חיפוש

כך תזהו חרדה חברתית בילדכם

ילדכם נמנע מפעילויות חברתיות, אינו יוזם קשרים חברתיים, בוכה או מתנגד ללכת לגן ולבית הספר? יכולות להיות לכך סיבות רבות, אך אחת מהן הינה חרדה חברתית. במאמר זה נסביר מהי חרדה חברתית, מה הסימנים לה ומהם דרכי הטיפול המומלצות. במרפאת באלאנס בגני תקווה תוכלו למצוא אוזן קשבת, הדרכה מקצועית ומגוון טיפולים יעילים לחרדה. 

 

חרדה חברתית אצל ילדים

כולנו נוטים להאמין שבגלל שילדים כל כך אוהבים לשחק, אין להם כל בעיה ליצור קשרים חבריים ולמצוא חברים למשחק. אבל ישנם ילדים שפשוט לא מצליחים 'לשחות עם הזרם', לא יוזמים מפגשים חברתיים ומשחקים לרוב לבדם.

אין זה אומר שהם אינם רוצים חברים, הם פשוט לא יודעים איך עושים את זה, וכלל שעובר הזמן זה רק נהיה קשה יותר ויותר עד שהילד מעדיף להמנע מקשרים חברתיים העיקר לא להפגע.

חשוב מאד לעזור לילדים לפתח קשרים חברתיים, ואפילו חבר אחד טוב או שניים בהחלט יכולים להספיק, כדי להעשיר את עולמו של הילד ולא להניח לו לחוש שהוא לבד. כאשר אנחנו מדברים על חרדה אצל ילדים, אנחנו נוטים לחלק אותה לשני סוגים: חרדה ראשונית אשר נובעת מקושי לווסת מתח וחרדה וגם חרדה אצל ילדים עם הפרעות קשב וריכוז הנקראת חרדה משנית.

חרדה אצל ילדים

חרדה ראשונית

חרדה ראשונית היא למעשה הפרעת ויסות מולדת אשר יכולה להתחזק בעקבות חוויות לא נעימות בגן הילדים. גם אירוע דחיה מאד מינורי יכול להפוך בעולמו של הילד לטראומה שגורמת לו להמנע ולהסגר עוד יותר.

היא לא בהכרח קשורה להפרעות אחרות והדרך לטפל בה היא באמצעות אימון ותרגול משחק עם ילדים אחרים, תיווך במהלך משחק חברתי וגם הבעה באמצעות אמנות מאד עוזרת לרכישת כלים לוויסות עצמי. ככל שהילד גדל כך הוא רוכש כלים רבים יותר שמאפשרים לו לנהל קשרים חברתיים בריאים ומהנים גם אם זה רק עם קבוצת חברים קטנה איתם הוא נהנה לשחק.

חרדה אצל ילדים

חרדה משנית

חרדה משנית היא הפרעה הקשורה להפרעות קשב וריכוז ולעיתים קרובות כרוכה בהן. כעקרון, הטיפול בחרדה משנית דומה מאד לטיפול בחרדה ראשונית, אלא שכאן יש צורך לטפל גם בתופעות האופייניות להפרעות קשב וריכוז כגון התנהגות אימפולסיבית, פעלתנות יתר ונטייה לאבד עניין במהירות כחלק בלתי נפרד מן הטיפול.

 

מרפאת באלאנס לטיפול בילדים עם חרדות והפרעת קשב וריכוז

מרפאת באלאנס המנוהלת על ידי ד"ר שרון צחורי הממוקמת בגני תקווה מעניקה חווית טיפול מקצועית, הוליסטית ומהנה במיוחד, הדרכת הורים ומעטפת כוללת של טיפולים לכל ילד בהתאמה אישית. במקום ניתן לעבור אבחון מסודר כדי לזהות ממה נובעים הקשיים של הילד ולהתאים לו את המסגרת הטיפולית שתענה על מכלול הצרכים שלו, תביא לשיפור משמעותי בבטחון ובערך העצמי ותעניק לו כלים משמעותיים.

חרדה אצל ילדים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא