חיפוש

כיצד ניתן להצהיר על עצמך כאפוטרופוס של בן משפחה?

ישנם מקרים רבים שמאורעות החיים מביאים עימם, בהם נדרש לבצע מינוי של אפוטרופוס, עבור אדם שאינו מסוגל לקבל החלטות בכוחות עצמו, בין אם מסיבה פיזית ובין אם מסיבה נפשית. האפוטרופוס יכול להיות בן משפחה או אדם אחר המקורב אל בן אדם, ועליו לשאת בכל האחריות שמינוי זה מביא עימו. בכתבה הבאה נפרט עבורכם את הדברים החשובים שכדאי לדעת טרם ההצהרה על עצמכם כאפוטרופוס של בן משפחה, וכיצד עושים זאת.

 

מה משמעות ההצהרה?

אפוטרופוס הינו בן אדם האחראי על בן אדם שאינו כשיר לדאוג לענייניו השונים, מסיבות משתנות. אפוטרופסות קיימת כיום במדינת ישראל על קטינים, כלומר אלו שטרם מלאו להם 18 שנים, וכן על אנשים מעל גיל 18 שאינם מסוגלים לדאוג לעצמם ולקבל החלטות שונות בנוגע לחייהם. על פי החוק, הורים הם האפוטרופסיים הטבעיים של ילדיהם, עד שימלאו להם 18 שנים.

 

אפוטרופסות באמצעות הצהרה

בית הדין לענייני משפחה ראשי למנות אפוטרופוס לאנשים שונים, אשר בין אלו נמנים בין השאר – אדם שאין אפשרות לזהות אותו; אדם שאינו מסוגל באופן קבוע או זמני לדאוג לענייניו; עובר; קטין ששני הוריו מתו או שאינם מסוגלים לדאוג לו, ועוד.

 

מי רשאי להיות אפוטרופוס?

בין אלו הרשאים להיות ממונים כאפוטרופוס נמנים אדם יחיד, אשר הינו בדרך כלל קרוב משפחה של האדם בו מדובר, תאגיד כלשהו, האפוטרופוס הכללי – אשר זהו אגף במשרד המשפטים, וגם ועדת אפוטרופסות לנפגעי השואה לגבי נפגעי השואה..

 

כיצד מתבצעת ההצהרה על עצמך כאפוטרופוס של בן משפחה?

יש להגיש בקשה למינוי כאפוטרופוס על אותו בן משפחה הזקוק לאפוטרופסות, לבית המשפט לענייני משפחה. את הבקשה תוכלו להגיש בעצמכם, אם הינכם מעוניינים להיות ממונים כאפוטרופסיים, וכן היועץ המשפטי לממשלה או נציג מטעמו יוכלו להגיש זאת עבורכם. בכתב הבקשה תצטרכו למלא פרטים כמו שם, כתובת, ומספר הזהות של האדם אשר אתם מבקשים להיות ממונים לו כאפוטרופוס, וכן של בני המשפחה מדרגה ראשונה של אותו אדם. כמו כן, תידרשו להציג נימוקים אודות הצורך למנות לאותו אדם אפוטרופוס, ומשך זמן המינוי המבוקש. נוסף על אלו, תצטרכו לצרף מסמכים שונים כמו תצהיר מאושר על ידי עורך דין, חוות דעת מרופא, חוות דעת של עובד סוציאלי, ועוד. כדאי לדעת כי פתיחת ההליך כרוכה בתשלום של כמה מאות שקלים, אותו יש לשלם לבית המשפט.

 

לסיכום

לסיכומו של עניין, הגשת בקשה למינוי כאפוטרופוס הינה תהליך ארוך, הדורשת סבלנות, התמדה, נחישות אל מול מערכת בתי המשפט והרבה קור רוח. זכרו את המטרה הסופית אליה אתם שואפים במסגרת התהליך, וכי בכוחכם להשפיע רבות לטובה על בן המשפחה שלכם. כדאי לזכור כי המינוי מביא עימו אחריות רבה, ויש להיות מודעים לכך טרם התחלת התהליך. על מנת לוודא שתבצעו את כל הפעולות שציינו לעיל בצורה הטובה ביותר, נמליץ לכם להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום, שידאג ללוות אתכם לאורך כל התהליך, על לקבלת המינוי שלכם כאפוטרופוס על בן משפחתכם.

מאזניים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »