חיפוש

המלצה על טיול מקיף בדולמיטים

הדולמיטים, The Dolomits)), הם שמם של רכס הרי גיר דרמטיים, בצפון מזרח איטליה, המהווים חלק מרכס הרי האלפים המשתרעים מכיוון אוסטריה ושוויץ. רכסים אלו, מושכים אליהם מאות אלפי תיירים מדי שנה, ולא לחינם. ההרים בעלי הפסגות הלבנות, העמקים הירוקים והכפרים הציוריים המנקדים את מרגלות ההרים, מהווים גן עדן של ממש למטיילים בקיץ והמדרונות התלולים מושכים חובבי סקי רבים בחורף. עם שפע עצום של אטרקציות, רכבלים, מסלולים רגליים ואגמים, אין ספק שהרי הדולומיטים מוגדרים כאחד האזורים היפים ביותר באירופה.

מגוון האפשרויות העצום בגודלו, והמרחבים העצומים, עלולים לגרום לבלבול קל בשלב תכנון הטיול וביישומו, וישנם אינספור סיפורים על מטיילים שכילו לריק את זמנם על נסיעות ארוכות ליעדים לא נכונים ובזמנים לא מתאימים. במאמר זה ננסה ללוות את המטייל בדולומיטים, משלב תכנון הטיול ועד למסלולים והיעדים המומלצים בתקופות השונות בשנה.

 

תכנון משך הטיול

בשלב התכנון הראשוני, מומלץ להגדיר לעצמכם מראש, עבור כמה ימים הטיול שלכם מתוכנן. אם אתם מתכננים לשהות באזור זה במשך כשבוע עד עשרה ימים, אמליץ לכם להתמקד באזור מסוים: הדולומיטים המערביים, בתקופת מרץ-אפריל, או הדולומיטים המזרחיים בתקופת מאי- ספטמבר. הסיבה לכך היא, שהדולומיטים משתרעים על מרחבים עצומים, ועל מנת להגיע ממקום למקום יהיה עליכם לנסוע שעות ארוכות בכבישים מפותלים וקשים לנהיגה.

לכן, על מנת להפיק את המרב מהטיול שלכם, מומלץ להתמקד באזור מסוים. במידה ואתם מתכננים להקדיש זמן רב יותר לטיול, נמליץ על טיול מתגלגל שישלב בתוכו מספר רב של אזורים ולכל אזור השתדלו להקדיש לפחות כארבעה ימי טיול.

 

תכנון עונת הטיול וההתניידות בו

 

טיול בעונת החורף

ישנה חשיבות רבה לתקופה בה אתם מתכנים לטייל. למטיילים בחורף, מומלץ מאוד לשכור רכב עם "צמיגי חורף" (winter tires), או לחלופין לדרוש מחברת ההשכרה "שרשראות שלג", התקן מיוחד המורכב על צמיגי הרכב ומונע החלקה בכבישים מלאי השלג והקרה. כבישים מסוכנים אלו, גבו את חייהם של נהגים רבים, ועליכם לנהוג בהם במשנה זהירות. בנוסף, יש לוודא לפני הביקור והעלייה להרים האם ישנם אתרים שסגורים מחמת השלג ומזג האוויר, אילו רכבלים עובדים בכל אזור, והאם הגישה לאגמים ולאתרי הטבע השונים פתוחה או חסומה. את המידע החיוני הזה, תמצאו באתרי האינטרנט של כל אזור ובמרכזי התיירות השונים. בהם, תוכלו במידת הצורך לקבל מפות ומסלולים אלטרנטיביים למסלולים החסומים. תוכלו למצוא אפשרויות השכרת רכב במילאנו, ורונה וערים נוספות בצפון איטליה.

 

טיול במהלך האביב

במידה ואתם מתכננים לטייל באביב, האזור המומלץ לטיול הוא הדולומיטים המערביים,  הרכס המערבי של הרי הדולומיטים, נמוך במידת מה מחלקם המזרחי, לכן כבר בתקופה זו, תזכו ליהנות ממראות מלבבים של אגמי טורקיז, עמקים ירוקים ופסגות לבנות. הקיץ, הוא העונה המומלצת ביותר לטיול. בתקופה זו, כל מסלולי הטיול והרכבלים יהיו פתוחים, והמראות והנופים המרהיבים נמצאים בשיאם. שני החסרונות היחידים של תקופה זו, הם הלחות והחום, וכמות התיירים הגדולה הפוקדת כל אתר ואזור, ויוצרת תורים ארוכים ועומס רב.

 

בדרך לדולמיטיים

כעת, ננסה להמליץ על מספר מסלולים ייעודיים, שיכללו בתוכם את המקומות היפים והנגישים ביותר. אכן, הנסיעה לדולומיטים ארוכה, לכן, נסו לתכנן את הזמן שלכם בצורה הנכונה, על מנת שתגיעו לאזורי הטיול שלכם כבר ערב קודם, ותצאו למסלול בנחת. כבר בשלב העלייה לדולומיטים, מומלץ לעבור בעיירה "ריבה דל גארדה" (Riva Del Garda) עיירה ציורית השוכנת למרגלות אגם גארדה, בשערי העליות לדולומיטים. כדאי למצוא לעצמכם מלון טוב להתארח בו באזור. למרות השפע של מלונות באיטליה אגם גארדה הוא אזור מבוקש יחסית ולכן כדאי להזמין מקום כמה שיותר מוקדם ולהבטיח נסיעה בראש שקט.

לאחר הביקור באגם ובעיירה, נסיעה בת רבע שעה תיקח אתכם לאחד מהאגמים המפורסמים ביותר באיזור, אגם טנו (Tenno). האגם מפורסם בזכות מימיו הצלולים, המשקפים בצורה ייחודית את פסגות ההרים המתנשאים מעליו. אם יוותר לכם זמן, נסו לבקר גם באגם מולבנו (Molveno), אגם בעל מראה מרהיב, שאת גדותיו מעטרים גני שעשועים ומגוון פסלים. לאחר ההקדמה והנסיעה הארוכה, ניגע במסלולי הטיול עצמם.

 

מסלולי הטיול המומלצים

 

מערב הדולומטיים

במידה ובחרתם לטייל במערב הדולומיטים, העיירה בוצלאנו (Bolzano), מומלצת בתור מקום לינה ובילוי. העיירה נחשבת לבירת הדולומיטים המערביים, ומשמשת כמרכז תיירות ותעשייה, עם חיי לילה תוססים במיוחד.  ממרכז העיירה, ישנו רכבל מרהיב ביופיו היוצא בתדירות גבוהה ומוביל ל"רמת רנון", רכס הררי בו ממוקמת עיירה ציורית, ומסלולי הליכה רגליים. בנוסף, במקום ישנה תופעת טבע ייחודית ביופייה הנקראת "פירמידות האבן של רנון", ומושכת אליה אלפי מבקרים מדי שנה. מבוצלאנו, תוכלו לצאת לטייל באגם "טובל" (tovel), אגם המסתתר בין יער אשוחים ומוקף במסלולי הליכה המובילים לפסגות הנישאות של ההרים מעליו. בנוסף, סעו לעיירה "מראנו" (Merano), הנמצאת במרחק של כחצי שעה נסיעה. בעיירה, תמצאו מרחצאות קסומים וגן בוטני מלבב. מהעיירה, תמצאו מגוון רכבלים המובילים לעשרות מסלולי הליכה בהרים.  זהו השלד של מסלול הטיול המומלץ.

 

מזרח הדולומיטיים

לבוחרים לטייל בדולומיטים המזרחיים, מומלץ להתמקד בשני אזורים. האחד הוא אזור העיירה קנזיי (canazei), בה תוכלו להתמקם ולצאת למוקדי העניין המרכזיים באותו אזור. מעבר ההרים "סלה רודנה", המלא במסלולי הליכה ותצפית והר "המרמולדה", הנקרא על שם צורתו הגבשושית הייחודית. האזור השני, הוא אזור העיירה "קוריטנה די אפצ'ו" (Cortina d'Ampezzo), בה תתמקמו, וממנה תצאו לאגם "ברייס" (Brise) על מימיו האדמומיים, פארק שלוש השיניים, על שם שיני הסלע המזדקרות לאורך המסלול, אגם קארצה (Cartzsa), ומגוון רכבלים היוצאים מהעיירה קורטינה. מומלץ להיעזר במרכזי התיירות המקומיים באופן תדיר.

 

המלצות אחרונות

נסו כמה שיותר להיטמע בתרבות המקומית, לנסות להגיע למקומות מקוריים שלא חשבתם עליהם מראש, לנסות לערוך עצירות במהלך הנסיעות הארוכות במעברי הרים, תצפיות ונקודות יפות שמושכות את תשומת לבכם גם אם הן כלל לא מומלצות במדריכי התיירות. רק כך, תוכלו למצות את חווית הטיול במלוא עוצמתה. בהצלחה בהכנות!

דלומטיים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
לתכנן חופשה כשרה
איך מתכננים נופש כשר?

תכנון חופשה יכול להיות מאמץ מרגש, אבל למי שמקפיד על חוקי תזונה כשרות הוא מוסיף רובד נוסף של שיקולים. חופשה כשרה כרוכה במציאת מקומות לינה

קרא עוד »
מלון קפסולה
מה זה מלון קפסולות?

אם עוד לא שמעתם על הטרנד היפני שכבש את העולם בסערה, כדאי שתכירו אותו – מלון קפסולות. מדובר באפשרות לינה זולה, ידידותית לסביבה ולמרבה ההפתעה,

קרא עוד »