חיפוש

למה צריך מבדק חדירות?

קודם כל ולפני הכל, ראוי לציין שהעלות של מבדק חדירות שווה את ההשקעה, שכן הוא יכול לעזור לך לזהות ולטפל בפרצות אבטחה פוטנציאליות – לפני שהאקרים ינצלו אותן. אבל למה צריך בכלל מבדקי חדירות? ומי מבצע אותן? התשובות – בטקסט שלמטה.

 

למה צריך מבדק חדירות

ישנן מספר סיבות לכך שחשוב לבצע מבדק חדירות חיצוני לרשת בארגון שלכם. קודם כל, חשוב מבדק חדירות הוא אחד הצעדים הכי בסיסיים בדרך לאבטחת נתונים. מבדק חדירות מסייע לכם להגן על הרשת מפני גניבה ואובדן של נתונים עקב כשל באבטחת הנתונים והתקפות זדוניות. בנוסף, בארגונים מסוימים דרישות רגולטוריות להגנה וגיבוי של נתונים, כך שמבדק חדירות הוא הכרחי.

גם בעת התאוששות מאסון יש לבצע מבדק חדירות. אם מתרחש אסון שהורס את מרכז הנתונים הראשי של הארגון, כלומר הנתונים של הארגון נפרצו ונחשפו, אחד הצעדים הראשונים בדרך להתאוששות יהיה מבדק חדירות – על מנת לוודא שהכשל לא יחזור על עצמו. אם השתכנעתם בחשיבות של מבדק חדירות – לחצו כאן למידע נוסף על בדיקות חדירה.

 

מי מבצע מבדקי חוסן (מבדקי חדירות)

כמנהלת IT או ראש ארגון, כדאי לשקול לשכור שירות בדיקת חדירה מקצועי (או מבדק חוסן, בשמו השני). כדי לבצע בדיקת חוסן של הרשת ומערכות של החברה שלך, חשוב לפנות לאדם או חברה אשר מתמחים בתחום. ישנן מספר חברות בישראל המציעות שירותי בדיקת חדירה, לכן חשוב לבצע סקר שוק ולבחור ספק בעל מוניטין.

כפי שכבר קראתם, בחני חדירה נועדו לדמות מתקפת סייבר על מערכות הארגון כדי לזהות נקודות תורפה וחולשות שעלולות להיות מנוצלות על ידי האקרים. זה יכול לעזור לך לזהות ולטפל בסיכוני אבטחה פוטנציאליים לפני שהם מממשים את עצמם. חברת אבטחת נתונים שמציעה שירותי מבדק חוסן תעסיק אנשי סייבר מקצועיים ומקצוענים, שידעו לזהות חולשות בדרכי התקיפה הכי מתקדמות.

 

כמה עולה מבדק חדירות

העלות של מבדק חדירות יכולה להשתנות מאוד בהתאם למספר גורמים, למשל גודל ומורכבות הרשת של הארגון, סוגי המערכות והיישומים הנבדקים ורמת הפירוט והניתוח הנדרשים בדיווח הסופי. אולם, באופן כללי, ניתן לצפות לעלות של כמה אלפי דולרים עבור מבדק חדירות בסיסי. מבדק חדירות מקיף יכול להגיע גם לעלות של עשרות אלפי דולרים.

הבדיקה המקיפה ביותר תכלול דימוי מתקפה על מספר מערכות וניתוח מעמיק. חלק מהחברות הסייבר שעוסקות בתחום מציעות גם "חבילות", הכוללות שירותים נוספים. בין השירותים הנוספים הללו תוכלו למצוא הערכת פגיעות או כתיבת דוחות. כל השירותים הללו ניתנים, כמובן, תמורת תשלום נוסף.

 

סיכום

לסיכום, מבדק חוסן יכול לתת לבעלי חברות ולצוות IT שקט נפשי בידיעה שהנתונים שלהם מוגנים במקרה של אירוע בלתי צפוי. מבדק חדירות הוא היבט חשוב באסטרטגיית הגנה מקיפה על נתונים ויכולים לסייע להבטיח שהנתונים והמערכות של החברה מאובטחים וזמינים בעת הצורך.

מִבְחָן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא