חיפוש

הקורס שכל אמא טרייה חייבת לעבור

רובנו רגילים לחיות את חיינו ללא יותר מדי הפתעות חריגות. אנחנו קמים לעבודה, מבלים עם המשפחה או עם החברים, ועושים סידורים באין מפריע. אך אנחנו נוטים לשכוח שהשגרה הזאת עלולה להיות מופרת בן רגע על ידי אירוע חירום רפואי.

הדבר במיוחד רגיש ומסוכן כאשר מדובר בתינוקות. לכן, חשוב שכל אמא תדע איך לבצע פעולות של עזרה ראשונה בסיסית. המשיכו לקרוא כדי לגלות כיצד לומדים זאת.

 

מה היא עזרה ראשונה?

עזרה ראשונה מתייחסת לפעולות מצילות חיים ראשוניות שמבוצעות על אדם בעת אירוע חירום רפואי. אירועים אלה יכולים להיות מגוונים, מחנק מעצם זר ועד אירוע לבבי מורכב. במסגרת עזרה ראשונה, מבוצעות פעולות על מנת לשמר את מצבו הרפואי הנוכחי של המטופל עד להגעת צוות רפואי מקצועי ומוסמך. לאחר הפינוי מבוצע המשך טיפול מתקדם ומורכב יותר בבית החולים.

עזרה ראשונה

למה עזרה ראשונה חשובה במיוחד לאימהות טריות?

קשה להדגיש יתר על המידה את חשיבותה של העזרה הראשונה. מדובר בסט פעולות שעשויות לקבוע את ההבדל בין חיים, לבין נזק בלתי הפיך למטופל ואף למוות. פעולות ההחייאה האלה הן חשובות במיוחד בשלבים הראשונים של התחלת האירוע מכיוון שככל שמתחילים את שלב ההחייאה בשלב יותר מאוחר, כך סיכויי ההישרדות ומניעת הנזק הבלתי הפיך שיספוג המטופל הולכים וקטנים.

אימהות הן קהל שחשוב במיוחד שידע לבצע פעולות עזרה ראשונה מאחר והן שוהות במחיצת התינוק/ת שלהן הכי הרבה. כמו כן, תינוקות הם הפכפכים והם יכולים בן רגע להביא את עצמם למצב של סכנת חיים. הסכנה הכי גדולה במקרה של תינוקות היא חנק מעצם זר כגון חתיכת אוכל או צעצוע קטן. לכן, הכרחי שאימהות טריות ידעו להתמודד עם סיטואציה בה התינוק שלהן נמצא בסכנת חיים.

 

באילו מסגרות לומדים החייאת תינוקות?

ישנו קורס החייאת תינוקות אשר מספק את הכלים והידע לבצע באופן ספציפי החייאה לתינוקות. קורס זה מוכוון בדיוק לקהל יעד של אימהות לתינוקות ומכשיר אותן לבצע את כל הפעולות ההכרחיות שצריך לבצע כדי למנוע אסון רפואי בקרב התינוק.

 

האם מומלץ רק לאימהות לעבור את הקורס?

אמנם הזכרנו קורס עזרה ראשונה לתינוקות שמיועד בעיקר לאימהות, אך חשוב לציין שרוב קורסי העזרה הראשונה מוכוונים לקהל הרחב ולא רק לאימהות. בקורס לומדים איך לבצע פעולות החייאה ועזרה ראשונה גם על מבוגרים. בנוסף, מסופקת במסגרתו הדרכה מעשית לגבי איך לבצע פעולות החייאה וגם מידע על תופעות ותסמינים שכיחים של אירועים רפואיים שונים.

 

לסיכום

קורס עזרה ראשונה הוא חשוב לכלל האוכלוסייה, אך אין ספק שהוא במיוחד מהותי עבור אימהות צעירות שרוצות להגן את ילדיהם. מומלץ בחום לכל אחד ואחת להשתתף בקורס זה ללא דיחוי, שכן אין לדעת מתי אירוע החירום הבא יתפוס אותנו.

קורס אמא טרייה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מַצֵבָה
מה היא מצבה משפחתית?

בתקופה האחרונה אנו שומעים על מכרים רבים שבוחרים לבצע קבורה משפחתית. ככל שהתעמקנו בנושא, גילינו כי הדבר מצריך היכרות עם התחום וביצוע של פעולות שונות

קרא עוד »