חיפוש

מה ההבדלים בין מעשנת פלט למעשנת בשר? 

נתקלנו באחרונה בשאלות רבות מצד גולשים ברחבי הרשת בכל הנוגע להבדלים בין מעשנת פלט למעשנת בשר. בתור מומחים בתחום, הבנו שאנחנו צריכים להרים את הכפפה ולעשות מעשה. כלומר, לכתוב מדריך מסודר ולהסביר בו לכל התוהים אחת ולתמיד מה ההבדל בין השתיים. אם אתם תוהים לגבי עניין זה, אנחנו שמחים שהגעתם לכאן ומזמינים אתכם לקרוא את השורות הבאות ולגלות את כל הפרטים שאתם חייבים לדעת.

 

מהי מעשנת בשר?

רגע לפני שנציין בפניכם את ההבדלים בין השתיים, ראוי שנסביר בכמה מילים אודות כל אחת מהמעשנות. הדבר יאפשר להבין בהמשך את ההבדלים ביניהן. אז יש כמה סוגים של מעשנות בשר:

  1. מעשנת בשר עומדת (יש מי שקוראים לה "ארון" בגלל המראה שלה)
  2. מעשנת בשר שוכבת
  3. מעשנת בשר ביצה

אפשר להבין מהשמות הללו כי כל מעשנת בשר קיבלה את השם שלה מהצורה החיצונית שלה. מעשנת בשר עובדת באופן די פשוט. אפשר באמצעותה לבשל בשר באופן איטי במיוחד ולאורך זמן רב. הדבר מביא לכך שבסוף הבישול, הבשר מקבל ארומה של טעמים ייחודיים ומעושנים.

 

מהי מעשנת פלט?

כעת אתם יודעים מהי מעשנת בשר, כך שנותר לנו להסביר לכם מהי מעשנת פלט. מעשנה זו היא בעצם תנור ורסטילי שפועל על שבבי עץ. את השבבים דוחסים אל תוך המעשנה והם הופכים לחומר עישון. מעשנה זו נחשבת לפשוטה יחסית להפעלה וכל אחד יכול לצלות ולעשן בה בשרים באופן ידידותי ובטיחותי מבלי ללמוד את השימוש בה. אם המידע נשמע לכם מעניין, דעו שנסביר לכם בהמשך בקצרה כיצד בוחרים מעשנת פלט.

 

נו, אז מה ההבדלים ביניהם?

ההבדל העיקרי בין השתיים הוא חומר הבעירה. בזמן שבמעשנת פלט נעשה שימוש בשבבי עץ, כאשר משתמשים במעשנת בשר, ניתן להשתמש ב-3 חומרי הבעירה הבאים:

  • פחם
  • גז
  • חשמל

ראוי לציין שאתם צריכים לבדוק מראש שמקור החום הנבחר מתאים לצרכים שלכם, כך שאם אתם מתלבטים לגבי עניין זה, כדאי שתתייעצו עם מומחים בחנות רגע לפני שתרכשו את המעשנה הבאה שלכם.

 

איך בוחרים מעשנת פלט ובשר?

כפי שהבטחנו לכם קודם לכן, אנחנו יכולים לומר לכם איך תוכלו לבחור את מעשנת הפלט ו\או הבשר הבאה שלכם. כדי שתוכלו לבחור את המעשנה המתאימה ביותר לצרכים שלכם, עליכם לכתוב קודם כל את רשימת הצרכים שלכם, למשל:

  • מעשנה שלא תפלוט הרבה עשן שיפריע לשכנים במרפסת הסמוכה
  • מעשנה שתישמר לתקופה ממושכת ועוד

רק לאחר שתהיה לכם את הרשימה, תפנו אל חנות מומלצת ותציגו אותה בפני המוכר. כך הוא יוכל להתאים לכם את המעשנה המתאימה לכם ביותר.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהסביר את ההבדל בין שתי המעשנות, עכשיו, כשאתם יודעים מהן, נותר לכם לבחור את המתאימה לכם ביותר. שיהיה בתיאבון!

מעשנת בשר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא