חיפוש

חימום תת רצפתי מים

בשנים האחרונות חלה עלייה בביקוש למציאת פתרון לחימום הבית בצורה איכותית, אסתטית , וכן המחזיקה לאורך זמן רב. חימום תת רצפתי מים הוא הפתרון העונה על כלל הדרישות האמורות. כיצד מתקינים אותו ומה עלותו? בואו נתחיל.

 

הקדמה

חימום תת רצפתי מים מותקן מתחת לריצוף הביתי, ולמעשה, מנצל את העובדה כי גלי החום עולים מעלה. בשל כך, אם החום מגיע מהרצפה, הוא יתפזר במרחבי הבית וישרה אווירה חמה.

חשוב לציין כי התקנת חימום תת רצפתי מים כרוכה בתכנון מקדים ובהרכבה עוד בשלב בניית הבית, או בעת ביצוע שיפוצים נרחבים, הכוללים הרמת כלל הריצוף.

 

התקנה

חימום תת רצפתי מים מורכב מרשת צינורות, בהם מועברים מים חמים, אשר מובילים להפצת חום לחלל הבית כולו. מערכת הצינורות מורכבת ממספר שכבות, ולכן אין חשש לנזילות. בין הצנרת לרצפה מותקנת שכבת בידוד, המסייעת לשמור על טמפרטורת הבית, וכן מונעת התחממות ופגיעה בקרקע או בקומה אחרת בחלל הבית.

חימומם של המים נעשה באמצעות אחת משתי שיטות. האחת, על ידי חומר בערה, לרבות גז, נפט או סולר. הדרך השנייה לחימום המים היא על ידי משאבת חום.

 

נוחות, בטיחות, ירוק לסביבה

לחימום תת רצפתי מים יתרונות רבים.

ראשית, החום אינו מייבש את האוויר. משכך, החום אשר יתפזר בחלל הבית ידמה מזג אוויר קיצי, ולא יביא לתחושת מחנק.

שנית, באם קיימת צנרת כלשהי, זו ניתנת להסבה לצנרת מים, וניתן להשתמש בה עבור החימום התת רצפתי. עובדה זו עשויה להוביל לחסכון משמעותי בהוצאות ברכישת והתקנת המערכת.

כמו כן, לשם מניעת מצב בו ישנן נזילות, המערכת מורכבת מצינור ארוך, זאת בשל הימנעות מקדימה של המתקינים מהלחמה או חיבורי צינורות, המסכנים אותנו בנזילות.

בנוסף, חימום תת רצפתי מים הוא ירוק וידידותי לסביבה.

 

אז, כמה זה עולה לנו?

עלות חימום תת רצפתי מים מושפע ממספר גורמים. ראשית, עלות התקנת המערכת עצמה, ושנית, עלויות תפעולה לאורך החורף.

 

עלויות ההתקנה והתפעול

עלות ההתקנה אינה זולה, זאת בשל העובדה כי מדובר על מערכת צינורות העשויה חומרים עמידים, זאת לשם מניעת הצטברות אבנית. אולם, חשוב לזכור כי התקנת מערכת זו היא השקעה לטווח רחוק. בנוסף, עלות התקנת המערכת מושפעת מגודלו של הבית, וכן מקיום או היעדר צנרת אחרת אותה ניתן להסב, כפי שהוסבר.

לפני סיום, נציין כי עלויות תפעול המערכת משתנים בהתאם לגודל הבית. ככל שהבית יותר גדול, כל הפעלת המערכת, הנדרשת לחימום הבית, תעלה יותר. אולם, ככל שחלל הבית קטן יותר, יתאפשר חימומו בעזרת זמן הדלקה שאינו ארוך, אשר יוביל לעלויות נמוכות יותר.

רצפה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא