חיפוש

מיתוג עסקי – איך עובד התהליך

מיתוג עסקי גולל בתוכו את האסטרטגיה השיווקית של עסק, ונועד להעביר באופן ויזואלי ובבהירות את המסרים המהותיים שקשורים לעסק, ולעצב את האופן שבו יתפס בקרב קהל הצרכנים והלקוחות.

התהליך של יצירת מיתוג עסקי הוא מחושב ומורכב ממספר שלבים עיקריים.

 

ה-DNA של העסק

לכל עסק יש מספר מאפיינים מרכזיים שטבועים בו והופכים אותו למה שהוא. המיתוג צריך לשקף בדיוק את אותם מאפיינים, ולהוות שיקוף ברור שלהם כלפי קהל היעד. זו אחת הדרכים העיקריות שבעזרתן הלקוחות לומדים להכיר ולזהות את העסק, והוא למעשה מגבש חלק ניכר מהרושם שלהם עליו. מיתוג מוצלח הוא כזה שמסוגל להביע באלגנטיות את התכונות החשובות ביותר, מבלי להעמיס ומבלי ליפול לתפל, וחברות מקצועיות למיתוג עסקי, כמו  shtik media, יכולות לעשות זאת במיומנות רבה.

 

קהל היעד

שיווק חכם של עסק צריך להתמקד בקהל היעד המסויים שיהיה המעוניין ביותר בשירותיו של העסק. אין סיבה להשקיע משאבים בפנייה לציבורים שלא מוצאים עניין בעסק, ומאידך, מיתוג שפונה לקהל הנכון  לא צריך להיות ראוותני ומוגזם, אלא רק דחיפה קלה בכיוון הנכון. עיצוב ותכנון המיתוג מושפע מאוד מקהל היעד אליו הוא פונה – החל מהשפה העיצובית שבה משתמשים, וכלה בפלטפורמות שבהן התוכן מקודם ומפורסם.

 

הסביבה התחרותית

מכיוון שהמטרה המרכזית של מיתוג מוצלח היא ליצור רושם חיובי ובולט לגבי העסק ביחד לשאר העסקים בתחום, יש להכיר את השדה המקצועי ולהבין באילו היבטים אפשר להתעלות עליו. השאיפה של עסק היא שכאשר לקוחות זקוקים לשירות המסוים שהוא מספק – הוא יהיה זה שיעלה בדעתם ואליו הם יפנו. יחד עם זאת – לא כדאי להיות חריגים מדי, כדי לא לעורר חשדנות או סלידה. האיזון העדין בין מיוחד למוזר צריך להנחות את מיצוב המיתוג של העסק ביחס לסביבה התחרותית שלו.

 

יעדים ומטרות

על מנת להשיג מטרות שונות, צריך לנקוט בצעדים מותאמים. לכן, כל עסק צריך להגדיר מה הם היעדים החשובים לו – כרגע ובטווח הנראה לעין. מיתוג עסקי טוב אמור לקדם את העסק בכיוון השגת היעדים החשובים לו, בין אם מדובר בחשיפה לקהלים חדשים, הגדלת המכירות, או כל מטרה ששיווק יכול לעזור לה ושקשורה ברושם של העסק בעיניי הצרכנים.

 

שפה מיתוגית ייחודית

כל המאפיינים המיתוגיים של עסק מתכנסים לכדי השפה המיתוגית השלמה שלו, שהיא ארגז הכלים העיצובי שמשרת ביחד את העברת המסרים והמאפיינים שלו. ישנם מספר מרכיבים למיתוג עסקי, בינהם: לוגו, עיצוב דיגיטלי, עיצוב מודפס וכו'. כל אלה צריכים להיות קשורים האחד לשני עיצובית – אותה פלטת צבעים, אותה משפחת פונטים וכיו"ב.

 

לסיכום

מלאכת המיתוג שמה לה למטרה ליצו מיתוג ייחודי שמותאם למאפיינים המרכזיים של העסק וחותר לקידום המטרות שלו. התהליך הוא שיטתי ויחד עם זאת יצירתי, ודורש היכרות טובה עם התחום ועם היבטים של עיצוב ופרסום.

 

לפני ואחרי המיתוג

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
6 טיפים ל-HR המתחיל
6 טיפים ל-HR המתחיל

יציאה לקריירה חדשה בתחום משאבי אנוש (HR) יכולה להיות מרגשת ומאתגרת. בתור מתחילים, דרכי ניהול של עובדים והתמצאות בדינמיקה ארגונית – זה משהו שעשוי להיראות

קרא עוד »
עובד
למי העבודה בארה"ב חוקית?

מי עובד בארה"ב באופן חוקי? זו שאלה שהרבה ישראלים שמעוניינים להגר לארצות הברית שואלים לא פעם. וזו שאלה שהופכת יותר ויותר רלוונטית ככל ששוק העבודה

קרא עוד »