חיפוש

אילו תקנים חובה שיהיו כאשר מדובר בבנייה ירוקה

 בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה קיצונית בזיהום האוויר, התייבשות כדור הארץ, המסת קרחונים, צונאמי ורוחות סוערות הסוחפות איתן בתים שלמים וחיים של אנשים.

בהקשר לנסיבות אלו, נוצר תקן חדש במיוחד עבור טובת כדור הארץ והוא נקרא: ״בנייה ירוקה״, תקן זה, מכיל בתוכו אלמנטים מסוימים ורק כשהבית יעמוד בדרישות התקן,

הוא ייקרא בית בתקן הבנייה הירוקה.

 

הטבע יוקיר לכם תודה

בעבר, רק כשהתחילה החשיבה לבנות בתים שיעמדו בתקן הירוק, דבר זה הצריך כספים רבים והשקעה. לא לכולם היו המשאבים לקנות בית בתוספת כספית ניכרת, ועם השנים הבנייה הירוקה תפסה תאוצה, ויותר ויותר אנשים בוחרים בה. יש בה המון יתרונות, ומעט חסרונות. הבנייה הירוקה עוזרת לכם בחסכון כספי של ממש, חסכון של חשמל, תאורה, מים ועוד.

רגע לפני שאתם מחליטים על בנייה ירוקה, עליכם להתייעץ עם יועץ לבנייה ירוקה, אשר כל תפקידו הוא לפקח על הבנייה ועוד בשלבי התכנון – לוודא שהוא מתקיים לפי התקן. לפי תקנים ודרישות לבנייה ירוקה יהיה ניתן להבין במה כרוכה הבנייה ואיך היא מתבצעת.

 

מהו התקן ואיך ניתן ליישמו

תקן 5281 לבנייה ירוקה כולל בתוכו תשעה קריטריונים עליהם הבנייה חייבת להתבסס:

  1. אנרגיה
  2. פסולת
  3. תחבורה
  4. בריאות ורווחה
  5. חומרים
  6. מים
  7. קרקע
  8. ניהול אתר הבנייה
  9. חדשנות

היועץ לבנייה ירוקה בוחן את כלל הקריטריונים הללו ועוזר לכם להגיע לתקן בצורה האמינה והנכונה ביותר.

בית שעומד בתקן בנייה ירוקה, חוסך לכם חשמל, אנרגיה, מים וכו׳ בזכות בנייה נבונה אשר מתאימה לאקלים הישראלי ותומכת בקונה ובכדור הארץ.

מהלך זה, לא רק חוסך לכם בכיס אלא גם חוסך לכדור הארץ באנרגיות הרבות שהוא מוציא עלינו, בני האדם.

 

חשוב לדעת

ישנן 15 ערים בישראל הנקראות ערי – פורום, כמו באר שבע, תל אביב, חולון ועוד. ערים אלו, משנת 2013 מחויבות לבנות בתים חדשים על פי התקן לבנייה ירוקה. לכן אם ברצונכם לקנות בית באחת מערים אלו, בדקו היטב עם הקבלן אם הבית עומד בתקן הבנייה הירוקה כחוק.

אמנם ההוצאה תהיה גבוהה יותר בהתחלה, אך עליכם להבין שהכספים הללו יחזרו אליכם כמו בומרנג. עם חסכון בחשמל, במים, בחימום ובעוד אלמנטים אתם תחסכו כל חודש כסף שבסופו של דבר יתקזז עם העלות הגבוהה של הבית ועם זאת – תהנו ממגוון רחב של יתרונות ידידותיים לסביבה. עלינו לשמור עליה ככל הניתן.

 

כאן זה בית, כאן זה לב

כשאתם עוברים לבית עם תקן הבנייה הירוקה, אתם עושים טוב לביתכם. הבית שלכם הוא הלב של המשפחה שלכם, ואין ראויים מכם לחיות בצורה שלווה בו. בעידן שלנו, עם כל זיהום האוויר וההתחממות הגלובאלית בכדור הארץ, אין ספק שקניית בית העומד בתקן הירוק, היא הבחירה הנכונה עבורכם, ועבורו.

 

מסגרת עלים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בניין מסוכן
כיצד מזהים מבנה מסוכן?

רעידות אדמה שאירעו בשנים האחרונות העלו לתודעה בציבור הישראלי את הפחד מרעידת אדמה גדולה. לפי המומחים, זהו רק עניין של זמן עד לבואה של רעידת

קרא עוד »
שבירת קיר
5 טיפים לשיפוץ מודרני

עיצוב מודרני הוא עיצוב המתאפיין בפשטות, במינימליזם ובאבזור פונקציונאלי בתוך החלל על מנת להעניק תחושה של חלל גדול. קבלו 5 טיפים לעיצוב ושיפוץ מודרני.  

קרא עוד »