חיפוש

מתי כדאי לקחת את הכלב שלכם להידרותרפיה

הכלב שלנו, ממש כמונו, יכול לסבול מבעיות בריאותיות שונות אשר יכולות להחמיר אם לא נטפל בהן בזמן. למרות שנראה לנו קשה להבין מה בדיוק החיה שלנו צריכה, חשוב לדעת שפותחו לא מעט דרכי טיפול למגוון רחב של בעיות, שמקנות לכלב שלנו את האופציה להשתקם ולהשתפר באופן טבעי ובריא יותר, כפי שהיינו רוצים עבור עצמנו.

אחד הטיפולים הפופולריים ביותר בארץ הוא פיזיותרפיה לכלבים, אשר תפס תאוצה רבה אצל וטרינרים בארץ, שכעת ממליצים עליו. לצד הפיזיותרפיה, רבים גילו את כוחה הנפלא של הידרותרפיה והיתרונות המהותיים שהיא מקנה לבריאות של הכלב שלנו. לכן, הגיע הזמן לגלות מתי הידרותרפיה לכלבים רלוונטית לכלב שלנו.

 

מהי הידרותרפיה לכלבים

הידרותרפיה היא בעצם טיפול פיזיותרפי במים לכלב. הטיפול מתבצע על גבי הליכון ייעודי במים, או בתוך בריכה מיוחדת. השילוב של המים עם התרגילים מסייעים לכלב לבצע שיקום נכון בהתאם לפציעה או המגבלה הקיימת.

אם נחפש הידרותרפיה לכלבים בתל אביב נמצא כי הוקם מרכז פידו לכלב, אשר נוסד על ידי בוני שאול, המתמחה בתחום ואשר הייתה בין החלוצות הראשונות להביא את הטיפול הייחודי לארץ. כמו כן, המרכז שם דגש מאד חשוב לא רק על ליווי מלא של הכלב שלכם, על גם על תמיכה בכם הבעלים לאורך התהליך.

 

מתי זה רלוונטי לכלב שלנו

 

שיקום כלבים

לא פעם כלבים צריכים לעבור הליך כירורגי כלשהו עקב פציעה, או שהפציעה עצמה היא סיבה מספקת למדי לבצע טיפול הידרותרפי. משמע, לאחר כל פציעה או הליך כירורגי מומלץ לבצע בהתאם להוראות הווטרינר שיקום כלבים הכולל פיזיותרפיה לכלבים, או הידרותרפיה, בצירוף מתן תרופות.נראה כי במסגרת הטיפול ההחלמה והשיקום של הכלב יהיו הרבה יותר מהירים, כמו גם חזרתו למצב רוח תקין ושובבי.

 

בעיות אורתופדיות ונוירולוגיות

פציעות הקשורות למקור אורתופדי או נוירולוגי אכן קיימות, אבל לפעמים מדובר גם במום מולד שיוצר את הבעיה. לכן, אם הכלב שלנו סובל מדלקות, קרעים ברצועות, פריצות דיסק ועוד, אז טיפול הידרותרפי הוא פתרון נפלא לשיקום והקלה בכאבים והסבל שהוא חווה.

 

זקנה

ככל שהכלב שלנו מזדקן, ממש כמו בן אדם, יש לו קושי גובר בהליכה, ריצה וכדומה. טיפול במים מסייע לו להקל על הכאבים, ולהפחית משמעותית מהופעת דלקות שונות ונזקי גיל.

 

השמנת יתר

לבסוף, טיפול במים מסייע לשנות לגמרי את אורח חייו של כלב הסובל מהשמנת יתר, דבר שעלול לפגוע בבריאותו ומצב רוחו באופן מהותי.

 

לסיכום

טיפול הידרותרפי לכלב הוא אחד הפופולריים ביותר בשנים האחרונות ובצדק רב. מדובר על טיפול טבעי ובריא לכלב שלנו שמסייע בשיקום מפציעות וניתוחים, ובעיקר לשיפור אורח חייו באופן משמעותי, בהתאם למחלות מולדות, השמנה או גילו המתבגר.

הידרותרפיה לכלבים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
וטרינר לכלב
איך בוחרים וטרינר לכלב?

כבעל כלב אחראי, אחת מהאחריות החשובות ביותר שלך היא להבטיח את הבריאות והרווחה של בן לוויה הפרוותי שלך. מציאת וטרינר אמין ומנוסה חיונית במתן השירותים

קרא עוד »