חיפוש

מגדש טורבו לרכב – יתרונות וחסרונות

עם תקנות צריכת דלק מחמירות יותר, יצרניות הרכב משתמשות במנועי טורבו ביותר ויותר מכוניות. עם מגדש טורבו, הרכב יכול להיות בעל מנוע קטן יותר ולהשתמש בפחות דלק בעת נסיעה איטית או מלאת עצירות. בשעת הצורך, מגדש טורבו נכנס לתמונה ומספק כוח נוסף.

אז האם מנועי טורבו אמינים? האם הם דורשים יותר תחזוקה? כמה זמן יכול להחזיק מגדש טורבו? לפני שנענה על שאלות אלה, נתחיל עם היסודות.

 

מה מגדש טורבו עושה ברכב?

מגדש טורבו הוא מכשיר להגברת כוח המחובר לסעפת הפליטה של ​​הרכב. למגדש טורבו שתי יציאות נפרדות, פליטה ויניקה. לפיר מגדש טורבו יש שתי טורבינות קטנות שמותקנות בשני הקצוות.

טורבינה אחת נמצאת ביציאת הפליטה, השנייה נמצאת בנמל הכניסה. גזי פליטה חמים שיוצאים במהירות מהמנוע מסובבים את הטורבינה בתוך יציאת הפליטה. הפיר מעביר את הסיבוב לטורבינת הכניסה. טורבינת הכניסה דוחפת יותר אוויר למנוע. ככל שנכנס יותר אוויר למנוע, מחשב הרכב מוסיף יותר דלק, ומגביר את כוח המנוע.

 

האם מנועי טורבו מצריכים יותר תחזוקה?

התשובה הקצרה היא כן. הסיבה הראשונה ברורה: הוספת מגדש טורבו למנוע קטן יותר גורמת לו לעבוד קשה יותר. מגדש טורבו מגביר את הלחץ והטמפרטורה בתוך תא הבעירה, מה שמוסיף עומס נוסף על כל הרכיבים הפנימיים כולל בוכנות, שסתומים ואטם הראש. ככל שהמנוע עובד קשה יותר, הוא נשחק מהר יותר.

הסיבה השנייה טבועה בתכנון של מגדש טורבו: עליו לעבוד בטמפרטורות קיצוניות של גזי פליטה חמים, ואילו פיר מגדש הטורבו משומן על ידי שמן מנוע. המשמעות היא שיש יותר ביקוש לאיכות השמן. שמן המנוע מתדרדר מהר יותר בחום קיצוני. מנוע טורבו לא יסלח על רמת שמן נמוכה, שמן באיכות ירודה או מרווחים ממושכים בין החלפות השמן. מרבית המכוניות המונעות טורבו זקוקות לשמן סינטטי איכותי ובעלות מרווחי תחזוקה קצרים יותר. חלקם דורשים בנזין פרימיום.

 

האם מנועי טורבו אמינים?

מנועי טורבו נוטים להיות בעלי יותר בעיות, אם כי ישנם מנועי טורבו אמינים. למנוע טורבו יש יותר רכיבים מאשר מנוע רגיל. מגדש הטורבו עצמו לא נוטה לתקלות באופן במיוחד, אך ככל שיותר חלקים, כך יותר יכול להשתבש.

 

האם מנועי טורבו טובים לגרירה?

אם אתה מתכנן להשתמש ברכב שלך לגרירה כבדה, עדיף לך עם מנוע V6 או V8 גדול יותר. מנוע טורבו מתאים יותר לפרצי כוח מהירים בעת מעבר או תאוצה. גרירת נגרר כבד, במיוחד כשנוסעים בכביש בעלייה ארוכה מעמיסים הרבה על מנוע טורבו קטן יותר.

 

לסיכום

מגדש טורבו מוסיף מורכבות למנוע, מה שאומר גם יותר אפשרות שמשהו ישתבש. מכוניות טורבו רגישות יותר לתחזוקה לקויה. בצד החיובי, מגדש טורבו מוסיף כוח רק כשאתה זקוק לו, תוך שהוא מאפשר מנוע חסכוני יותר בדלק.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
רכבים
היתרונות ברכבים מסחריים

אינסטלטורים, חשמלאים, שליחויות ופרחים? הכירו את המסחריות להשכרה של גזפרו לליסינג מסחרי משתלם במיוחד. גזפרו מציעה לבעלי עסקים הנדרשים תדיר לנוע עם חבילות או ציוד

קרא עוד »