חיפוש

מידע מקיף על בדיקות קורונה פרטיות

הקורונה כבר עשתה לכם בלאגן בראש? רוצים ללמוד עוד על בדיקות קורונה ועל בדיקות פרטיות בפרט? המשיכו לקרוא את המאמר הבא בו נענה על כמה שאלות נפוצות בנושא הנגיף, הבדיקות השונות וכיצד הן בדיוק עובדות.

 

עד כמה בדיקות קורונה פרטיות הן מדויקות?

בדיקת ה- PCR לאבחון נגיף הקורונה פועלת על ידי זיהוי חומר גנטי הנגיף הגורם לקורונה. לא ניתן להתבלבל בין החומר הגנטי של נגיף זה לבין החומר הגנטי של וירוסים אחרים, ולכן בדיקת אבחון זו הינה ספציפית ביותר. זה אומר שהיא כמעט אף פעם לא מגיעה לתוצאת שווא חיובית. אם אתה נבדק עבור נגיף הקורונה והבדיקה יוצאת חיובית, אתה יכול להיות בטוח שנדבקת בנגיף. גם בדיקת האנטיגן החדשה היא מאוד מדויקת ולעתים רחוקות מגיעה לתוצאת שווא חיובית.

 

מה זה תוצאת שווא חיובית?

תוצאת שווא חיובית היא תוצאת בדיקה שגויה, מכיוון שהיא מצביעה על כך שאדם נדבק למרות שהוא לא נדבק או שיש לו נוגדנים כאשר אין לו.

 

מה זה תוצאת שווא שלילית?

תוצאת שווא שלילית זו תוצאת בדיקה שגויה, מכיוון שהיא מצביעה על כך שהאדם אינו נגוע בנגיף על אף שהוא כן, או שאין לו נוגדנים כאשר הוא אחד בעל נוגדנים.

 

כיצד עובדת בדיקה סרולוגית?

בדיקה סרולוגית היא בדיקת דם המחפשת מולקולות חיסוניות, או נוגדנים, המיועדות במיוחד למאבק בנגיף הקורונה. בדיקת נוגדנים לקורונה, אם היא מדויקת, יכולה להצביע אם נדבקת בעבר בנגיף, גם אם מעולם לא היו לך סימפטומים.

 

מה ההבדל בין בדיקת PCR לבדיקה סרולוגית?

בדיקת PCR, המכונה גם בדיקה ויראלית, מחפשת סימנים לכך שיש לך את הנגיף ברגע הבדיקה. בדיקה סרולוגית, או בדיקת נוגדנים, יכולה לבחון האם נדבקת בעבר בנגיף או האם חוסנת נגד הנגיף.

 

כיצד עובדת תהליך הבדיקה?

הבדיקה הנפוצה ביותר לאבחון קורונה היא בדיקת PCR. הבדיקה פועלת על ידי זיהוי חומר גנטי מהנגיף הגורם למחלה. כאשר מישהו נדבק, יש לו את החומר הגנטי הזה באף ובגרון העליון. הבדיקה משתמשת בדגימה שנאספת בעזרת ספוגית מאזור מעבר האף, שם סביר להניח כי יהיו חלקיקים ויראליים.

לאחרונה אושר סוג שני של בדיקת אבחון המכונה בדיקת אנטיגן. במקום לחפש חומר גנטי מהנגיף, בדיקת האנטיגן מחפשת מולקולות על פני הנגיף. בדיקות אנטיגן זולות יחסית וניתן להריץ אותן תוך כ- 15 דקות ללא ציוד מיוחד. כעת ישנה אפשרות לרכוש בדיקות קורונה ביתיות שהינן בדיקות אנטיגן.

 

מתי עליי להיבדק לקורונה?

אם יש לך סימפטומים של נגיף הקורונה, ייתכן שיהיה עליך להיבדק. צור קשר עם הרופא הראשי שלך לקבלת ייעוץ לגבי מה עלייך לעשות. נוסף על כך, אם נחשפת לאדם שנדבק בנגיף, עלייך ללכת להיבדק.

 

לקיחת דגימה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא