חיפוש

קחו נשימה – איך מתכוננים להליך כירורגי?

אנשים רבים עלולים למצוא את עצמם עם צורך בהליך כירורגי. מדובר במקרים רבים בתהליך לא פשוט שדורש הרבה מאוד הכנה גם ברמה הנפשית וגם ברמה הארגונית. חלקם עלולים להיכנס ללחץ מסיטואציה כזו, אך אם מתכוננים כמו שצריך ובאים מלומדים, החוויה עשויה להשתפר עשרות מונים ולהפוך לטריוויאלית. המאמר הבא יספק לכם מספר טיפים חשובים כדי להתכונן להליך כירורגי כראוי.

 

ציוד

השלב הראשון וכנראה הכי חשוב בכל התהליך הוא הבאת הציוד המתאים לניתוח. לא מדובר כמובן בציוד רפואי בהכרח, אלא גם בציוד יומיומי שתזדקקו אליו במהלך האשפוז. בגדים נוחים שמתאימים למזג האוויר, תחתונים, מגבות קטנות, ספרים או מחשב נייד, כסף קטן, משקפיים, וכל דבר אשר אתם זקוקים אליו ביום רגיל. אחרת, תמצאו את עצמכם ללא אמצעים וללא יכולת לחוות נוחות בבית החולים.

ציוד מתאים לניתוח

אכילה ושתייה

אכילה ושתייה הן פעולות אשר חשוב לשים תשומת לב יתרה כלפיהן. חובה להתייעץ עם רופא המשפחה מראש לפני שמחליטים לשתות או לאכול כל דבר. תחת זאת כלולים גם חטיפים קלים, נשנושים למיניהם, ואפילו מים רגילים. אם עושים זאת לפני ניתוח שלא מאפשר זאת, הוא עלול אף להיות מבוטל. לייעוץ מקצועי עם רופא מומחה בכל נושא כירורגי לחצו כאן: https://dreldad.co.il

 

תרופות

כל לקיחה של תרופות, כולל תרופות שגרתיות שנלקחות גם ללא קשר לניתוח, חייבות להיות מלוות בייעוץ עם הרופא שלכם או הרופא המנתח. תרופות מסוימות עלולות לפגוע באיזון העדין של הגוף שלכם מבחינת רפואית ותזונתית. בנוסף, במסגרת הניתוח ישאלו אתכם אם אתם במקרה אלרגיים לסוגים מסוימים של תרופות. במידה ולקחתם תרופות שאסור לקחת, הניתוח עלול להתבטל.

 

הכנה נפשית

כאמור, ניתוח הוא פרוצדורה לא פשוטה כלל וכלל. לכן, במידה וחווים לחץ נפשי חריג, חשוב להציף זאת. יש אפשרות לשוחח עם גורמים עוזרים ורלוונטיים מכל מיני סוגים, כולל צוות בית החולים. הם לעתים מספקים מידע ועצות שעשויים להוריד את סף הלחץ הכולל בקרב המנותח. מטופל במצב נפשי טוב גם לעיתים רבות בעל סיכוי גבוה יותר להחלים מהר ובצורה טובה.

הכנה מנטלית

כדורים נגד כאבים

אחרי ניתוח, במקרים רבים נלקחות תרופות נגד דלקות ולשיכוך כאבים כדי להקל על תהליך ההחלמה ולאפשר תפקוד יחסית רגיל. לכן, יחד עם התייעצות מתמדת עם הרופא המתאים, חשוב להשיג את התרופות המתאימות כבר מראש כדי לא להיתקע ללא יכולת להקל על הכאב. לפעמים יש מחסור בתרופות מהסוג הזה בבתי מרקחת, אז לא ניתן בהכרח לסמוך על כך שיהיה אפשר למצוא אותן בקלות תמיד.

 

לסיכום

כירורגיה היא לא תהליך של מה בכך, ורבים מגיעים עם מתיחות וחרדות. אך אם מתכוננים כמו שצריך ומקשיבים להוראות של הרופאים, התהליך יכול להיות חלק וללא בעיות מיוחדות.

הליך ניתוחי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא