חיפוש

מה ההבדלים בין סוגי האוכל השונים של כלבים

כאשר אנחנו בוחרים עבור המשפחה שלנו מה לאכול, אנו יותר מתמצאים באפשרויות שיש לנו ובשאלה מה מומלץ לנו לאכול ומה פחות. לעומת זאת, בבחירת אוכל לכלבים התשובה הרבה פחות מובנת מאליה. אז אם גם אתם מתלבטים איך לבחור אוכל לחתול או לכלב בצורה נכונה? כדאי שתשימו לב למאמר הבא!

 

שימו לב לכותרת על גבי האריזה

אם אתם מתלבטים איך לבחור אוכל לכלבים איכותי, חשוב שתשימו לב לאריזת המזון שאתם שוקלים לקנות. בחירת המזון לכלב שלכם מחייבת קריאה מעמיקה של התווית וגם היכרות עם הרכיבים והערכים התזונתיים המצויים בה. ההבחנה העיקרית בעולם חיות המחמד היא בין מזון מלא למזון משלים. מזון מלא הוא מזון שנועד לספק את כל הערכים התזונתיים שלהם חיית המחמד שלכם זקוקה ואילו מזון משלים אינו עונה על הדרישות התזונתיות המלאות של כלבים אלא מדובר בחטיף בלבד.

 

מה ההבדלים בין סוגי המזון השונים?

סוגי המזון לכלבים שונים זה מזה ברמת האיכות שלהם. רמה זו נקבעת לפי סוג החלבון מן החי שנמצא במוצר, רמת ריכוז החלבון במוצר, רמת האנרגיה של המוצר ועוד. כאמור, המזונות למעשה מתחלקים למזונות מלאים מול מזונות משלימים. בנוסף, מזונות יבשים המכילים עד כ- 13% לחות יהיו בדרך כלל מזונות שנחשבים למלאים ואילו מזונות לחים המכילים כ- 70-80% אחוז לחות ייחשבו למזונות משלימים. כמו כן, במידת הצורך רופא וטרינר יכול להמליץ על מזונות יעודיים לתמיכה כאשר הכלב נמצא במצבי מחלה וזקוק לטיפול מסוים.

 

למה חשוב לבחור במזון מבוסס מדעית עבור חיית המחמד שלכם?

המזונות שנחשבים למזונות איכותיים עבור כלבים נמצאים לרוב בקטגוריה של מזונות שעברו תהליכי פיתוח ויוצרו בהתאם לנוסחאות תזונה מתקדמות עליהן עבדו אנשי מקצוע. בחירה במזון של חברה מנוסה בעלת מוניטין מאפשרת ביטחון בכך שהמזון עבור הכלב שלכם עבר את כל תהליכי הפיתוח הדרושים כדי לוודא שמסופק לו האוכל האיכותי ביותר.

 

מהי כמות המזון המומלצת לצריכה עבור הכלב?

בחירת מזון לחיות מחמד צריכה להיקבע לפי כמות ההאכלה הנחוצה עבור הכלב. שימו לב כי הכמויות המצוינות על גבי האריזה הן המלצות כלליות וחשוב לשים לב מהי הכמות הנכונה עבור הכלב שלכם באופן פרטני. הכמות הרלוונטית תלויה במצבו הגופני של בעל החיים, בגילו, במשקלו ובמדדים נוספים. עם זאת, ככל שכמות הצריכה המומלצת קטנה יותר, כך צפיפות הקלוריות של המזון גדולה יותר ולכן תוכלו להסיק שמדובר במזון באיכות גבוהה.

 

לסיכום,

לפני שבוחרים מזון עבור הכלב שלכם, חשוב לשים לב לפרמטרים רבים. יש לוודא כי המזון שאתם קונים הינו מזון מלא ולא משלים כדי לוודא שהכלב שלכם מקבל את כל הערכים התזונתיים הדרושים על מנת לשמור על בריאותו. כמו כן, מומלץ לעקוב אחר תווית האריזה ולוודא מה מרכיבי המזון ומה הכמות המומלצת עבור הכלב שלכם כאינדיקציה לאיכותו.

כלב אוכל אוכל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
וטרינר לכלב
איך בוחרים וטרינר לכלב?

כבעל כלב אחראי, אחת מהאחריות החשובות ביותר שלך היא להבטיח את הבריאות והרווחה של בן לוויה הפרוותי שלך. מציאת וטרינר אמין ומנוסה חיונית במתן השירותים

קרא עוד »