חיפוש

שיפוץ חדר האמבטיה ב 7 שלבים

חדר האמבטיה הוא אחד החדרים החשובים ביותר בבית. זאת, כיחוון שבהעדר חדר אמבטיה לא ניתן לגור בבית, ומכל מקום המגורים יהפכו לבלתי נוחים בעליל. כיון שכך\ שיפוץ חדר האמבטיה חייב להתבצע בשום שכל, תוך הפרעה מינימלית למהלך החיים התקין של המשפחה והשגת תועלת מרבית מהשיפוצים, שישרתו את כל דיירי הסית לאורך שנים. בשורות הבאות נביא את שבעת השלבים החשובים בדרך לשיפוץ חדר האמבטיה.

חדר שירות

קביעת המטרות, בדיקת האופציות ובדיקת העלויות

השלב הראשון והחשוב ביותר הוא קביעת המטרות לשיפוץ. המטרות יכולות לנוע בין שיפוץ מינימאלי, קרי שיפוץ קוסמטי בלבד הכולל תיקונים הכרחיים, לבין שיפוץ יסודי של חדר האמבטיה, כולל החלפת צנרת, החלפת חרסינות, תאורה, החלפת הארונות והאמבטיה או, במקרים קיצוניים יותר, שבירת קירות ושינוי כללי בקונסטרוקציה של המקום. לרוב, שירונים קרדינאליים בחדר האמבטיה מתבצעים כחלק ממהלך רחב יותר של שיפוצים יסודיים בבית, עם זאת, בלא מעט מקרים השיפוצים הם מקומיים בלבד והשיקול האסתטי הוא בעל חשיבות עליונה בתהליך.

השלב הבא הוא אומדן נכון וריאלי של העלויות. כאן לא מספיק לקבל הצעות מחיר משיפוצניקים, אלא בדיקה יסודית של העלויות הצפויות של חומרי הגלם. בשלב הזה כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע, אדריכל, או מומחה לבדק בית. בשלב הזה נבדקות העלויות של רמות שונות של שיפוצים, כולל היחס בין העלות והתועלת. לדוגמה, אם יש כוונה להחליף את החרסינות ואת המרצפות, אין טעם לבצע תיקון חלקי של הצנרת ויש להחליף את כולה.

בחירת בעל המקצוע, הגדרת המטרות וסגירת הסכם שיפוצים

לאחר שהוגדרו המטרות, ניתן לעבור לשלב הבא – בחירת בעל המקצוע המתאים. בחירה נכונה חייבת להתייחס לרמת המקצועיות והאמינות של איש המקצוע. כדאי לשאול חברים ומכרים, אבל כדאי מאד לבחור בעל מקצוע רשום כנדרש אצל רשם הקבלנים במשרד השיכון. רישום כאמור מבטיח שהמומחה שנבחר עומד באמות מידה מחמירות שנקבעו על ידי אנשי המקצוע בתחום. זה השלב שבו תבקשו הצעות מחיר, מבעלי מקצוע פוטנציאליים שנבחרו מראש.

לאחר בחירת בעל המקצוע, יש לסגור איתו את הסכם השיפוצים, כולל קביעת מטרות ברורה וקביעה של שלבי העבודה וזמנים לסיום שלהם. העברת התשלומים תתבצע בהתאם להתקדמות. במאמר מוסגר צריך לומר שאין להיכנע ללחצים של השיפוצניק לקבל סכומי כסף על חשבון השיפוצים, מעבר למה שסוכם.

ביצוע השיפוצים ובדיקה מסכמת

ההגעה להסכם, מביע השלב החשוב של השיפוצים. לאורך כל הזמן כדאי לעקוב אחרי הביצוע, ולוודא שהמשפצים עומדים בזמנים ובשלבי הביצוע כפי שסוכמו. כדאי להעסיק לשם כך בעל מקצוע, שיבדוק מעת לעת את הביצועים. זה אמנם עולה כסף, אבל ההשקעה בהחלט מוצדקת. השלב האחרות בתהליך הוא בדיקה של השיפוצים. גם כאן, לא צריך להסתפק במראה עיניים וכדאי להביא איש מקצוע. מדובר בהשקעה של כמה מאות שקלים, שהיא זניחה ביחס לאלפי השקלים שכבר הושקעו.

אם יש לך עניין לערוך שיפוצים בחדר האמבטיה, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבת ואנשי המקצוע שלנו יחזרו אליך בהקדם. הם יסייעו לך בהגדרת היקף השיפוצים ובהוצאתם לפועל באופן המוצלח ביותר, בזמן הקצר ביותר האפשרי.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא