חיפוש

מה היא מצבה משפחתית?

בתקופה האחרונה אנו שומעים על מכרים רבים שבוחרים לבצע קבורה משפחתית. ככל שהתעמקנו בנושא, גילינו כי הדבר מצריך היכרות עם התחום וביצוע של פעולות שונות שיאפשרו להביא לקבורה שכזו. החלטנו לכתוב סדרת מדריכים בנושא שתציג בפניכם, הקוראים שלנו, את כל הפעולות שאתם צריכים להכיר מקרוב כדי לבצע את הקבורה הזו. במדריך זה, ה – 3 במספר, נציג בפניכם את המצבה המשפחתית שהיא חלק בלתי נפרד מההליך.

 

תכירו את המומחים שהכירו לנו את המצבה המשפחתית

את המצבה המשפחתית הכרנו מאנשים שבחרו בה. הגענו אל אותם אנשים לאחר שפרסמנו מודעה בעיתון מקומי ובה כתבנו כי אנו זקוקים לסיוע מצד חכמת ההמונים בכל הנוגע למצבה משפחתית. ביקשנו ממי שיודעים דבר או שניים בתחום לפנות אלינו.

לשמחתנו, מעל ל – 40 קוראים פנו וציינו שהם קראו את המדריכים הקודמים בעיון רב. הם סייעו לנו והסבירו לנו באופן מעמיק אודות המצבה המדוברת. זו ההזדמנות להודות להם על הליווי. שכן, בזכותם, מדריך זה עולה לרשת והוא צפוי להביא למודעות חיונית בנושא.

 

מה היא מצבה משפחתית?

עכשיו, כשאתם מכירים את הרקע לכתיבת המדריך, אפשר סוף סוף להציג בפניכם את המצבה המשפחתית. זוהי בעצם מצבה שמאפשרת לבני המשפחה להיקבר אחד על יד השני. ברוב המקרים, לאחר שאחד מבני זוג נפטר, נהוג לבצע רכישה של חלקה צמודה אליו עבור בת הזוג.

לצערנו, ישנם מקרים שבהן יש פטירה של משפחה שלמה או מספר בני משפחה. הדבר מוביל בעצם לקבורה משפחתית. אלו שחוו מקרה מצער שכזה בוחרים לא פעם במצבה שנקראת מצבה משפחתית שמאפשרת קבורה של כל בני המשפחה יחדיו.

 

יש 2 סוגים של קבורה משפחתית

בפסקה הקודמת הצגנו בפניכם את הקבורה המשפחתית. ראוי לציין בפניכם כי יש 2 קבוצות של קבורה משפחתית:

  • קבורה בזוג

במצב שכזה, בני הזוג בוחרים להיקבר אחד על יד השני. אלו מצבים שבהם נהוג לבחור במצבה זוגית (ראוי לשים לב להבדל שבין מצבה זו לבין המצבה המשפחתית)

  • קבורת סנהדרין

קבורה מסוג זה נוגעת למצבים שבהם בני המשפחה נקברים ביחד. זוהי בעצם קבורה בקומות, כפי שהיה נהוג בימי סנהדרין

 

בחירה נכונה של מצבה משפחתית

מצבה משפחתית מצריכה לא פעם היכרות מעמיקה עם התחום. הכוונה היא שיש צורך לבדוק אילו סוגי חומרים קיימים שניתן להשתמש בהם לקבורה זו. בנוסף לכך, יש גם לוודא כי מדובר בחומר עמיד ואיכותי. כזה שיכול להחזיק מעמד לשנים ארוכות מבלי להיפגע מנזקי השמש החמה ומהגשמים.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם להכיר מהי מצבה משפחתית ומה חשוב שתדעו עליה ועל הקבורה המשפחתית שנוגעת לה. כעת, כשיש בידיכם את המידע בנושא, נותר לכם רק לצאת ולבחור את המצבה המתאימה ביותר עבור המצב שלכם. נאחל לכם בחירה נכונה ואיכותית.

מַצֵבָה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא