חיפוש

באילו מקרים אתה פטור מתשלום מיסים?

דמיינו איך העולם שלכם היה נראה ללא תשלום מיסים. ככל הנראה, לא הייתם נמצאים עכשיו בנופש לזמן בלתי מוגבל באי אקזוטי, אך חשבון הבנק שלכם היה הרבה יותר יציב, עם סכומים גבוהים יותר שלא הייתם צריכים לשלם למדינה.

תשלום מיסים נעשה במסגרת החוק והוא מחייב כל אזרח, ולמרות זאת, ישנם מקרים בהם המדינה עצמה מאפשרת לכם לא לשלם מס. במאמר הבא נבין באילו מקרים אנחנו יכולים להיות פטורים מתשלום של מיסים שונים.

 

פטור מתשלום מיסים

הגורם העיקרי ששוחק את הסכומים הכספיים שאנחנו יכולים להרוויח ולחסוך, הוא ללא ספק המס שמוטל מצד המדינה עלינו. המס מוטל בצורות שונות. למשל, כפי שניתן לראות באתר של עו"ד משה קריסי מס הכנסה שוחק את היכולת שלנו להרוויח כסף כתוצאה מעבודה כשכירים או עצמאים.

מס הכנסה הוא רק אחד מהמיסים שאנחנו מוצאים את עצמנו משלמים במהלך החיים שלנו. למרות שתשלום המיסים נראה כדבר מחייב ובלתי נמנע, ישנם אנשים שעשויים להיות זכאים לקבלת פטור מתשלום מיסים. הפטורים הללו ניתנים לפי החוק ובמקרים ברורים מאוד.

 

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה הוא ככל הנראה הפטור המבוקש ביותר בכל הקשור לפטור ממיסוי. מס הכנסה הוא אחד המיסים המשמעותיים ביותר שגובה המדינה. לכן, כדי לקבל פטור ממס הכנסה, על מבקש הפטור לעמוד בתנאים מחמירים מאוד.

מי שזכאים לקבלת פטור זה הם אנשים בעלי אחוז נכות גבוה במיוחד. נכה עם 90% נכות בעקבות לקות מסוימת שנגרמה כתוצאה מתאונת דרכים או תאונת עבודה למשל, יכול להיות זכאי לפטור מתשלום מס הכנסה באופן מלא או חלקי.

 

פטור ממס שבח

אם מכרתם דירה בחיים שלכם, ככל הנראה שמעתם על מס שבח. מדובר על מס בגובה של 25% שנגבה על רווח שנוצר בעת מכירה של נכס מקרקעין כלשהו. פטור למס שבח ניתן למי שהחזיק לפני המכירה את הדירה שברשותו מעל ל-18 חודשים, ובתנאי שמדובר בדירה היחידה שיש ברשותו.

 

פטור ממס רכישה

כאשר רוכשים זכויות על נכס מקרקעין כלשהו, יש צורך בתשלום של מס בגובה משתנה. המדינה מאפשרת לאזרחים שונים לקבל פטור ממס זה. בין היתר יכולים להנות מהפטור נכים, עיוורים ומי שנפגעו בפעולות איבה.

 

פטורים נוספים בתחום המיסוי

ישנם פטורים נוספים ממיסוי. למשל, מי שמשכיר דירה עד גובה מסוים יכול להנות מפטור מלא ממס הכנסה על ההכנסה שיש לו מהדירה. כמו כן, כאשר אדם מפוטר ממקום עבודתו, הוא יכול לקבל פטור מתשלום מס הכנסה על תשלומים מסוימים שקיבל בעת הפיטורים, כמו פיצויים או מימוש ימי מחלה.

 

בירור זכאויות

כפי שניתן להבין עד כה, יש הרבה מאוד מיסים שאפשר לשלם במהלך החיים שלנו, וכתוצאה מכך יש פטורים פוטנציאליים שניתן להנות מהם. ברור את הזכאות שלכם לפטור ממיסוי עם עורך דין מיסים מנוסה.

פטור מתשלום מיסים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »