חיפוש

מה חשוב לבדוק לפני פנייה למתווך דירות?

בין אם אתם קונים דירה ובין אם אתם מוכרים אחת, סביר להניח שאתם חושבים לעבוד עם מתווך דירות. מדובר, למען האמת, בהחלטה די הגיונית. אם אתם לא בקיאים בשוק הנדל"ן, ואם אין כישורי משא ומתן או פרזנטציה ברמה גבוהה – מתווך דירות יכול לעזור לכם.

בנוסף, מתווך הדירות מכיר דירות דומות לשלכם – או לזו שאתם מחפשים – ולכן הוא יכול להשוות בינהן, ולתת לכם מידע חשוב. אבל שנייה לפני שאתם מתחילים להתקשר לכל סוכנות נדל"ן בעיר, יש כמה דברים שחשוב שתדעו. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כל מה שחשוב לבדוק לפני פנייה למתווך דירות.

 

אילו המלצות יש למתווך שלכם

חשוב מאוד, כמובן, לבדוק אם המתווך שמצאתם הוא מומלץ. בשביל לגלות את זה, תוכלו למצוא המלצות ומידע על כל המתווכים הכי טובים בישראל באתר https://proagents.co.il. חשוב לבדוק מראש אם המתווך שלכם הוא מוכר ומומלץ, משום שבלי המלצות – אתם עלולים למצוא את עצמכם בעסק ביש עם שרלטן – או אפילו עם עבריין.

סַרְסוּר

כמה כסף המתווך גובה עבור עבודתו

מתווך הדירות הישראלי הממוצע גובה 2% מסך העסקה. זה לא משנה אם הוא רק הראה את הדירה, או לקח חלק פעיל במשא ומתן – המתווך זכאי על פי חוק לקבל את הכסף הזה. אם אתם רוצים לדעת מראש אם משתלם לכם כלכלית לשכור את שירותיו של מתווך – תוכלו לחשב זאת בקלות.

 

האם המתווך עובד בצורה מסודרת

חשוב לוודא מראש שהמתווך שאתם בודקים עובד בצורה מסודרת. האם הוא מעביר לכם מידע על כל קונה או מוכר פוטנציאלי? האם הוא מעביר לכם את חוזה התיווך באופן מיידי? איך נראות המודעות שהוא מפרסם? מדובר במידע חשוב, שלא כדאי לגלות רק בדיעבד.

 

האם המתווך בקיא בפרטים

עוד דבר שחשוב לוודא לפני שבוחרים מתווך, הוא את מידת הבקיאות של המתווך בפרטים. לא תרצו שהמתווך שלכם יציג בפניכם דירה לא רלוונטית, כי הוא שכח באילו שכונות אתם לא רוצים לגור. מתווך הדירות שלכם חייב להיות בקיא בפרטים. זה לא משנה אם הפרטים הם פרטי דירת החלומות שלכם, או דווקא המפרט הטכני של הדירה שאתם מוכרים.

 

סיכום

לסיכום, יש לא מעט דברים שחשוב לבדוק לפני פנייה למתווך דירות. חשוב לבדוק קודם כל האם הנכס שלכם מכיר במיוחד, ולכן לא בטוח בכלל שתצטרכו מתווך דירות. כדאי גם לבדוק כמה עולה דירה באזור שבו אתם קונים או מוכרים את הדירה, כך שתוכלו לדעת מראש פחות או יותר כמה כסף תצטרכו לשלם למתווך. חשוב, כמובן, לעבוד אך ורק עם מתווך דירות שעובד בצורה חוקית ומסודרת.

אי אפשר לוותר על בדיקת ההמלצות וחוות הדעת שקיימות באינטרנט על המתווך שלכם. ואם עשיתם ובדקתם את כל הדברים האלה, לא נותר לנו אלא לאחל לכם בהצלחה.

מתווך דירות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא