חיפוש

מה חשוב לדעת על פתיחת עסק?

פתיחת עסק היא למעשה שיאו של תהליך ארוך, שבו חושבים היטב על תכנית עסקית, על מימון הוצאות, על יצירת הכנסות, על גיוס כוח אדם, על רכישת מלאי וחומרי גלם וגם על פתרונות סליקה ואשראי.

עם זאת, כיום ניתן לעשות את רוב התהליך מרחוק ואונליין כדי לחסוך זמן וכסף

פתיחת עסק היא דרך מעולה להגשים חלום ולהפוך תחביב למקצוע. אם מזהים תחום עיסוק שיש לו ביקוש, לא אמורה להיות בעיה ולנצל את הסיטואציה על מנת לפתוח עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ. עם זאת, פתיחת העסק עצמו היא רק השיא של תהליך ארוך יותר.

 

ההבדל בין עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ

מידע באתרים כגון עסקים+ ואחרים מגלה במה באמת כרוך התהליך של פתיחת עסק בישראל. קודם כל, צריך להחליט כאמור האם רוצים לפתוח עוסק מורשה, עוסק פטור או חברה בע"מ.

ההבדל בין עוסק מורשה לבין עוסק פטור הוא בגובה ההכנסה השנתית כי לעוסק פטור יש תקרה מסוימת, בעוד גם עוסק מורשה וגם חברה בע"מ לא מוגבלים מבחינת ההכנסות שמותר להם לייצר. עם זאת, רצוי להתייעץ עם רואה חשבון כדי לבחון איזה סוג של עסק יהיה המשתלם ביותר.

 

מה צריך כדי שהעסק יתחיל לעבוד?

שאר המשימות הכרוכות בפתיחת עסק נוגעות בהיבט הבירוקרטי והטכני. ראשית, צריך לחשוב היטב על תכנית עסקית ולהחליט איך הופכים את הכישרון או היכולות הקיימות להכנסה. זה השלב שבו מכינים שיעורי בית, בודקים מה קורה בתחום או בענף שבהם רוצים להשתלב, מבצעים ריגול עסקי ומתייעצים עם בעלי מקצוע.

שנית, רצוי לקחת בחשבון גם את ההוצאות ואת הדרך לממן אותן – בין אם באמצעות הלוואה, הון עצמי וכן הלאה. בהמשך, אפשר לבדוק האם יש פער בין ההכנסות וההוצאות ולהתחיל לחשוב גם על גיוס כוח אדם, רכישת מלאי וחומרי גלם ועוד.

 

מה לגבי סליקה ואשראי?

עסקים שונים בוחרים כיום להציע לקהל הלקוחות שלהם פתרונות אשראי מגוונים. בשביל שהעסק יוכל לאפשר ללקוחות שלו לשלם באשראי, הוא צריך לקבל שירותי סליקה. עם זאת, ניתן לקבל את שירותי הסליקה משלל חברות אשראי ולהתמקח על התנאים.

כמו כן, פתיחת עסק יכולה להיות כרוכה בפתיחת חשבון בנק חדש. זה כמובן לא חובה ואפשר עדיין לבקש מלקוחות לשלם לחשבון פרטי, אך לרוב ניתן יהיה להשיג תנאים טובים בפתיחת חשבון עסקי חדש בבנקים השונים.

 

לא לשכוח פרסום, שיווק ויחסי ציבור

כל עסק צריך לפרסם את עצמו. גם אם העסק הוא הטוב ביותר בתחומו, לקוחות לא יצליחו להגיע אליו ללא שיווק ויחסי ציבור. הסוד הוא להכניס אל תוך התוכנית העסקית את מימון מהלכי הפרסום הללו, על מנת להתחיל את הפעילות ברגל ימין.

 

סולק כרטיסים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
6 טיפים ל-HR המתחיל
6 טיפים ל-HR המתחיל

יציאה לקריירה חדשה בתחום משאבי אנוש (HR) יכולה להיות מרגשת ומאתגרת. בתור מתחילים, דרכי ניהול של עובדים והתמצאות בדינמיקה ארגונית – זה משהו שעשוי להיראות

קרא עוד »
עובד
למי העבודה בארה"ב חוקית?

מי עובד בארה"ב באופן חוקי? זו שאלה שהרבה ישראלים שמעוניינים להגר לארצות הברית שואלים לא פעם. וזו שאלה שהופכת יותר ויותר רלוונטית ככל ששוק העבודה

קרא עוד »