חיפוש

תיקון 190- מה הוא אומר

קצבת זקנה

כיום, גיל הפרישה הממוצע לגמלאות הינו 67 לגברים לעומת גיל 62 לנשים.

קצבת זקנה הינה אחת מן ההכנסות הכלכליות המרכזיות שלאחר הפרישה לפנסיה מעבודה, משום כך החיסכון הפנסיוני של כל אזרח במדינה הינו בעל ערך חשיבותי ומהותי בהגיעו לגיל השלישי.

 

שינוי מקורות ההכנסה

לקראת פרישה מעבודה על כל אזרח להיערך לשינוי מקורות ההכנסה. ההכנסה תתבסס על חסכונות ופנסיה כקצבה חודשית ולא עוד על משכורת חודשית קבועה מעבודה. עם התקרבות לגיל הפרישה יש להיערך לשינויים ולתכנן את אורח החיים בגיל השלישי. בכל גיל ישנה אפשרות להגדיל חסכונות פנסיוניים על מנת שאורח החיים יישמר כתוצאה מהשינוי במקורות ההכנסה.

 

קופת גמל

קופת גמל הינה שם כולל למגוון אפיקי חיסכון אשר מיועדים לחיסכון בלבד, בשונה מתוכניות עם רכיבים ביטוחיים. ישנם מספר סוגי קופות גמל אשר לכל אחת מהן מטרות שונות. השקעה בקופת גמל מלווה ביתרון משמעותי שכן מתלוות הטבות מס לעצמאים ולשכירים הבאות לידי ביטוי בניכוי/זיכוי ממס.

 

קופת גמל תיקון 190

כחלק מעידוד אזרחים לחסוך עבור הפנסיה באמצעות קופות גמל, אושר בשנת 2012 קופת גמל תיקון 190 לפקודת מס הכנסה. התיקון קובע כי שימוש באפיק חיסכון פנסיוני של קופת הגמל יעניק לחוסכים העומדים בקריטריונים הטבות משמעותיות בתשלומי מס ודמי ניהול נמוכים.

 

אפשרויות משיכת כספים

אזרחים החל מגיל 60 שיבחרו להשקיע את כספם בקופת גמל בהתאם לתיקון 190 יוכלו למשוך באופן עצמאי את כספם כמשיכת קצבה חודשית כך שהקצבה תהיה פטורה ממס לעד. במידה ויבחרו אותם אזרחים לבצע משיכה חד פעמית, יצטרכו לשלם מיסוי מופחת על הרווחים.

 

קריטריונים למשיכת סכום חד פעמי

במידה וגמלאי מעוניין למשוך סכום חד פעמי מקופת הגמל עליו לעמוד במספר קריטריונים:

א. עליו להיות בן 60 לפחות.

ב. נכון לשנת 2021 גובה הקצבה החודשית על פי הוראות הדין הינו 4,498 ש״ח, על אותו אדם לקבל קצבה חודשית גבוהה מהקצבה המזערית.

ג. כספיו הופקדו לקופת הגמל לאחר 2012 (כאמור, בשנת 2012 אושר תיקון 190).

ד. עליו לעמוד בתקרות הפקדה בהתאם לכללים של רשות המיסים ולחתום על הצהרה ביחס לכספים שהופקדו בקופת הגמל.

 

שיעור מס בגין משיכה חד פעמית

במידה והינך בן 60 לפחות, תוכל למשוך את חסכונותיך  שבקופת הגמל כקצבה חודשית הפטורה ממס, או לבצע משיכה באופן חד פעמי (הוני) בשיעור מס העומד על כ-15% מהרווח הנומינלי.

 

מעבר בין דורי

חיסכון בקופת גמל מקנה לעמיתים אפשרות למנות מוטבים ולתכנן עזבון על מנת ליצור מעבר בן דורי באופן ברור. במידה והעמית הלך לעולמו לפני הגיעו לגיל ,75 יוכלו המוטבים להחליט האם למשוך את כספו של העמית בתשלום מס של כ-15% מהרווח הנומינלי, או לקבל את כספו כקצבה פטורה ממס.

פנסיה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות להשקעה
מה זה קורס ביטקוין?

מטבעות דיגיטליים והביטקוין בפרט הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אנו שומעים על מכרים, חברים וקולגות שמציינים בריש גלי כי הם עברו קורס שאפשר

קרא עוד »
דולרים
איך תדע האם מגיע לך החזר מס

בכול הקשור לתשלומי מס, שכירים רבים מניחים שהמעסיק הוא שמטפל בכל היבטי המיסוי. חשוב להבין שחישובי מס ההכנסה של שכירים הם שנתיים למרות שמשלמים בפועל

קרא עוד »