חיפוש

מניעה וחשיפת מעילה בכספים: כיצד ניתן לעשות זאת?

ארגונים סובלים באופן תדיר למדי ממעילות פוטנציאליות וחשופים אליהן באופן מתמיד. למעילה יש אלף ואחת מניעים אפשריים והם יכולים להגיע מכל כיוון אפשרי: עובד נקמן, בכירה שנקלעה לחובות, אפילו עובדים ששואפים לעמוד ביעדים בכל מחיר. זיהוי מוקדם של מעילות בארגון שלכם ימנעו מצב נגרר ומתמשך של נזקים, דיונים משפטיים ואבדן אמון אנושי. חשיפה של מעילה שכבר בוצעה תאפשר לכם לגלות את האמת לגבי כספים שנעלמו או נגנבו, לזהות את העומדים מאחוריה ולהיפרד מהם אחת ולתמיד לצד מיצוי הדין עמם. אז כיצד תזהו ותמנעו מעילה פוטנציאלית? התשובות לפניכם:

 

מיפוי סיכונים והיערכות קבועה

אומרים שהגנה היא התרופה היעילה ביותר ובמקרה הזה אין טובה יותר מהתמודדות מקדימה עם כל הפעולות שעלולות להביא לתופעת המעילה. במילים אחרות – תצטרכו להתחיל לזהות מקרים פוטנציאליים לסכנת מעילה מובהקת ולהשאיר את האצבע על הדופק באופן קבוע. הזיהוי יבוצע על פי התוויית המבנה הארגוני, מערך האבטחה הקיים, ההרשאות ומתן הגישה, נסיבותיהם האישיות של כלל העובדים במקום לרבות ספקים, שותפים, חברי הדירקטוריון ועוד.

 

רעיונות לפעולות מניעה של מעילות כספיות בארגון

ארגון שמבקש למנוע מעילה או הונאה כספית, נוהג להתחקות אחרי מעבר הכספים או ההתנהלות הכלכלית בתוך הארגון ולבצע ביקורות פתע יסודיות ותכופות. אחת השיטות הטובות ביותר לבצע זאת היא להיעזר בשירותי משרד חקירות מומחה, שיוכל גם לבצע את החקירה כלפי גורמים חשודים או נסיבות מפוקפקות וגם לספק ייעוץ וליווי שוטפים לפעולות המעקב האפשריות. בהתאם לצרכי העסק, המאפיינים ומידת החששות שלו (כללית או בעקבות מידע על ביצוע מעילה בקרוב, מה שמעלה את הדחיפות) יוכל משרד החקירות לצייד את הארגון בתוכנית פעולה מקיפה לזיהוי ומניעה ולהתמודד עם מקרה של חשיפת מקרה מעילה.

צוות החקירות המקצועי יכול לפעול על ידי מספר טקטיקות אפקטיביות, שנעות בין חקירה גלויה באדיבות בעלי הארגון ועד מעקבים סמויים או יצירת פעולות "שוברות שגרה" שיבחנו סיטואציות פנימיות בקרב הארגון ואנשיו. חשוב לבחור במשרד חקירות מיומן שיודע היטב כיצד לקבל על עצמו את האתגר ולהשתמש במגוון רחב של כלים וכישורים כדי למנוע את המקרה הבא. חוקר טוב ידע כיצד לעבוד בדרך הבטוחה והדיסקרטית ביותר שלא תעורר שום היסוס או רתיעה בקרב העובדים ושלא תפגע בשגרה או הפעולות המתקיימות בארגון בשום שלב.

אספקט נוסף שבו מצטיין חוקר מיומן, הוא איתור האנשים שעומדים מאחורי מעילה שכבר התרחשה. אנשים שביצעו מעילה בארגון, עשו זאת תוך שהם מטשטשים ככל האפשר את זהותם ואפילו את המעילה עצמה, כך שהיא בדרך כלל מתגלה בדיעבד. החוקר במצב זה נקרא למשימה מאתגרת במיוחד, שבה הוא ישחזר צעדים אחורנית ויתחקה אחרי עובדים ספציפיים, שיש צורך לבדוק או לחלץ מהם מידע כלפי עובדים אחרים.

איש מקצוע

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא