חיפוש

העיר שאתם חייבים לבקר בה בגרמניה

נירנברג היא העיר השניה בגודלה במדינת בוואריה שבדרום גרמניה.

נירנברג היא עיר מאוד עתיקה, בת יותר מ-1000 שנה, אך היא ידועה ביותר בגלל תפקידה כמרכז השלטון הנאצי בתקופת מלחמת העולם השניה, תקופה שבה נירנברג כמעט נהרסה כליל, אך מבניה העתיקים שוחזרו באופן מדויק ולצידם נבנתה עיר חדשה ומודרנית.

לאחר מלחמת העולם השניה התבצעו בה משפטים של פושעי מלחמה נאצים והיום ניתן למצוא בנירנברג קהילה יהודית קטנה.

 

עולם חדש מתגלה

על אף שנירנברג הפכה את עורה מאז מלחמת העולם השניה ואפילו הפכה להיות בעל צביון צעיר יותר הודות לאוניברסיטה בעיר, תיירים החלו לגלות אותה רק בשנים האחרונות, אך ברגע שגילו אותה הפכה נירנברג לעיר מתוירת מאוד. לאור התיירות הרבה העיר מציעה לכם לקנות בהגיעכם את כרטיס נירנברג במחיר של 28 אירו לאדם, ואיתו תוכלו לקבל כניסה חינמית למעל ל-40 מוזיאונים ואטרקציות ברחבי העיר, ונסיעה חופשית בתחבורה הציבורית לא רק בנירנברג אלא גם בפירט וסטיין (ZONE A) למשך 48 שעות. מומלץ להזמין את הכרטיס מראש, וניתן למצוא אותו בשדה התעופה של נירנברג, בתי מלון או חברות התיירות השונות. על מנת לקבלו תצטרכו להוכיח שאתם לנים בנירנברג.

 

לינה ואירוח

המלונות בנירנברג נעים ממלונות פשוטים וזולים ועד מלונות יוקרה, ניתן למצוא גם אכסניות וחדרי אייר בי אן בי. אפשרויות הלינה פזורות בכל העיר, כאשר הן נעשות יקרות יותר ככל שתתקרבו למרכז העיר ולאטרקציות השונות. התחבורה הציבורית בנירנברג מאוד נוחה, ובעזרת כרטיס נירנברג תוכלו לנוע איתה בחופשיות בעיר, כך שיכול להיות משתלם יותר לקחת מלון מעט מרוחק יותר מהמרכז ולהתנייד בעזרת התחבורה הציבורית.

 

אטרקציות שונות

מרכז התיעוד של המפלגה הנאצית, הוא מוזיאון אשר מספר את סיפורה של המפלגה הנאצית ותפקידה של העיר נירנברג בפרט, זהו מוזיאון חשוב ביותר להבנת ההיסטוריה של השנים הקשות בנירנברג.

אך נירנברג אינה סובבת רק סביב מלחמת העולם השניה, ניתן למצוא בה את כנסיית גבירתנו מהמאה ה-14 בה יש לא מעט פסלים מימיי הביניים, טירת נירנברג המרשימה גם היא מהמאה ה-14 ומושכת אליה תיירים רבים כל שנה, ביתו של אלברכט דורר שהפך למוזיאון של האמן מתקופת הרנסאנס ומכיל את עבודותיו הרבות, הגנים הבוטנים של נירנברג אשר נבנו במאה ה-17 וכיום כוללים מעל ל-4000 זנים שונים של צמחים, המוזיאון הלאומי של גרמניה שנפתח במאה ה-19 ומספר את ההיסטוריה של גרמניה בעזרת יותר ממיליון חפצים שונים, מוזיאון הצעצועים השוכן בבית שנבנה במאה ה-17 ובו ניתן לראות את ההיסטוריה של הצעצועים (מוזיאון זה מתאים למבוגרים וילדים כאחד) וגן החיות של נירנברג שנפתח בתחילת המאה ה-20 ובו יותר מ-300 מינים של בעלי חיים.

 

אוכל מקומי מעולה

מעבר לאטרקציות האלו נירנברג היא גם מקום נהדר לסעוד בו. ככל שהתפתחה בנירנברג התיירות כך גם גדל מגוון המסעדות עם מטבחים מהעולם כולו. תוכלו למצוא מסעדות מפוארות לצד אוכל רחוב. בהתאם לטרנד העולמי שתופס חזק בגרמניה, תוכלו למצוא בנירנברג הרבה מסעדות טבעוניות וצמחוניות טעימות במיוחד.

ולא רק אוכל טוב ניתן למצוא בנירנברג – בדומה לערים באירלנד, אין עיר בבוואריה בה אי אפשר למצוא בירה טובה, ולכן באזור העיר העתיקה ישנו רחוב היוצא מהכיכר המרכזית בו תוכלו למצוא לא מעט פאבים ואפילו מבשלת בירה תת קרקעית ולהשתכר לכם באווירה נעימה עם התיירים והמקומיים.

 

מתי כדאי לטוס?

גרמניה אינה פורטוגל. מזג האוויר בנירנברג הוא אירופאי טיפוסי – קר מאוד בחורף וחמים ונעים בחודשי הקיץ, על כן חודשי הקיץ הינם הזמן המועדף ביותר על תיירים לבקר בנירנברג. אלו גם החודשים בהם מחירי המלונות עולים וייתכן ותצטרכו לעמוד בתורים לאטרקציות. אם אתם בוחרים לבקר בנירנברג בחודשי הקיץ מומלץ לדאוג מראש ללינה ולא לחכות לרגע האחרון.

אם אתם מסוגלים להתמודד עם הקור, מומלץ לטוס באיזור דצמבר, כך תוכלו להנות משוק חג המולד המפורסם של נירנברג הנמשך עד ה-24 לדצמבר (ערב חג המולד), ובו המון דוכנים צבעוניים המציעים מכל טוב, בין אם זה מאכלי חג המולד, בירות או מתנות. שוק חג המולד של נירנברג ידוע לא רק בגרמניה, אלא בעולם כולו, כאחד משווקי חג המולד המרשימים ביותר.

ישנן טיסות ישירות מישראל לנירנברג ומחיריהן משתנים בהתאם לעונה- הם מתייקרים בעונת הקיץ ובאיזור חג המולד בהתאם לביקוש.

 

נהר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
לתכנן חופשה כשרה
איך מתכננים נופש כשר?

תכנון חופשה יכול להיות מאמץ מרגש, אבל למי שמקפיד על חוקי תזונה כשרות הוא מוסיף רובד נוסף של שיקולים. חופשה כשרה כרוכה במציאת מקומות לינה

קרא עוד »
מלון קפסולה
מה זה מלון קפסולות?

אם עוד לא שמעתם על הטרנד היפני שכבש את העולם בסערה, כדאי שתכירו אותו – מלון קפסולות. מדובר באפשרות לינה זולה, ידידותית לסביבה ולמרבה ההפתעה,

קרא עוד »