חיפוש

למה חשוב לבצע אבטחת מידע בעסק שלכם

שוב ושוב אנחנו שומעים בחדשות על מקרים של עסקים, גדולים וקטנים, שלא דאגו לאבטחת מידע איכותית במערכות שלהם.

כיום במרבית הארגונים – אבטחת מידע הוא נושא שנמצא כמעט תמיד בראש מעייניו של כל מנכ"ל או מנהל.

הסיבה לכך היא הנזק שיכול להיווצר לתדמית של הארגון, כמו גם לתפקוד התקין שלו, אם מידע פנימי ידלוף במתקפת סייבר.

האיום של מתקפת סייבר הולך ומתעצם בעידן הקורונה. הסיבה לכך היא שעובדים רבים בוחרים או נאלצים לעבוד מהבית, ולא מתחברים למערכת המחשובית של העסק מתוך משרדי הארגון עצמם.

עם זאת, ישנם עוד מנהלים רבים שגם אם הם מחפשים פתרונות לשאלה כיצד לשמור על המידע הפנימי של הארגון – הם עדיין לא באמת מבינים למה חשוב לבצע אבטחת מידע לעסק או לארגון שלהם. במאמר הזה ננסה להניח את דעתם של אותם מנהלים, ולתת נימוקים משכנעים לחשיבות של אבטחת מידע.

 

תדמית

במדינת ישראל יש תחרות בכמעט כל ענפי המשק, ולכן חשוב לשמור על תדמית העסק. אמנם ישנה האמרה המפורסמת מעולם הפרסום "אין דבר כזה פרסום שלילי" אבל המציאות היא יותר מורכבת מאמירות שאנשי פרסום אומרים לעצמם בשביל לעודד את עצמם בעת משבר.

עסק או ארגון שהתפרסם שנפלו קורבן למתקפת סייבר בגלל שהם לא שמרו על אבטחת מידע – מתקבעים בעיניי הצרכנים כרשלנים במקרה הרע, ולא מקצועיים במקרה העוד יותר רע. בכל אחד מהמקרים, התוצאה היא בריחה של הלקוחות, מה שמשפיע ללא ספק על שורת הרווח.

 

המניע הכלכלי

עסק שנופל קורבן למתקפת סייבר, ומקבל דרישת כופר עבור המידע שנגנב, ככל הנראה יעשה כל מה שצריך בשביל למנוע דליפה של המידע. מי שעומד מאחוריי הסחיטה לא יהסס לדרוש סכומים גדולים מאוד, שהוצאה שלהם עלולה להיות מכת מוות לעסק.

גם מניעה של ריגול תעשייתי יכולה להיות מניע כלכלי. אם עסק מתחרה יצליח לחדור למערכת הפנימית של העסק או הארגון בו הוא מתחרה – הוא יכול ללמוד עליו הכל. עסק מתחרה שפרץ למערכות המחשוב יכול להוציא רשימות של לקוחות, מיילים מביכים ועוד.

 

חברה מקצועית לשקט הנפשי שלכם

בשוק יש כיום מספר חברות המספקות שירותי מחשוב לעסקים. שירות אחד שהחברות הללו יכולות להעניק הוא שירות אבטחת מידע. פיקוח של חברה המתמחה בפתרונות מחשוב לעסקים על אבטחת המידע בעסק, יכולה למנוע דליפת מידע.

 

סיכום

לסיכום, התלות שלנו בטכנולוגיה גוברת ככל שהיא נעשית מתקדמת יותר. כמעט כל עסק משתמש היום לפחות במחשב אחד, אם לא ברשת של מחשבים, בשביל לשמור מידע רב שחשוב לתפקוד של העסק. כתוצאה ישירה של כך החשיבות של אבטחת מידע עולה. מידע מוגן ומוצפן, במיוחד על ידי חברה המתחמה באבטחת מידע – הוא חלק קריטי מהקיום של כל עסק או ארגון.

אנטי וירוס

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
6 טיפים ל-HR המתחיל
6 טיפים ל-HR המתחיל

יציאה לקריירה חדשה בתחום משאבי אנוש (HR) יכולה להיות מרגשת ומאתגרת. בתור מתחילים, דרכי ניהול של עובדים והתמצאות בדינמיקה ארגונית – זה משהו שעשוי להיראות

קרא עוד »
עובד
למי העבודה בארה"ב חוקית?

מי עובד בארה"ב באופן חוקי? זו שאלה שהרבה ישראלים שמעוניינים להגר לארצות הברית שואלים לא פעם. וזו שאלה שהופכת יותר ויותר רלוונטית ככל ששוק העבודה

קרא עוד »