והכתבה תסביר את קביעת אחוזי הנכות ומה הזכאויות השונות.

 

אחוזי נכות

כשמדברים על פיברומיאלגיה ביטוח לאומי עד מרץ מודם יותר השנה היו מאוד קיצוניים עם מתן אחוזי הנכות. לא רק שהקביעה הייתה מאוד קיצונית, אלא שגם הדרך לקבלת אחוזי הנכות הייתה מורכבת מאוד. כיום, אחרי שהצליחו לקשור דאבת כאבים לגורים גנטיים מסוימים, ביטוח לאומי מאפשרים מספר הקלות:

  • 10 אחוזי נכות ניתנים למי שמאובחן עם פיברומיאלגיה מאחר והנחת היסוד היא שזו מחלת כאב כרונית, ומי שמציג תסמינים קלים יחסית יקבל מעט אחוזים, אך עדיין הקלות שנפרט עלין בהמשך.
  • 20 – 40 אחוזי נכות ניתנים למי שסובלים מתסמיני כאב ותשישות חמורים עד קיצוניים.
  • קבצת נכות מעל ל- 40 אחוזים תינתן למי שסובל מהפרעה בריאותית נוספת שנגרמה בעקבות הפיברומיאלגיה, אך אחוזי הנכות יקבעו לפי התסמין החמור יותר.

 

תהליך מול ביטוח לאומי

כמו כל דבר שמתנהל מול ביטח לאומי, אתם צריכים לרכז את כל הניירת שקשורה למצב הבריאותי שלכם, למלא את הטפסים של ביטוח לאומי ולהגיש אותם בהקדם האפשרי. לאחר מכן אתם תזומנו לוועדה רפואית ובהמשך אליה יקבעו לכם אחוזי  נכות בהתאם למה שהוצג. לאחר מכן תקבלו במידת הצורך ואם ייראו לנכון קביעת דרגת אי כושר. במידה ולא קיבלתם מביטוח לאומי כלום, תמיד אפשר להגיש את התביעה מחדש.

 

קנאביס רפואי

תהליך קבלת הרישיון לא קשור בהכרח לביטוח לאומי אבל כן חשוב להכיר בזכות זו. אחרי שנה אחת לפחות של טיפול במרפאת כאב ניתן להתחיל בתהליך בדיקת צורך בקנאביס רפואי. רישיון לקנאביס רפואי יינתן רק כמוצא אחרון. במידה ונמצאתם זכאים, תוכלו להגיש בקשה להחזר כספי מביטוח לאומי. מאחר וכל רכישה של קנאביס רפואי לפי הרישיון היא הכרחית, התרופה הזו כעת בסל הטיפול שלכם.

 

מסמכים חשובים

כבר ציינו שחשוב להיערך מול ביטוח לאומי עם כל ניירת שתוכל לסייע לכם. שימו לב שככל שתגישו יותר ויותר חוות דעת של רופאים שרלוונטיים להבנת היקף הכאב שלכם בעקבות הפיברומיאלגיה; כמו ראומטולוג, אורולוג, פסיכיאטר, רופא משפחה, רופא תעסוקתי ומומחה גסטרואנטרולוגיה.

 

סיכום קצר

הכרת מחלת פיברומיאלגיה על ידי ביטוח לאומי הציבה את מדינת ישראל כאחת המדינות המתקדמות ביותר מבחינת ההכרה והטיפול במחלה, בכל העולם. מרץ 2022, הוא ציון דרך חשוב ביותר לחולים ולמטופלים, לא רק בגלל ההכרה מביטוח לאומי, אלא בגלל הלגיטימציה שההכרה נותנת למצב שלהם. עצם האישור למצב מאפשרת התמודדות נפשית קלה יותר.

משקל

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »