חיפוש

אובדן כושר עבודה עקב דלקת פרקים

לכל אלו שהתמזל מזלם ומעולם לא סבלו מדלקת פרקים, התופעה עלולה להישמע כקלה יחסית ובוודאי לא ככזאת הגורמת לאובדן כושר עובדה. אך בניגוד לדעה הרווחת, דלקת פרקים היא דלקת הטומנת בחובה כאבים עזים, כאלו שמשפיעים על איכות החיים בצורה בלתי רגילה.

בהתאם, במקרים מסוימים עובדים הסובלים מדלקת פרקים זכאים לסיוע כלכלי בגין אובדן כושר עבודה. מה הם המקרים בהם ניתן לקבל סיוע כלכלי? מה הן הדרכים בהן ניתן להשיג את הסיוע? הישארו איתנו.

 

אובדן כושר עבודה, מה זה בכלל?

ובכן, לפני שנצלול לגופו של עניין ונגלה באילו מקרים ניתן לקבל סיוע כלכלי תחת ההגדרה אובדן כושר עבודה עקב דלקת פרקים, כדאי שנבין תחילה מה זה אובדן כושר עבודה. באופן כללי, אובדן כושר עבודה הוא תרחיש בו בשל לקות רפואית עובדים מאבדים את יכולתם לתפקד בעבודתם, באופן מלא או באופן חלקי, כאשר לפני אותה לקות הם יכלו לעבוד.

כמו כן, אובדן כושר עבודה יכול להיות מוגדר באופן זמני וכן באופן קבוע. במידה ותרצו לקבל פרטים נוספים בנוגע לאובדן כושר עבודה מסיבות אלו ואחרות, אתר פיצויים יספק לכם מענה מלא.

 

מה עונה להגדרה של דלקת פרקים?

המונח "דלקת מפרקים" הוא מונח אחד המגלם בתוכו מצבים רפואיים רבים למדי. המשותף לכל המצבים הרפואיים אשר עונים להגדרה דלקת מפרקים, הוא כאב במפרקי הגוף השונים. התסמינים השונים של דלקת מפרקים הם: הגבלה תנועתית של המפרקים, כאבים, נוקשות, נפיחות במפרקים ואודם של העור מעל המפרק.

 

השלכותיה של דלקת המפרקים בהקשר של עבודה

כאשר דלקת המפרקים גורמת לכאבים עזים ולנוקשות במפרקים, הדבר משפיע באופן אקוטי על היכולת של העובדים לתפקד. עם זאת, לדלקת פרקים יש טווח רחב של השלכות, היא יכולה להיות יחסית קלה וכך תפגע בתפקוד באופן חלקי, אך היא יכולה להיות חמורה ולמעשה להשבית את יכולתם של העובדים לעבוד באופן מלא.

בהקשר של הסיוע הכלכלי, גם במצב של הליקוי החלקי וגם במצב של חוסר תפקוד מלא ניתן לקבל סיוע. את הסיוע ניתן לקבל במספר דרכים, נציג אותן כעת.

 

איך ניתן לקבל סיוע עקב אובדן כושר עבודה בעקבות דלקת פרקים?

ובכן, ישנן מספר דרכים באמצעותן ניתן לקבל סיוע כלכלי בהקשר הזה:

 

  • ביטוח לאומי

ישנה אפשרות לקבל סיוע כלכלי באמצעות תביעה לקצבת נכות או תביעה לקצבת נכות מעבודה מהביטוח הלאומי. במקרה של תביעה לקצבת נכות, סיוע כספי ייתן רק במידה ויקבעו למעלה מ25% נכות וככל שהאחוזים גבוהים יותר כך גם הקצבה גדלה. במקרה של תביעה לקצבת עבודה, במידה ויוכח כי הדלקת נגרמה עקב העבודה, תינתן קצבת עבודה מביטוח לאומי.

 

  • הגשת תביעה לחברות ביטוח

במידה ועובדים מבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה, הם יוכלו לתבוע את חברת הביטוח ולקבל קצבה. אפשרות נוספת היא תביעת חברת הפנסיה, הפרשת כסף לפנסיה מגלמת בתוכה ביטוח אבדן כושר עבודה, לכן האפשרות הזאת זמינה גם למי שלא מבוטח באופן פרטי.

דלקת פרקים בכושר עבודה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »