חיפוש

כבוד אחרון: איך בוחרים מצבה

פטירה של אדם קרוב היא אולי הדבר הקשה ביותר שאנחנו חווים, אבל כדי לחלוק לו כבוד אחרון ולכבד את זכרו בצורה הראויה אנחנו חייבים לבחור עבורו מצבה מתאימה. בבחירת המצבה יש כמה נקודות שצריך להקפיד עליהן, כדי שבסופו של התהליך על הקבר של יקירכם תהיה מונחת מצבה שתזכיר לכולם את חייו, מורשתו ותשאיר לכם בלב קצת נחמה. 

 

בחירת מצבה

בחירת מצבה נעשית בדרך כלל בסיטואציה לא פשוטה עבורנו. את המצבה בוחרים בדרך כלל האנשים הקרובים ביותר לנפטר, ובדרך כלל בתוך חודש מיום הפטירה שלו אנחנו כבר רוצים שהמצבה תעמוד על קברו. דווקא בשל המצב הזה חשוב להבין שצריך לבחור את המצבה בצורה מוקפדת, כיון שהיא הולכת להישאר על קברו של הנפטר למשך הרבה מאוד שנים.

כדר מצבות היא חברה ותיקה בתחום המצבות. המצבות של כדר נחשבות למצבות ברמה הגבוהה ביותר, ואנשי הצוות המסורים של החברה יעזרו לכם לכבד את זכרו של יקירכם בצורה הראויה. בינתיים, הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כאשר ניגשים לבחירת מצבות.

בחירת מצבה

 

מקום הקבר

המקום שבו יקירכם קבור הוא חשוב, כיון שמומלץ לבחור חברה שמתעסקת בבתי קברות באזור הזה. בדרך כלל בכל אזור יש חברות אחרות שנותנות שירותים למצבות, ומומלץ תמיד לבחור בחברה מקומית שמכירה את הניואנסים החשובים של בתי הקברות באותו אזור.

מקום הקבר

סוג מצבה

המצבות נבדלות זו מזו במספר פרמטרים, כאשר אחד מהם הוא האם המצבה עומדת או שוכבת. ההבדל נובע ממנהגים שונים בין בתי קברות אחרים, ובאופן כללי שתי האפשרויות קיימות. ראשית כל יהיה עליכם להחליט מה סוג המצבה שבה אתם מעוניינים.

 

סוג הקבורה

כיום, לא מעט קברים נחפרים בתוך קיר על מנת לצמצם את השטח שאותו בתי הקברות תופסים. במקרים הללו המצבה שאותו תצטרכו תהיה מצבה קטנה יותר בצורה ריבוע, בקבורת שדה, זו שהייתה נהוגה עד לא מזמן באופן מוחלט וכיום עדיין נחשבת דרך הקבורה הנפוצה יותר, תוכלו לקבל מצבה גדולה יותר לקבל של יקירכם.

 

סוג האבן

המצבות עשויות מאבן, כאשר קיימים לא מעט סוגי אבן שמשמשים לייצור של מצבות. האבן היקרה ביותר ממנה ניתן לעשות מצבה היא כמובן שיש, אולם גם בתוך עולם השיש יש סוגים שונים של שיש וקיימים פערים די משמעותיים במחיר שלהם. עליכם לזכור שאבן איכותית, גם אם היא יקרה יותר, תחזיק מעמד יותר זמן.

 

כיתוב על המצבה

השלב האחרון הוא זה שבו אתם בוחרים מה לכתוב על המצבה של יקירכם. נסו לחשוב כיצד להכניס טקסט קצר שבאמת ישקף את חייו, ויזכיר לכל מי שפוקד את הקבר שלו מי הוא היה.

 

לסיכום

בבחירת מצבה יש מספר נקודות שצריך לקחת בחשבון כדי לקבל מצבה מתאימה לקבר של יקירכם. כאן קיבלתם סקירה קצרה של כל אותן נקודות.

כבוד אחרון: איך בוחרים מצבה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא