חיפוש

5 כנסיות מדהימות באיטליה

כל מי שאי פעם ביקר בכנסיות באירופה, הופתע מהיופי המרהיב, העיטורים, הציורים והפסלים שיש בכנסיות. ביקור בכנסיה הוא בהחלט חוויה יוצאת דופן מבחינה אומנותית ודתית. באיטליה יש הרבה קתדרלות מלכותיות, כשקתדרלה היא הכנסייה הראשית של כל עיר. בכתבה הבאה נמליץ על 5 כנסיות מרהיבות ומיוחדות ברחבי איטליה.

 

פירנצה דואומו – קתדרלת סנטה מריה דל פיורה

Cattedrale של פירנצה דה סנטה מריה דל פיורה , המכונה בדרך כלל ilomo, היא בין הכנסיות המפורסמות ביותר שיש באיטליה. כיפת הקתדרלה ועיצוב הפנים הם בגדר יצירת אומנות מופתית, ואף ניתן לטפס לראש הכיפה. מבחוץ, הקתדרלה עשויה משיש בצבעים לבן, ירוק וורוד, והיא מכילה 44 חלונות ויטראז' מסוגננים.

הכניסה לקתדרלה חופשית אך מי שנכנס אליה צריך לשים כיפה על ראשו.

 

קתדרלת מילאנו – Duomo di Milano

כמעט 600 שנה לקח להשלים את הבנייה של הקתדרלה הגותית הכי גדולה באיטליה, ובין הכנסיות הגדולות ביותר בכל אירופה. בעליה לגג הכנסייה תוכלו לצפות בנוף מדהים של העיר מילאנו, אבל גם לצפות בכמות האדירה של הפסלים המרהיבים שמעטרים את הקתדרלה. בכנסייה יש חלונות ויטראז' מרשימים, סרקופגים מרשימים ואיברים גדולים. הכניסה לקתדרלה היא חינמית, מלבד מי שרוצה לעלות לגג או לאיזור הארכיאולוגי.

 

בזיליקת פטרוס הקדוש

הותיקן היא המדינה הריבונית הקטנה ביותר בעולם ששוכנת בלב רומא, והיא מקום משכנו של האפיפיור. אנשים נוטים להתבלבל ולחשוב שקתדרלת בזיליקת פטרוס הקדוש היא הקתדרלה של רומא, אך למעשה זוהי הקתדרלה של הותיקן.

הכנסיה הזו היא עצומה ובולטת בעיקר בזכות הכיפה שלה, אותה ניתן לראות מכל רחבי רומא. הוותיקן שמשמש כמוקד משיכה לתיירים מכל העולם, מאפשר ביקור בכנסייה, ובה קבורים אפיפיורים רבים, וביניהם האפיפיור יוחנן פאולוס השני. זוהי הכנסייה הגדולה ביותר בכל איטליה, והיא משמשת גם כמוזיאון מלא ביצירות אומנות של אמנים מפורסמים.

 

אסיזי – בזיליקת סן פרנסיס

קברו של פרנצ'יסקוס הקדוש שוכן בבזיליקת סן פרנסיס, שהיא אחד מאתרי הרגל הפופלאריים ביותר שנמצא בעיר אומבריה. הכנסייה נבנתה על צלע גבעה, ולמעשה יש שתי כנסיות: אחת תחתונה ואחת עליונה, ומחוצה להן יש ארמון. הכנסיות מעוצבות עם ציורי קיר של אמנים מימי הביניים, והכנסייה נחשבת לאתר מורשת עולמי של אונסק"ו.

 

מודנה

זוהי אחת מהקתדרלות הרומנסקיות המופרסמות ביותר באיטליה שנמצאת בעיר מודנה. החלק החיצוני של הקתדרלה מעוטר בדמויות רומנסקיות מהתנ"ך, ובתוך הכנסיה יש פסיפסים שנשמרו מהמאה ה-13. הקתדרלה ביחד עם פיאצה גרנדה ומגדל הפעמונים נחשבים לאתר מורשת עולמי של אונסק"ו.

 

לסיכום

באיטליה יש כמות אדירה של קתדרלות וכנסיות מרהיבות ביופיין, וכאלה ששמרו על עיצוב ואלמנטים מהמאות הקודמות. ביקור בכנסיות מלמד אודות ההיסטוריה של המקום, ובמחינה ארכיטקטורית ואומנותית זהו גן עדן של ממש. אחד הדברים הכי מדהימים לחשוב כשנכנסים לכנסייה מפוארת, הוא איך בשנים שלא היה שום מכשור וציוד מתקדם לעבודה בגובה, הצילחו להרכיב כאלו יצירות אומנות ומבנים.

כנסייה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
לתכנן חופשה כשרה
איך מתכננים נופש כשר?

תכנון חופשה יכול להיות מאמץ מרגש, אבל למי שמקפיד על חוקי תזונה כשרות הוא מוסיף רובד נוסף של שיקולים. חופשה כשרה כרוכה במציאת מקומות לינה

קרא עוד »
מלון קפסולה
מה זה מלון קפסולות?

אם עוד לא שמעתם על הטרנד היפני שכבש את העולם בסערה, כדאי שתכירו אותו – מלון קפסולות. מדובר באפשרות לינה זולה, ידידותית לסביבה ולמרבה ההפתעה,

קרא עוד »