חיפוש

חיזוק מבנים מבטון

היסודות של הבית הוא לא משהו שהרבה מבעלי הנכסים חושבים עליו, עד שצצה בעיה. עם זאת, יש סיבות משמעותיות לשקול להשקיע בחיזוק היסודות הרבה לפני שזה קורה. שיטפונות, רוחות חזקות ושחיקת קרקע כללית יכולים להוות סיבה לדאגה לבעלי נכסים. למרבה המזל, קיימים פתרונות לרוב המצבים שיכולים למנוע כשלים קטסטרופליים. במאמר הבא נסביר מה שצריך לדעת על חיזוק מבני בטון, כך שתדעו שהבית שלכם הוא הכי בטוח שאפשר.

 

למה צריך לחזק את יסודות הבטון של הבית?

יסודות הבית הם מה שכל יתר הבית נשען עליו, לכן זה אמור להיות בסיס עמיד שיכול לשרוד כל דבר. עם זאת, שינויים בקרקע מתחתיו, שיכולים להיגרם לדוגמה על ידי שיטפונות או על ידי הוספת משקל על היסודות בעקבות הוספת קומה נוספת לבית, יכולים ליצור תזוזות ביסודות. לפעמים בסיס הבית עצמו מתקשה להתמודד עם השינויים הללו.

כאשר מתרחשים שברים ושינויים, הדבר עלול לפגוע בשלמות הבית כולו. זה דבר שהוא תמיד רע, מסוכן ולרוב גם מאוד יקר. החדשות הטובות לבעלי נכסים הן שרוב מבני הביטון ניתנים לחיזוק. ישנן שיטות שונות לעשות זאת. עם זאת, עדיף שמהנדס אזרחי או קבלן ייתן המלצות ספציפיות לביתך. השורה התחתונה היא – אם ליסודות שלך יש בעיות, לעתים קרובות ניתן לתקן אותן.

 

סימנים לכך שהיסודות שלכם צריכים תיקון

יכול להיות מאתגר לעיתים לראות את הלחץ והכוח שנתונים על גבי יסודות הבית. רוב האנשים לא חושבים פעמיים לפני שמבצעים שינויים מסוימים במבנה הבית, כגון הוספת קירות חדשים, שינוי פריסת החדרים, הוספת חדרים או ניהול הצטברות הלחות בקירות הבית. עם זאת, בדרך כלל ישנם סימנים מעידים כי היסודות זקוקים לתיקונים. נפרט כאן כמה מהם.

סדקים ביסודות

אולי הסימן הנפוץ ביותר לבסיס פגום הוא התפתחות סדקים. סדקים גלויים נחשפים בדרך כלל היכן שקיימים כבר סדקים נסתרים, ואז מתגלה כי הבעיה ככל הנראה רחבה ממה שנדמה. אם יש התפוררות של הקירות החיצוניים, מדובר בבעיה קריטית. בתוך הבית, מרתף עשוי להראות סימני שברים ונזק גלויים לעין.

 

נזקי מים

פעמים רבות, נזקים ליסודות הבית נובעים ממים. אם מים לא מתנקזים כראוי במבנה, זה יכול ליצור בסיס פגום. יסודות בטון יכולים לספוג כמות קטנה של הצטברות לחות לפני שהם מתחילים להתפורר.

 

סימנים מבניים

יש לקחת בחשבון גם כמה סימנים מבניים אחרים, כמו מדרגות עקומות, חלונות שכבר אינם מרובעים, רצפות שאינן ישרות לחלוטין, ודלתות שאינן מתיישרות כראוי. ייתכן שתבחינו באלו כאשר תראו כי חפצים מתגלגלים על הרצפה רק בכיוון אחד, או שהדלתות לא נשארות סגורות היטב.

באחד מהמקרים הללו מומלץ לפנות לקבלן מקצועי שמבצע עבודות ניסור בטון ביהלום, שיוכל לייעץ לך כיצד לפעול, ובמקרה הצורך לבצע את עבודות בחיזוק עבורך.

 

 

מבנה בשיפוץ

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
איך בוחרים ג'קוזי לגינה
איך בוחרים ג'קוזי לגינה?

ג'קוזי בגינה שלך יכול להיות תוספת יוקרתית שמשפרת את הרווחה הכללית שלך ומספקת מפלט מרגיע ממש על סף דלתך. עם זאת, עם אינספור אפשרויות הקיימות

קרא עוד »