חיפוש

איך לצאת זכאי במשפט צבאי?

הסתובבתם בבסיס במדים לא מדוגמים? לא מצאתם את החוגר? הזקן טיפה ארוך מידי? הברזתם ממסדר בוקר? סביר להניח שעל פי פקודות הצבא, תישפטו בדין משמעת בפני מפקד היחידה. עם זאת, בעת ביצוע מעשה חמור, כנראה שתעמדו למשפט בבית דין צבאי.

חוק השיפוט הצבאי משנת 1955 מסדיר את העבירות שנחשבות לעבירות צבאיות, וקובע אילו עבירות יכולות להישפט בדין משמעתי ולא להגיע לבית דין צבאי. כל חייל שנשפט רוצה לצאת עם עונש קל ככל שיותר וללא רישום פלילי. איך יוצאים זכאי במשפט צבאי? המדריך לחייל.

 

מה הם זכויותיך?

זימון לבית דין צבאי לא עושה שמח לאף אחד. בלי קשר לפז"מ או לסוג התפקיד, כולם יכולים להישפט ולהישלח לכלא צבאי. במקום להתפתל מול המערכת הצבאית הנוקשה שלא עושה חסד עם אף אחד, רצוי להיעזר בייעוץ משפטי ולהילחם על הצדק שלכם.

באתר https://brunolaw.co.il תוכל לקרוא את כל המידע שיסביר לכם איך לצאת מהצבא. אבל רגע לפני ההעמדה לדין, מה הם זכויותיך כנאשם במסגרת הצבאית?

  • שלילת חופשות – במידה ואתם עומדים למשפט צבאי, לא ניתן לרתק אותך ללא משפט. במידה ונשלל החופש שלך, לא ניתן להעמיד אותך לדין על אותה העבירה שביצעת, אלא רק באישור פרקליט צבאי.
  • זכות עיון בראיות הקיימות – לפני המשפט או בתחילתו, קצין שיפוט יסביר לך במה אתה מואשם. כל אדם שעומד למשפט זכאי לעיין בחומר הראיות שנוגעים לסוג העבירה ותיאורה.
  • נוכחות הנאשם הינה חובה – לא ניתן לשפוט אותך ואסור להשמיע עדויות במידה ואינך נוכח.
  • העברת הדיון למפקד או לבית הדין הצבאי – בתחילת המשפט ניתן לסרב להישפט ולהעביר את הדיון. לכל חייל יש את האופציה לסרב להישפט פעם אחת בלבד. במידה והועמדת לדין בפני קצין שיפוט זוטר תוכל להעביר את הדיון למפקדו. במידה והועמדת לדין בפני קצין שיפוט בכיר, תוכל לבקש להעביר את הדיון למפקדו או לבית הדין הצבאי. במידה ותרצה להעביר את הדיון לבית הדין הצבאי, ימונה במיוחד קצין בודק מהיחידה שלך שיברר איתך מדוע אינך מעוניין להישפט ביחידה. את הדברים הקצין הבודק יעביר לפרקליטות הצבאית, זו תחליט היכן יתקיים הדיון.
  • רשאי להביא עדים – כל חייל שנשפט רשאי להביא עדים רלוונטיים על מנת להוכיח את הגרסה שלו. ניתן לשאול אותם שאלות או להוכיח את עדותם בדרך אחרת.
  • ניתן להציג את הטענות פעמיים – פעם אחת בעניין האשמה. במידה וקצין השיפוט קבע כי אתה אשם, ניתן לטעון את אותן הטענות על מנת להקל בעונש.
  • משפט בהוראת פרקליט צבאי –  במידה ואתה נשפט בהוראה של פרקליט צבאי, קיימת האופציה להביא חוות דעת נגדית של סנגור מטעמך.
  • קבלת טופס תלונה – לאחר המשפט הצבאי ניתן לקבל, לבקשתך, את ההעתק מטופס התלונה שבגינו נשפטת.

צבאי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »