חיפוש

איך נעזור לילד לעשות את הצעד הראשון?

שלב הזחילה עתיד להסתיים ושלב ההליכה בפתח – ואנחנו רוצים לסייע לילד שלנו לעשות את צעדיו הראשונים. מה עלינו לעשות? איך אפשר לתמוך? ומה הצעדים הנכונים מצידנו?

 

יום אחד זה יקרה, בלי שנרגיש

דבר ראשון – הימנעו מלחץ. לילדים שונים קשתות התפתחות שונות וקצבים שונים. תנו לילד את הזמן הנדרש לו להתקדם בתהליך, וגלו סבלנות כלפי השונות שיכולה להיות קיימת גם בין ילד לבני גילו וגם בין אחים לאותו הבית. קפיצת המדרגה מזחילה להליכה עשויה להיות מורכבת, וחשוב לגלות בה סבלנות.

 

תנו לילד להיות יחף

גם בשלב שהתינוק מתחיל להיעמד, נכון לתת לו להיות יחף ותחת השגחה. בין אם זה בבית, על רצפה נטולת מכשולים או על מרבד הליכה, ובין אם בחוץ – על חול ים רך, אדמה רכה או דשא. הניסיון להיעמד יחף תורם להתפתחות השרירים ולשיפור התנועתיות באיזור כפות הרגליים והקרסוליים.
הימנעו מרכישת "נעלי תמיכה" בשלב זה. את נעלי הצעד הראשון נכון לקנות בשלב הייעודי שלהן – צעד ראשון.

 

בוא נלך לשחק

גינת המשחקים הקרובה לביתכם יכולה לשמש כעזר רב בשלב התפתחותי זה. ניתן לתת לילד לנסות לזחול במעלה המגלשה או בזהירות במורד המגלשה (על שש, ארבע ואפילו על הבטן) או לתת לו להיעמד ולהיתמך על ידי סולמות נמוכים בגינה – תרגילים אלו יסייעו לו בפיתוח התנועתיות הנדרשת.
שימוש מותאם ואיטי, יחד אתכם, בקרוסלה או בנדנדה ישפר את שיווי המשקל ואת הביטחון הנדרש לצורך עמידה והליכה.

 

מדרגה ועוד מדרגה

זחילה "על שש" במעלה חדר המדרגות הביתי, אפילו אם מדובר בחצי קומה או קומה אחת, מעודדת עמידה והליכה. אם תקפידו לעשות זאת פעם ביום או יומיים, תראו אט-אט את רצונו של הילד לנתק את הברכיים מהרצפה מתפתח לכדי עשייה ממשית.

 

"תרים את זה, בבקשה"

הניחו לילד צעצוע אהוב על הרצפה ובקשו ממנו להניח על שרפרף, כיסא קטן או להושיט לידכם המושטת. הניסיון לעמוד במשימה, לעיתים בתמיכת הקיר או בתמיכתם, ישפר את יכולתו להיעמד ואפילו לפסוע.

 

נעלי הצעד הראשון

בשלב המתאים נצא לרכוש את נעלי הצעד הראשון.
בחירה בנעליים מותאמות תתמוך בתהליך הלמידה ותשפר את גרף ההשתפרות של התינוק ביחס לצעדיו הראשונים ולפסיעות הזהירות שבהתחלה.
בחרו נעל גמישה וקלילה, עשויה מבד או גומי, שמותאמת במידתה לרגלו של הילד (אל תפחדו לקנות נעל חדשה לאחר זמן מה, עדיף לרכוש מחדש על פי המידה המתאימה והנכונה מאשר לתת לילד להתנסות עם נעל שעשויה לייצר נזק).
הקפידו על נעל שלא ניתן להסיר בקלות רבה מידי.

זכרו, מילת המפתח היא סבלנות. גלו איפוק בתהליך, תנו לילד חיזוקים חיוביים על הצלחותיו הקטנות ועקבו אחר ההתפתחות באופן יומיומי. בסוף, זה יקרה באופן טבעי, וכולנו נתרגש מהתוצאה!

 

נעליים אופנתיות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא