חיפוש

מהו הציוד שאתם צריכים כשאתם מביאים ארנב הביתה

אם אתם מתכננים להביא ארנב אליכם הביתה, חשוב לדעת ולהכיר את כל מה שכרוך בטיפול שלו. לכל חיה יש צרכים שונים, אוכל אחר, התאמות שונות שצריך לעשות בכדי שיהיה לה כמה שיותר נוח ונעים. ארנב זו חיה שדורשת המון תשומת לב באופן קבוע, והמון הענקת חום ואהבה. הארנב זקוק לסביבה מאוד מסוימת עבור גידול מתאים עבורו, לכן חשוב שתכירו מהו הציוד שאתם צריכים בכדי לתת לו את כל מה הדברים החשובים לחיים טובים עבורו.

 

סוגי ארנבים

לאורך הזמן ניתן לראות עוד ועוד אנשים שמביאים ארנב כחיית מחמד הביתה, ובהתאמה לביקוש גדל ההיצע. לכן, תמצאו היום המון סוגים שונים של ארנבים שמגדלים אותם בכדי להביא אותם לגידול ביתי. אם גם אתם רוצים להביא ארנב לביתכם, יש דברים חשובים שאתם צריכים לדעת לפני זה, לגבי אוכל לארנבים, ציוד לגידול ארנבים ועוד הרבה.

 

הארנב כחיית מחמד

הארנב הוא יונק שחי מתחת לאדמה בדרך כלל בכל מיני מדינות שונות, מיקומם של הארנבים נמצא לאורך כל היבשות בעולם. הארנב כחיית מחמד זהו בדרך כלל יהיה גזע של הארנב האירופאי. יש עוד המון גזעים של ארנבים אך כמעט מחצית מהם בסכנת הכחדה בגלל הצטמצמות שטחי המחייה שלהם.

 

איך מטפלים בארנבים?

מכיוון שארנבים הם חיה שצדים בטבע, כשתרימו אותם או תאחזו בהם בלי הכרות קודמת, הם יחושו מותקפים וינסו לברוח. חשוב מאוד לתת לארנב שלכם להתרגל אליכם בהדרגה, לתת לו לגשת ולרחרח אתכם, לקבל מכם רושם ולבסס שאתם לא הולכים לפגוע בו. עם הזמן תראו שהארנב יאהב ליטופים והתכרבלות, אך עדיין מומלץ לא להרים אותו הרבה.

 

כלוב מתאים

ישנם הרבה סוגים שונים של כלוב לארנבים, אם הכלוב קטן מידי זה עלול לפגוע במורל שלו וגם פיזית בגופו ובהתפתחות שלו. בנוסף, יש חשיבות רבה לשחרורו, ובלתת לו לשהות במרחב יחד עם בני הבית, מכיוון שהארנב זו חיה חברותית והוא זקוק לחברה אנושית כשהוא גדל בסביבה הזו, יחד עם זאת, הארנב זקוק לפעילות גופנית חוזרת שמתאפשרת רק מחוץ לכלוב.

 

ציוד לגידול ארנבים בבית

  • גדר – כדי שהארנב יוכל לשהות אתכם מחוץ לכלוב שלו, הוא צריך שיהיה לו מרחב מותאם ונוח להיות בו, וגדר מאפשר זאת.
  • מצע – הארנב צריך שיהיה לו מצע שיכול להיות עשוי מכל מיני חומרים, בדרך כלל משבבי עץ, נסורת או מנייר.
  • בית – בדרך כלל מדובר בבית מפלסטיק, שיהווה המקום הפרטי שלו, ייתן לו תחושת שייכות ונוחות שיש לו לאיפה ללכת, לנוח ולשהות.
  • בקבוק שתייה – חשוב מאוד שתהייה לו גישה למים טריים במשדך כל היום, ניתן לחבר בקבוק מים לכלוב שלו עם תופסנים.

 

ארנבים זקוקים לאהבה

לבסוף, מלבד כל העניין הטכני והדקויות, חשוב לדעת שארנבים זקוקים לאהבה, ובין אם זה לוודא שאתם נותנים לו הרבה תשומת לב או מוסיפים לו ארנב נוסף שלא יהיה לבד כי אין לכם הרבה זמן, העיקר שתדאגו לרווחתו של הארנב עד לפרטים הקטנים והחשובים האלו.

ארנב אוכל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא