חיפוש

בישראל דבר אנגלית: למה זה קשה לנו ומה ניתן לעשות

בשנת 2023 אין ספק שלדעת אנגלית זה משאב חשוב ביותר. האינטרנט, התרבות והתעשיות השונות – כולן מבוססות על השפה הזו וחשוב שנשלוט בה. העניין הוא שלא לכולם זה קל – ישנם אתגרים רבים שיכולים להקשות על אנשים בלמידת אנגלית כשפה שנייה. אז איזה קשיים מתעוררים כשאנחנו מנסים ללמוד אנגלית וכיצד ניתן לפתור בעיות אלה?

 

מחסום השפה

עברית היא השפה הרשמית של מדינת ישראל. בעוד אנגלית נלמדת כמקצוע חובה בבתי הספר, יש ישראלים רבים שמתקשים לדבר אותה באופן שוטף. אחד האתגרים העיקריים שמשפיעים על כך הוא מחסום השפה. עברית שולטת ברוב ההיבטים של חיי היומיום שלנו, ביניהם תקשורת בינאישית, חינוך, מוסדות ממשלתיים ועוד.

מסיבה זו החשיפה לאנגלית היא מוגבלת ולעיתים אנשים יתקלו בה רק בבית הספר ולא מעבר לכך. דבר זה פוגע ביישום המעשי של השפה ומונע מאנשים ללמוד אותה. והעובדה שעברית ואנגלית שייכות למשפחות שפתיות שונות לגמרי לא עוזרת בכלל…

בישראל מדברים אנגלית

שיטת הוראת האנגלית בארץ

כמו שכבר ציינו, אנגלית נלמדת בבתי הספר כבר בגיל צעיר, אבל הבעיה היא שבשיטות ההוראה הנוכחיות יש דגש רב יותר על דקדוק והבנת הנקרא- וזאת על פני יישום אנגלית מדוברת ותקשורת. דבר זה מוביל לכך שלאנשים רבים אין הזדמנויות לתרגל שיח באנגלית, דבר שמשפיע על ידע השפה. על כן אנשים שזקוקים לכך בהמשך צריכים למצוא הזדמנויות ליישם את האנגלית שלהם, אם זה בשיחה עם חברים או לדוגמה במהלך קורס אנגלית עסקית.

 

אז איך לומדים אנגלית בכל זאת?

כדי להתמודד עם האתגרים השונים שעומדים בפני ישראלים כשהם לומדים אנגלית, יש מספר דברים שאפשר לעשות. דבר ראשון הוא קורסים בשפה האנגלית. יש מוסדות וגופים שונים שמציעים קורסים לקידום האנגלית. אפשר למצוא קורסים ייעודיים לקבוצות גיל מסוימות, אנגלית עם אוריינטציה עסקית, כתיבה באנגלית ועוד. קורסים אלה הם מקצועיים ומאפשרים לאנשים להיחשף לשפה ולתרגל אותה.

דבר נוסף שניתן לעשות הוא להגדיל את החשיפה לאנגלית באמצעות צפייה בטלוויזיה, סרטים, קריאת ספרים, עיתונים ועוד. כאשר נחשפים לשפה באופן אורגני ניתן ללמוד אותה טובה יותר. גם ככה כולנו צופים הרבה בטלוויזיה, אז צפייה בסדרה באנגלית עם כתוביות באנגלית יכולה לעזור לכם לקלוט את השפה טוב יותר. בנוסף, יש לזה גם את היתרון שבתכנים עכשוויים ניתן לקלוט גם את הסלנג של התקופה- מה שיקל עליכם לתקשר עם אנשים באנגלית בצורה מובנת, ברורה ועדכנית.

לבסוף, שיטה נוספת ללמוד את השפה האנגלית היא פשוט להיזרק למים. טוסו לחו"ל והקפידו לדבר עם המקומיים אך ורק בשפה האנגלית. יכול להיות שבהתחלה זה יהיה לכם קשה ולא תצליחו לבטא את עצמכם, אבל ככל שתסתגלו ותתרגלו- כך השפה תתגלגל לכם טוב יותר על הלשון.

בישראל מדברים אנגלית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא