חיפוש

כמה עולה תהליך פשיטת רגל?

קבלת ההחלטה להכריז על פשיטת רגל היא צעד גדול. יש כל כך הרבה מה לשקול – להעריך את כל האפשרויות שלכם, להבין מה פשיטת הרגל תעשה עבורכם (ומה היא לא תעשה), ולהיערך לתוצאות של הגשת פשיטת רגל. אם כבר החלטתם ללכת בדרך פשיטת הרגל, אתם עשויים לתהות בסופו של דבר, כמה עולה תהליך פשיטת רגל.

תהליך פשיטת הרגל ערוך, לכן חשוב לעבוד לפי מספר שלבים בסיסיים על מנת להבטיח שהתהליך יעבור בשלום:

 

שלב 1: מצא עורך דין טוב לייעוץ משפטי

ראשית, חשוב שתמצא עורך דין פשיטת רגל מנוסה בדיני פשיטת רגל. ישנן מספר דרכים למצוא עורך דין טוב לפשיטת רגל. לפעמים חבר או בן משפחה יכולים להמליץ ​​על עורך דין לפשיטת רגל. יש אנשים שמקבלים ייעוץ משפטי בעבודתם. ללשכת עורכי הדין מאגר מידע על עורכי דין לפשיטת רגל. וודאו כי נוח לכם עם עורך הדין ושאלו עם מי תתמודד במהלך המקרה שלכם.

 

שלב 2: הגשת בקשה לפשיטת רגל

הגשת הבקשה לפשיטת רגל יכול להיות מוגשת על ידי החייב או הנושה. על מנת שהבקשה תתקבל כבקשה לפשיטת רגל, עליה להיות מוגשת לכונס הנכסים הרשמי בהתאם למקום מגוריו או עסקיו של החייב ועליה לעמוד במספר תנאי סף. עלות פתיחת התיק היא 1,600 ₪.

 

שלב 3: הגשת פשיטת רגל לבית המשפט

פתיחת תיק פשיטת רגל בבית המשפט המוסמך לדון בתיק זה. תגובתו של כונס הנכסים תוצג גם היא בדיון ובית המשפט רשאי להעניק צו כינוס נכסים.

 

שלב 4: צו כינוס נכסים

שלב קריטי בהליך פשיטת הרגל בו נקבעים מועדיהם של הליכים עתידיים ולמעשה כל ההליכים נגד החייב מוקפאים ולא ניתן לפתוח בהליכים נוספים נגדו ללא אישור בית המשפט ויהיה מוגן עד תום ההליכים.

 

שלב 5: הגשת תביעות חוב ואסיפת נושים

לאחר שלב צו כינוס נכסים, הנושים יכולים להגיש תביעות חוב למשרדו של כונס הנכסים להמשך התהליך. בהמשך מקיים כונס הנכסים אסיפת נושים במשרדו ביחד עם החייב ונציגי הכונס והצדדים מנסים להגיע לפשרה או הסדר שיביא להסדר החוב.

 

שלב 6: דיון בדבר פשיטת הרגל בבית המשפט

במידה ובאסיפת הנושים לא הושג הסדר, בית המשפט יקיים דיון בבקשה להכריז על החייב כפושט רגל.

 

שלב 7: מינוי נאמן

לאחר שהוכרז החייב כפושט רגל, ממנה בית המשפט נאמן עבור כינוס נכסיו וחלוקה שלהם בין הנושים. נאמן זה יכול להיות נציגם של הנושים או אדם המומלץ על ידי כונס הנכסים הרשמי.

 

שלב 8: הפטר

במהלך כל שלב הליך פושט הרגל, רשאי פוטש הרגל להגיש בקשה לצו הפטר המעניק לו פטור מחובותיו. בית המשפט יכול לדון בבקשה, לבקש הצגת ראיות ומסמכים חשובים לדיון ולשמוע את החייב, כונס הנכסים וכל אחד מהנושים.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »