חיפוש

המדריך לתיכוניסט הטרי

לאחר בית הספר היסודי וחטיבת הביניים, המקום שאליו רגלינו מועדות הוא בית הספר התיכון. בתור תלמידים, התיכון הוא המקום הראשון שבו מתמודדים עם אתגרים לימודיים מורכבים מאוד, ומתחילים להבין כיצד נראית תקופת למידה משמעותית. במהלך תקופת התיכון יש כמה דברים שכדי להקפיד עליהם, ויכולים להפוך את התקופה הזו ליפה ומלמדת הרבה יותר.

 

היכרות עם כלים טכנולוגיים

הטיפ הראשון שיש לנו לתת לכם הוא פשוט להכיר כמה שיותר כלים טכנולוגיים שיכולים לעזור לכם. בלימודי התיכון המתמטיקה תופסת מקום של כבוד, ואם אתם רוצים להצליח בה כדאי להכיר טוב את הדרך לאתר מחשבונים אונליין. באתר הזה יש הרבה סוגים של מחשבונים שיכולים לעזור לכם במהלך לימודי המתמטיקה, ואף להפוך אתכם להיות מתמטיקאים הרבה יותר טובים.

טֶכנוֹלוֹגִי

יכולת לסכם בצורה טובה

הבחינות במהלך התיכון הן בחינות עמוקות יותר מאשר הבחינות ביסודי. המבחנים מקיפים ומכילים הרבה מאוד חומר. כדי להצליח במבחנים הללו נסו ללמוד כיצד לסכם בצורה טובה את השיעורים שאתם לומדים. סיכום טוב הוא כזה שבו אתם מצליחים להכניס כמה שיותר מידע בכמה שפחות מילים, וכך מאפשרים לעצמכם ללמוד היטב לבחינות כאשר הן יגיעו.

 

למדו לא רק למבחנים

על אף החשיבות הרבה שיש לבחינות, אי אפשר ללמוד רק אליהן ולהצליח. תקופת הבחינות היא תקופה מאתגרת, אולם הסוד להצליח בה הוא ללמוד כל השנה. כל דבר שבו אתם מתקשים נסו לסגור כמה שיותר מהר, ואל תגיעו למצב שבו יש לכם פערי הבנה בחומר הנלמד. בסופו של דבר זה גם יהפוך את הלמידה שלכם להרבה יותר נעימה.

 

נסו להבין מה החוזקות והחולשות שלכם

בלימודי התיכון אתם הולכים להכיר מקצועות חדשים שטרם למדתם, וסביר להניח שלחלק מהם יותר תתחברו. נסו להבין כבר בהתחלה מה דברים שבהם אתם טובים יותר, ובאלו תחומים אתם צריכים להשתפר. זה יעזור לכם לייעל את הזמן שלכם, ולהבין מה המקומות שבהם אתם צריכים להשקיע יותר זמן.

 

הימנעו מדחיינות

הדבר האחרון שאנחנו ממליצים לכם עליו הוא להימנע ככל אפשר מדחיינות. ברגע שקיבלתם משימה לימודית, בין אם תרגיל או כתיבת עבודה, נסו לבצע אותה כמה שיותר מהר. במהלך השנה העומס שלכם רק הולך להיות גדול יותר ויותר, ואם תשכילו לבצע כל משימה בזמן שלה, תוכלו לשרוד בצורה טובה את העומס הזה. מנגד, דחייה של כל משימה עלולה לייצר עומס שבלתי אפשרי לעמוד בו.

 

לסיכום

לימודי התיכון אמנם קשים יותר מאשר הלימודים שאליהם התרגלנו עד עכשיו, אולם אם יודעים כיצד לעבוד בהם בצורה נכונה אפשר להפוך אותם לחוויה חיובית מאוד. כדאי להכיר כלים טכנולוגיים שיכולים לסייע במהלך הלימודים וללמוד כיצד לסכם בצורה טובה. בנוסף נסו להימנע ככל האפשר מדחייה של משימות, כדי לא להגיע למצב שבו אתם שרויים תחת עומס שקשה לעמוד בו.

להנחות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא