חיפוש

כמה עולה מצבה ומה זה כולל?

מצבות הן עסק אשר יכול לעלות לכם ביוקר אולם יכול גם להסתכם במספר אלפים אחדים, כמו בכל עסק השאלה העיקרית הינה כמה אתם מוכנים להשקיע בה.

עלות המצבה משתנה לפי עיצובה וכן גם לפי בית העסק וקבלן המצבות איתו תעבדו.

 

סוג האבן

סוג האבן הינו חלק משמעותי מעלות המצבה, זאת מפני שסוגי אבנים שונים יהיו בעלי מחירים שונים. לדוגמא, המחיר הנמוך ביותר למצבה מסוג אבן בזלת יעמוד על סך של כ10,000 שקלים, לעומת מצבה מסוג אבן חברון אשר מחירה מתחיל מ3,000 ולא יעלה מעל לכ5,000 שקלים.

ההבדלים העיקריים במחירים בין סוגי האבנים השונות, הינם זמינות האבנים בטבע, וכן קושי חריטת מילים על מצבה מסוגי אבנים שונים.

 

מספר מילים

מספר המילים אותם תבחרו לחרוט על המצבה יהיו פקטור חשוב בעלות המצבה. ככל שתבחרו לחרוט יותר מילים כך עלות המצבה תעלה, בין אן בית העסק יבחר לקחת לכם סכום מסויים פר אות או פר מילה. כך שתצטרכו לבחור בחוכמה את משפטי הפרידה על המצבה.

 

סוג החריטה

על אף שסכום המילים מהווה פקטור גדול בעלות המצבה, אין לשכוח כי טכניקת הכתיבה, סוג הכתב, גודלו, צבעו ומילוי הכיתוב משפיעים גם הם על העלות. המחיר יעלה ככל שתבחרו בכיתוב יותר מושקע. ניתן לראות את השינויים בעיקר בפונט הכיתוב, כך שאות בכיתוב בולט תעלה בין 10 ל20 שקלים. לעומת זאת, אות שאינה בולטת אלא שקועה בתוך המצבה תעלה בין 8 ל15 שקלים.

 

תוספות חריטת סמלים או תמונות

ייתכן כי תרצו להנציח את אהובכם גם בתמונת פורטרט אישי על המצבה או שמא תוסיפו לו סממן דתי כמו מגן דוד. אל תשכחו כי כל תוספת כזו כרוכה בעלות נוספת. חריטת פורטרט אישי תעלה בין כ100 לכ400 שקלים כמחיר ההתחלתי, בעוד שעלות הפורטרט יכולה להגיע לסך של כ500 שקלים ואף יותר. עלות חריטות אלו תלויה בצבע, גודל החריטה וכמובן טכניקת החריטה, ומשתנה בין בעל עסק אחד לשני.

 

תוספות מיוחדות למצבה

אם תרצו להוסיף למצבה נר נשמה, כיסוי זכוכית, או אגרטלים, תוכלו לעשות זאת תמורת תוספת תשלום המשתנה בין תוספת אחת לאחרת. תוספות אלו יוכלו להיות כלולות כחלק מעבודת הקבל איתו בחרתם לעבוד או שמא ייתכן כי משתלם יותר יהיה לכם להוסיף את התוספות הללו לבד.

 

חידוש צבע למצבה וניקיון

עלות ניקיון מצבה נעה בטווח מחירים המתחיל מ250 שקלים ומגיע עד 500 שקלים. אולם חידוש מצבה אשר נשחקה, נשברה או שצבעה דהה יכול להגיע לסכום של כ4,000 שקלים בהתאם לחידוש אותו אתם מעוניינים לבצע, ובהתאם לסוג האבן ממנה עשויה המצבה.

 

הבחירות שלכם

עלות מצבה היא עניין לא זול מלכתחילה, אך כדאי שתיקחו בחשבון כי קיימות תוספות או שינויים אותם תוכלו לבצע בעצמכם, וכמובן עליכם לזכור כי מצבה היא עניין חשוב על מנת להנציח את אהובכם ויש לבצע אותו בחשיבה רבה.

 

מצבה יהודית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אוזניות שחורות
הכירו את הוט סטור

תגידו, עצרתם פעם לרגע וחשבתם על כמות המכשירים האלקטרוניים והגאדג'טים שמקיפים כל אחד מאיתנו? אם לא, תעשו את זה עכשיו. זה מטורף לתפוס את זה,

קרא עוד »
שלוש שטיחים
איך בוחרים שטיח?

רכישה של שטיח מצריכה היכרות עם פרטים חשובים מאוד. מי מכם שרכשו בעבר שטיח ללא היכרות עם הפרטים הללו, כנראה יכולים להודות בכך שזו הייתה

קרא עוד »
הדלקת נרות
השימוש בנרות ריחניים

יש כל כך הרבה עובדות שנוגעות לשימוש בנרות ריחניים שלא כולם יודעים. אחת הנפוצות למשל זו העובדה שהם נמצאים בכל בית ומאפשרים לרבים מאתנו להפיץ

קרא עוד »