חיפוש

מה ההבדל בין טופס W-9 ל-W-8?

 השאלה מה ההבדל בין טופס W-9 ל W-8 חוזרת על עצמה אצל מי שרוצים להתנהל מול בנקים בארצות הברית, עם או בלי קשר לאזרחות אמריקאית.

במאמר הבא נסביר על ההבדלים העקרוניים בין סוגי הטפסים ונביא מקורות מידע אמינים שיעזרו לכם להכין את שיעורי הבית הרלוונטיים

טפסי W-9 ו-W-8 הם למעשה הצהרה של בעל חשבון בנק בארצות הברית לעניין האזרחות האמריקאית שלו. בשנים האחרונות ובעקבות הסכמי חילופי מידע פיננסי בין ארצות הברית לישראל, גם בנקים בארץ החלו לאסוף מידע לגבי חשבונות שמתנהלים בישראל ולגביהם קיימת אינדיקציה אמריקאית לאזרחות של בעלי החשבון – לרבות של השותפים או מורשי החתימה.

אם אכן יש אינדיקציה כזו של אחד מהגורמים הללו, הבנקים מבקשים הצהרה של בעל החשבון והיא ניתנת כאמור במסגרת טפסי W-9 ו-W-8. עם זאת, השאלה המתבקשת היא מה בעצם ההבדל בין טופס W-9 ל-W-8.

 

הכל מתחיל באיסוף מידע מוקדם

איסוף המידע מראש מאפשר לבעלי החשבון לפעול נכון ולמלא את הטפסים כהלכה. מידע מוקדם כמו שאפשר להשיג פה למשל –

https://masamerica.co.il/טופסולוגיה-ודיווחי-מס-בארהב/טופס-w-9-וטופס-w-8-מה-הבנק-רוצה-ממני יכול לעזור להשוות בין סוגים שונים של טפסים.

המטרה של איסוף מידע מן הסוג הזה היא לא רק להשלים את ההתנהלות מול רשות המיסים או גופים שונים בארצות הברית בצורה חוקית, אלא גם לחסוך זמן והוצאות. לכן, התועלת של איסוף מידע מוקדם היא גם ברמה התאורטית וגם ברמה הפרקטית.

 

מאפיינים של טופס W-9

מוסד פיננסי ישראלי יכול לבקש מבעלי חשבון בנק למלא טופס W-9 כאשר ללקוח יש זיקה אמריקאית. ברוב המקרים, כתובת בארצות הברית או תקבול מגורם שמצוי מעבר לים יעלו אינדיקציה כזו ולכן יגרור אחריהם בקשה מצד הבנק למלא טופס W-9 ולחתום עליו.

בשביל למלא טופס W-9 צריך למסור פרטים ובהם שם מלא, כתובת, סוג היישות – יחיד, שותפות, חברה וכן הלאה – וכמובן מספר זיהוי לצרכי מס. במסגרת החתימה על הטופס, בעל החשבון מצהיר שהוא אזרח אמריקאי או לחלופין עבר התאגדות לפי הדין האמריקאי. כמו כן, הוא מצהיר שהוא לא חייב בניכוי מס במקור בשיעור 30% ושמספר הזיהוי שהוא נתן הוא אכן המספר הנכון.

 

מאפיינים של טופס W-8

טופס W-8 הוא טופס חלופי שמשמש למי שמקבל כספים ממקור אמריקאי, אך הוא אינו אזרח אמריקאי. למרות שמדובר בפועל בסדרת טפסים, העניין שלהם זהה והוא מתמקד בהצהרה על כך שמדובר ביישות שאינה אמריקאית ומקבלת תקבול ממקור אמריקאי.

בסופו של דבר, התייעצות עם בעלי מקצוע תהיה ככל הנראה הדרך הכי טובה להתמודד עם סוגים שונים של טפסים שאותם הבנק מבקש. אם רוצים להגדיל את הסיכוי לכך שהבנק יקבל את הבקשה ולא יוטלו סנקציות על בעלי החשבון, חשוב להכיר את מאפייני הטפסים מראש.

 

מילוי טופס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות להשקעה
מה זה קורס ביטקוין?

מטבעות דיגיטליים והביטקוין בפרט הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אנו שומעים על מכרים, חברים וקולגות שמציינים בריש גלי כי הם עברו קורס שאפשר

קרא עוד »
דולרים
איך תדע האם מגיע לך החזר מס

בכול הקשור לתשלומי מס, שכירים רבים מניחים שהמעסיק הוא שמטפל בכל היבטי המיסוי. חשוב להבין שחישובי מס ההכנסה של שכירים הם שנתיים למרות שמשלמים בפועל

קרא עוד »