חיפוש

למה חשוב איש מקצוע שמתעסק שנים בטיפולי שורש

טיפולי שורש הם מהמפורסמים שבטיפולי השיניים. טיפולים אלו מבוצעים למטופלים רבים ומבטיחים את שלום שיניהם, חלל הפה שלהם והגוף כולו. טיפול שורש אינו רק נפוץ אלא גם קריטי למדי והימנעות ממנו עלולה לגרום לנזקים כבדים.

 

חשיבותו של רופא מומחה

טיפולי שורש הינם טיפולים מורכבים, הדורשים מומחיות גבוהה. להלן נכיר את המצבים המצריכים טיפול שורש, את אופן ביצוע הטיפול וממילא נבין מהי החשיבות בבחירת רופא שיניים מומחה הבקיא בטיפולי השורש.

 

מתי הטיפול נדרש

טיפול שורש נדרש כאשר תעלות השן שלנו נפגעות. כידוע, חלקה העליון של השן חשוף מבעד לחניכיים ובעזרתו אנו לועסים, מבטאים הגיות ועוד. לעומת זאת, החלק התחתון של השן, הלא הוא שורש השן, נעוץ בתוך החניכיים שלנו. הוא המקנה יציבות ועמידות לשן וזולתו השן הייתה, ככל הנראה, נושרת ולא מחזיקה מעמד.

טיפול בנזקים לחלק העילי של השן הינם פשוטים יחסית. סתימות, שיוף וניקוי יעשו בקלות על ידי רופא השיניים או השיננית. לעומת זאת, טיפולים בתעלות השורש מורכבים הרבה יותר.

תעלות השורש שלנו עלולות להינזק ממגוון סיבות. ראשית, עלולה להצטבר בהם עששת – שכבת חיידקים הרובצת ומתרבית בתעלה וגורמת לריקבון השן והאזור כולו. שנית, עלול להיווצר זיהום בתעלה עקב חבלה או דלקת חניכיים חמורה. אם כן, עששת, דלקת חניכיים וחבלות בלסת הן שלוש הסיבות השכיחות ביותר בגינן נצטרך לעבור טיפול שורש.

 

אופן הטיפול

ראשיתו של הטיפול בצילום סי טי או צילום פנורמי ולאחריו צילום רנטגן. הרופא המטפל יסרוק את הצילום, המצלם במדויק את החלק התחתון של השן ואת תעלת השן, ויבין מהו הטיפול הדרוש והיכן הוא נדרש.

לאחר מכן, הרופא ירדים את האזור כולו ויחפור בחניכיים עד שיחשוף את תעלת השן. עם חשיפת התעלה, הרופא ינקה בעזרת מכשור ייעודי את חלל התעלה ויסיר את הרקמות הנגועות ואת שכבת העששת. זהו לב ליבו של טיפול השורש. מכאן, יעבור הרופא לשלבים הבתר – טיפוליים.

את החפירה בחניכיים וכן את האזורים החסרים בשן יש לסתום. מכיוון שכך, הרופא יתחיל בסתימת האזור. לאחר כשבועיים, המטופל ישוב לרופא וזה יסתום לחלוטין באופן הרמטי את האזור בעזרת הצבת כתר סביב השן הנגועה.

אם כן, מטרת הטיפול היא לנקות את התעלות ולאטום את הפתחים באופן שימנע הישנות של הדלקת, העששת או הזיהום. עד כאן, האירועים תוארו כפשוטים במיוחד. אולם לא תמיד אלו הם פני הדברים.

 

הסכנות בטיפול

טיפול שורש טומן בחובו סכנות שונות. אבחון לא נכון של נקודת הפגיעה עלולה לגרום לכאב וסבל מיותרים. חפירה לא מנוסה בחניכיים עלולה לפגוע בעצבים ובכלי דם חיוניים ולגרום לנזקים שיהיה קשה לתקן. בנוסף, היא עלולה להוביל לנשירת שיניים עקב ערעור האדנים עליהם הן יושבות. גם הצבת הכתר באופן לא מיומן עלולה לגרום לבעיות דומות.

 

הפתרון – רופא מנוסה

הפתרון לבעיות אלו אינו הימנעות מהטיפול, אלא עריכתו על ידי רופא שיניים מנוסה. רופא מנוסה ביצע, ככל הנראה, מאות טיפולי שורש בחייו והוא ידע בקלות לאבחן במדויק את הנגע, לאתר אותו, לגשת אליו ולסתום את הכל כראוי. מכיוון שכך, ישנה חשיבות כבירה לניסיון בכל הקשור לטיפולי שורש.

 

לסיכום

רופא מומחה יבצע את הטיפול בפשטות וללא סיכונים מיותרים. מכיוון שכך, ישנה חשיבות כי רופא השיניים המבצע את הטיפול יהיה מנוסה איש מקצוע מנוסה שמתעסק שנים בטיפולי שורש. בהצלחה!

קליניקה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא