חיפוש

מה זה צילום קווי ביוב ומי עושה את זה?

נכון שרובנו לא באמת מעוניינים לראות מה מתרחש בתוך הביוב הביתי שלהם, אך במקרים בהם יש לנו בעיות בצנרת, כמו דליפה או ריחות רעים שעולים משם, כנראה נרצה לדעת מה קורה בתוך הצנרת ואלו הם רק חלק קטן מהמצבים שבהם נדרש לצילום קווי ביוב. כדי שבעת הצורך תוכלו לפתור את הבעיה במהירות ובלי בלאגן נלווה, שווה לדעת מה זה אומר ולמי אפשר לפנות כדי לבצע את המשימה הזו.

 

מתי נדרש לצילום קווי ביוב?

כדי לקבל את התשובות המדויקות ביותר בכל הקשור לצילום קווי ביוב, פנינו ליוני קוזי הידוע בכינויו – יוני אינסטלטור. יוני הסביר לנו על כמה מהסיבות שבגינן נדרש לצילום של קווי הביוב.

  • נזילות – "במקרים בהם יש נזילות שחוזרות על עצמן שוב ושוב ומספר הטלפון של האינסטלטור שמור אצלכם בחיוג המהיר, אז כנראה שיש לכם בעיה רצינית יותר איפשהו בתוך הצנרת. נזילה חד פעמית היא אירוע שיכול לקרות, אך ברגע שמדובר על נזילות חוזרות ונשנות יש לבצע צילום של קווי הביוב כדי לזהות את מקור הבעיה".
  • לפני רכישת נכס – "בדיוק כמו שלוקחים את הרכב למוסכניק לפני שרוכשים אותו מיד שנייה, כך חשוב לבצע בדיקות של הצנרת והביוב בכל נכס שאתם עתידים לרכוש. הרבה פעמים הדירה או הנכס יכולים להיראות נפלא, אך למעשה בתוך הצנרת מסתתרת בעיה שממתינה לצוץ וצילום קווי הביוב לפני הרכישה יסייע להסיר ספקות".
  • לפני בנייה של מבנה – "לא כל מבנה דורש שיבוצע בו צילום קווי ביוב, אך אם אתם מתעדים להשכיר את המבנה או שיגורו בו בני אדם אז אתם חייבים לבצע בדיקה מקיפה של קווי הביוב. בשביל לקבל טופס 4, שהוא הטופס שמאשר לאנשים לגור במבנה, יש צורך לבצע צילום של קווי הביוב לצד שלל בדיקות קפדניות על תקינות המבנה".

 

מה זה צילום קווי ביוב ומי מבצע זאת?

צילום קווי ביוב היא פעולה שבה מכניסים מצלמה ייעודית אל תוך הצנרת, או הביוב, ובודקים את תקינותם. חשוב מאוד שפעולה זו תבוצע בצורה ראויה על ידי איש מקצוע מוסמך כיוון שמדובר על פעולה בסיסית וחשובה מאין כמותה. באמצעות מכשור מתקדם אפשר כיום לבצע את צילום קווי הביוב בלי לעשות נזק למבנה וזאת על ידי החדרה של מצלמות רובוטיות מיוחדות אל תוך הצנרת. חלק מהמצלמות כיום מסוגלות גם לבצע פעולות תיקון ולכן חשוב לבחור באיש מקצוע שיוכל לספק את מכלול השירותים הנלווים.

"לא כל אינסטלטור מוסמך לבצע צילום קווי ביוב" מדגיש יוני קוזי, "מדובר על עבודה רגישה שדורשת הכרות מעמיקה עם הצנרת כדי להיות מסוגלים לזהות בעיות ודליפות שלעיתים סמויות מהעין. חשוב מאוד לבצע את הצילום לא רק עם מצלמה תרמית, אלא עם מכלול האביזרים הנלווים כמו סיב אופטי. אם אתם זקוקים לצילום קווי הביוב כחלק מתביעה מול חברת הביטוח למשל, חשוב לוודא עם האינסטלטור כי יש לו תעודת מומחה כדי שהדו"ח הסופי יהיה קביל בפני בית המשפט".

 

מה מאתרים בעזרת צילום קווי ביוב וכמה זה עולה?

בעזרת צילום קווי הביוב אפשר לאתר מגוון של בעיות וכשלים בצנרת, אך כפי שצוין קודם לכן חשוב לבחור באיש מקצוע שיידע לזהות את הבעיות האלו כראוי וחשוב מכך שידע לפתור אותן. הבעיות שבדרך כלל מאתרים בצילום קווי ביוב הן:

  • שברים וסדקים
  • סתימות וחסימות
  • קורוזיה ופגמים
  • צינורות שסטו מכיוונם
  • שורשים שחדרו לצנרת
  • דליפה בין חיבורי הצינורות
  • צינורות שהותקנו לא כראוי / או מחומרי גלם לא תקינים
  • צינור נפוח שהפך למאגר אשפה
  • הצטברות שומנים
  • בטון בצנרת

המחיר של צילום קווי הביוב הוא בעצם הדבר העיקרי שיגרום לנו בסופו של יום לבצע את הבחירה באיש המקצוע. אבל חשוב לדעת כי לא בהכרח זה שנותן לנו את הצעת המחיר הנמוכה ביותר הוא איש המקצוע הטוב ביותר, זכרו את הפתגם המוכר כי מי שמשלם בזול משלם ביוקר. המחיר בסופו של יום נקבע על בסיס גודל הצנרת, הסיבה שבגינה מטפלים בצנרת והמכשור בו משתמשים. אפשר להעריך כי מחיר הבסיס לצילום קווי ביוב הוא כ – 700 שקלים ויכול להגיע גם לכמה אלפים בהתאם לגודל.

אנחנו שמחים להמשיך ולהציע לכם מדריכים והסברים מפורטים מפי אנשי מקצוע ומומחים המובילים בתחומם. למעבר לארכיון הכתבות העסקיות שלנו אתם מוזמנים ללחוץ ממש כאן.

איש תחזוקה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא