חיפוש

מהם הסכמי אימוץ ולאיזה עורך דין כדאי לפנות?

קיבלתם את ההחלטה ואתם מעוניינים להתחיל בתהליך אימוץ? לא יודעים כיצד להתחיל ולאיזה עורך דין כדאי לפנות? במאמר זה נסביר בקצרה על הליך האימוץ ועל ההסכמים הנדרשים לכם על מנת לצלוח את התהליך בשלום.

 

תהליך האימוץ בישראל

אם אתם מעוניינים לאמץ ילד, כדאי קודם כל שתכירו את תהליך האימוץ במדינת ישראל. קודם כל עליכם למלא שאלון המיועד למועמדים לאימוץ. שאלון זה הוא הדרך הראשונית של המדינה לוודא כי אתם אכן עומדים בקריטריונים הנדרשים על מנת לאמץ ילד וכי אין מניעה מלהמשיך בתהליך האימוץ.

אל השאלון יש לצרף מספר מסמכים כגון תצלומי תעודות זהות, תעודות נישואין ומסמכים המעידים על הכנסה. לאחר שהשאלון והמסמכים המצורפים מתקדמים, הזוג המבקש לאמץ מוזמן לפגישה עם עובדת סוציאלית שבין היתר גם תבצע ביקור בית ואבחונים פסיכולוגיים. ככלל, תהליך האימוץ הוא תהליך ארוך הגורר התקלות במגוון בירוקרטיות, ובאופן גורף כדאי לעבור אותו בסיוע עורך דין מוסמך.

 

לאיזה עורך דין כדאי לפנות בנושאי אימוץ?

עורכי הדין המתעסקים בדיני משפחה הם לרוב בין היתר עוסקים גם בסוגיות של אימוץ. בגלל הרגישות הנדרשת במקרים של אימוץ, כדאי לפנות לעורך דין מנוסה ומקצועי בתחום דיני המשפחות שידע לסייע לכם וללוות אתכם לאורך כל התהליך על מנת שבסופו של דבר תוכלו להגשים את החלום ולאמץ ילד. לקריאה נוספת בנושא עורכי דין לנושאי אימוץ הקליקו כאן.

 

מה הם הקריטריונים הנבדקים עבור זוגות המעוניינים לאמץ?

במדינת ישראל לא כל אחד יכול לקבל אישור לאימוץ, וקיימים מספר קריטריונים אותם בודקים משרד הרווחה. קודם כל, הזוג המבקש לאמץ צריך להיות זוג נשוי אשר מקיים משק בית משותף למשך תקופה של שנתיים לכל הפחות. יכולים להיות מקרים בהם לזוג הנחשב ידוע בציבור יינתן אישור לאמץ, אך מדובר במקרים חריגים.

הפרש הגילאים בין ההורים המבקשים לאמץ לבין הילד צריך לעמוד על לא יותר מ43 שנים ולא פחות מ-18 שנים. גם תנאי המגורים וההכנסה של ההורים העתידיים נלקחים בחשבון בתהליך האימוץ. על הכנסת ההורה להיות קבועה ומעל הממוצע במשק הישראלי, ומגוריהם צריכים לאפשר גידול ילד בתנאים הנחשבים "סבירים", כלומר בית או דירה בה יש אופציה לחדר נפרד לילד.

 

האם ניתן לבצע את תהליך האימוץ ללא סיוע מעורך דין?

תהליך האימוץ הוא תהליך שבאופן כללי ניתן לבצע באופן עצמאי, אם כי לא מדובר בהמלצה. תהליך האימוץ הוא תהליך ארוך בו יש צורך בהתמודדות רבה מול מגוון בירוקרטיות, ולא תמיד מדובר בדבר שקל לעשות ללא סיוע משפטי. תהליך אימוץ בליווי צמוד של עורך דין המתמחה בדיני משפחה יכול לעזור ולהקל על תהליך האימוץ, לזרז אותו ולהבטיח כי תעברו אותו בדרך הכי חלקה שאפשר.

עורך דין הסכמי אימוץ

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »