חיפוש

כיצד מתבצעת עבודת גיזום מקצועית?

אם אתם מגדלים עצים פרי אתם כנראה מכירים בחשיבות ביצוע גיזום איכותי לעץ. גיזום טוב מסייע לעץ לצמוח ולהתפתח בצורה נכונה. יחד עם זאת, קיימים מקרים רבים המצריכים גיזום עץ בגובה. זה יכול להיות בגלל מגוון סיבות, כאן ריכזנו עבורכם מידע על אופן הגיזום ועל ההתאמה לצורך המתבקש.

 

למה צריך לגזום עצים?

גיזום עצים הוא פעולה נדרשת במקרים שונים ומגוונים כמו:

עצים חולים ונגועים בחרקים – קיימים מזיקים העלולים לקנן בעץ ולגרום להתמוטטותו. בעץ הדקל לדוגמא, נפוצה החדקונית המפורסמת המחוררת את שלד העץ ומחלישה אותו, לאט לאט בשר העץ מידלדל והעץ נתון לנפילה. במקרים כאלו חברות גיזום יכולות לסייע ולדאוג למגר את התפשטות המזיקים על ידי גיזום מקצועי ויעיל של העץ הנגוע.

עצים שגדלו בצורה לא נכונה –  בשביל בריאות העץ  מבצעים עבודות גיזום עצים. בסופו של דבר, הגיזום מסייע לעץ להתפתח כנדרש. נוכל לקחת לדוגמא עצי פרי אשר מצריכים עבודות גיזום מקצועיות בשנתם הראשונה. בעבודת גיזום זו גוזמים את עצי הפרי החלשים כדי למנוע צמיחה רבה מידי של פירות העלולים למוטט את הענף שעדיין לא יציב מספיק. גם צמרות עצים צומחות פעמים רבות בצורה לא מאוזנת ובכך הן מונעות צמיחה יעילה של העץ, גם במקרה כזה יש צורך בפנייה לחברת גיזום.

 

עצים עלולים להוות מפגע תברואתי

מי מאיתנו לא ראה עץ מט ליפול… עצים יכולים להתמוטט  או לסכן את התשתיות ולהוות מפגע עבור הולכי רגל או אפילו עבור דיירי בית סמוך למיקום העץ. כדי למנוע אסונות בשל נפילת עצים, חשוב לפנות לחברה לגיזום עצים כבר כאשר מזהים את הסכנה.

 

עצים הצומחים לגובה רב

עצים גבוהים זה נחמד, אך מה קורה כאשר הם צומחים לגובה רב יותר מידי? הרבה אנשים פונים לחברת גיזום כאשר עץ צמח והגיע עד לחלון ביתם, הם מעוניינים ליהנות מנוף והם גם לא מעוניינים לאפשר פריצה לביתם בקלות. במקרה כזה ההמלצה היא לגזום את העצים לגובה נמוך יותר. עצים גבוהים עלולים לצמוח לגובה רב ולצמוח לכיוון חוטי חשמל ולהזיק להם.

 

מה אופן הגיזום המומלץ?

לכל עץ יהיה צורך בהתאמת אופן הגיזום המומלץ. לגיזום עצים בגובה יהיה צורך במיכשור אחר (מנוף, סנפלינג ועוד) מאשר גיזום עצים נמוכים. כדי לבצע עבודת גיזום בצורה נכונה, חשוב להתאים אותה בצורה מדויקת לעבודה הנדרשת. עבודה כזו מלווה בסכנות רבות ולכן חשוב לפנות במקרים כאלו לחברת גיזום מקצועית שתטפל בגיזום העץ בדיוק כמו שאתם רוצים.

 

לסיכום

כדי לגזום עץ בצורה נכונה ומקצועית חשוב לפנות לאיש מקצוע בעל הסמכה לביצוע עבודה זו. רק אגרונום או גנן בעל תעודה 1,2,3, מוסמכים לבצע עבודה זו. כאן סיכמנו את הסיבות המצריכות גיזום עצים וראינו כי לא ניתן לקבוע מהו אופן הגיזום המומלץ כיוון שלכל עץ תתאים עבודת גיזום אחרת.

גזע חתוך

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא