חיפוש

כיצד בוחרים מחולל חמצן?

המון אנשים חווים בעיות בדרכי הנשימה – לעיתים בעיות מסובכות וכרוניות שמקשות עךיהם לנשום באופן יום יומי. אנשים אלה נאלצים להיעזר בפתרונות שונים וחדשים לנשימה על מנת להתקיים ולהצליח לקיים פעולות בסיסיות, כשחלק מפתרונות אלה זה מחוללי חמצן. אז איך ולמי מחוללי חמצן מתאימים, ובמידת הצורך – איך בוחרים איזה מחולל חמצן הכי מתאים?

 

דרכי הנשימה ותהליך הנשימה בגוף

נתחיל בבסיס – כיצד ומדוע כולנו נושמים? בגוף של כולנו יש מערכת נשימה ארוכה ומסועפת הכוללת פה ואף, קנה הנשימה, סימפונות, נאדיות הריאה וכמובן שתי ריאות. מערכת זו עושה פעולות רבות, הכל במטרה להכניס כמה שיותר חמצן לדם ולסלק פחמן עודף.

החמצן נכנס מהאוויר שבחוץ ודרוש לקיום נשימה תאית בתאי הגוף – תהליך משמעותי שבלעדיו לא ניתן לחיות ולהתקיים – והפחמן הדו חמצני הרעיל לתאים נוצר בתהליך פירוק של הנשימה התאית, כך שמערכת הנשימה מאפשרת גם פליטה חשובה שלו החוצה. לאנשים אצלם מערכת זו לא תקינה מחולל חמצן לרוב ישמש כפתרון טוב ונוח.

 

מחלות נשימה והשפעתן על הגוף

בימינו יש המון מחלות נשימה שונות שאדם יכול לחוות. כמובן שיש נזקים זמניים ופגיעות שאינן קבועות במערכת הנשימה – חבטה חזקה לקנה הנשימה, הימחצות החזה בעת תאונה ואפילו חנק מחתיכת אוכל – אבל כל אלה אינם מצבים כרוניים הדורשים טיפול לאורך זמן.

מחלות כמו COPD, סיסטיק פיברוזיס, יתר לחץ דם בריאות ועוד הן המחלות שהחולים בהם ידרשו טיפול קבוע וסיוע יום יומי בנשימה – אחרת יכולים להיווצר נמקים שונים בגוף, מחסור בחמצן יכול להשפיע לרעה על תפקוד מוחי ואפילו להוביל בשלבים מתקדמים למוות של רקמות וכשלים תפקודיים.

 

איך מאבחנים בעיות נשימה?

יש המון תסמינים וסימנים שונים שיכולים להעיד על מחלות נשימתיות שונות. הכחלה של העור למשל היא סימן מתריע שמעיד על מחסור מסוכן בחמצן, זה יחד עם נשימה מהירה, צפצופים וחרחורים בעת הנשימה. תסמינים מתריעים על פגיעה בתפקוד הנשימתי יהיו עייפות מוגברת, בחילות, תחושת נימול וקור באזורי הגפיים ועוד.

במצב של הופעת סימנים ותסמינים יש לפנות לרופא, כאשר בדיקת סטורציה פשוטה תוכל להעיד על הימצאות בעיה. משם נדרש אבחון מדויק יותר והתחלת טיפול.

 

כיצד בוחרים מחולל חמצן מתאים?

ניתן לבחור מחולל חמצן מתאים לדרישת החולה – מחוללי החמצן יספקו כמויות שונות של חמצן פר דקה, ולכן חשוב לראות כמה הסיוע החיצוני של המחולל נדרש. מלבד זאת, ישנם מחוללי חמצן גדולים וטובים במיוחד אך לרוב יהיו נייחים כך שניתן יהיה להשתמש בהם רק בבית – בעוד שיש מחוללי חמצן מסוימים קטנים יותר וכאלה המספקים חמצן בכמויות קטנות במעט – אך אלה מחוללי חמצן ניידים, קלים בהרבה לשימוש ומאפשרים המשך אורח חיים תקין ושגרתי גם עם הצורך המיוחד.

 

לסיכום…

צריך להסתכל על כל הגורמים בעת בחירת מחולל חמצן, כשהחשובים בהם זה כמות הניידות שכל אחד דורש יחד עם העזר של מחולל החמצן וכמות החמצן הנדרשת לכל חולה – זאת בהתאם לצרכים הרפואיים של כל חולה באופן ממוקד.

מחולל חמצן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא