חיפוש

מה עושה מאתר נזילות?

בעיות צנרת ונזילות הן מטרד וכאב ראש די רציני. ריחות לא נעימים, רטיבות בקירות, הצפות ובעיקר חוסר אונים. כל אלו הם מנת חלקם של כאלו שבביתם או במבנה בו הם שוכנים ישנה נזילה. במקרים רבים, מקור הנזילה לא ידוע ועין לא מקצועית לא תדע לאתר את מקור הנזילה ובוודאי לא איך לתקן את הבעיה שהובילה לכך. תפקידו של מאתר נזילות הוא לאתר את הבעיה ולהביא לפתרון שלה.

 

מה צריך לקרות כדי שאחשוד שיש אצלי נזילה?

ובכן, מאתר הנזילות הוא בעל המקצוע שידע לאתר מקור הנזילה באופן נקודתי ומקצועי, אך גם כאלו שאינם מאתרי נזילות במקצועם יכולים לזהות שקיימת נזילה באמצעות מספר קווים מנחים. נזילות עלולות לבוא לידי ביטוי באמצעות מספר סימנים: עובש על הקירות, ירקת, רטיבות בקירות, טפטוף של מים מהתקרה, טפטוף מהקירות, שינוי צבע הקיר ועוד.

כאמור, אלו סימנים פשוטים שכולם יכולים לזהות, במידה ונתקלתם באחד מאלו, מומלץ לגשת להליך של איתור נזילות עם אושר לוי, וכך להגיע לאיתור ופתרון מקצועי של הבעיה.

 

האם איתור נזילה בהכרח יביא להרס של הקירות?

בעבר כדי לאתר כל בעיית צנרת, לרבות נזילות, בעל המקצוע היה מוכרח לגרום להרס רחב היקף. שבירת מרצפות, שבירת קירות, החלפת הצנרת כולה, כל אלו היה דרכי העבודה של אנשי המקצוע ביחס לכל בעיה בצנרת, קטנה או גדולה. היום, הקידמה הביאה טכנולוגיות יוצאות דופן באמצעותן ניתן לאתר ולתקן בעיות מסוימות גם מבלי להביא להרס.

 

מה הדרכים בהן מאתר נזילות מצליח לאתר את הנזילות?

אחת מדרכי העבודה של מאתר נזילות היא תחילה ריקון מערכת המים והכנסת גז פנימה. לאחר מכן, באמצעות חיישן הוא יכול לזהות איפה נמצא הגז וכך לזהות את מקור הנזילה. שיטה חדשנית נוספת לאיתור נזילות מתבצעת באמצעות מצלמה תרמית, דרכה מאתר הנזילות יכול להבין היכן מקור הנזילה דרך הפרשי טמפרטורה. כך הוא יכול להבין את המקום הנקודתי, להגיע אל מקור הנזילה ולתקן אותה באופן כירורגי מבלי לגרום להרס רב.

 

אז כל אינסטלטור הוא בעצם מאתר נזילות?

התשובה הקצרה היא בהחלט לא. שוק האינסטלציה הוא גדול ומגוון, קיימים אינסטלטורים שהכשרת מסכמת בתיקונים בלבד והם לא יודעים לבצע איתור של נזילות. מנגד, ישנם מאתרי נזילות שאין להם דבר וחצי דבר עם תיקון הנזילות אותם הם מאתרים. עם זאת, אכן קיימים כאלו שהם גם מאתרים את הנזילות וגם מבצעים את התיקונים.

במידה והתגלתה אצלכם נזילה כלשהי, חשוב לוודא שאיש המקצוע אותו תבחרו ידע לאתר את הנזילות. כמו כן, מומלץ גם לוודא באיזה ציוד הוא משתמש, שכן ישנם אינסטלטורים ומאתרי נזילות שעוד לא התקדמו לשיטות החדשניות וייתכן שהם לא יוכלו לעבוד לבצע את השיטות האיתור שפורטו במאמר זה.

גלאי דליפות לעשות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא