חיפוש

כיצד יכולים להסתיים הליכי בוררות עסקית?

הליכי בוררות עסקית, הם הליכים שיכולים להסתיים בכמה דרכים שונות אמנם, אך בכולן היעד הסופי הוא מחויבות לפתרון. כלומר, כל הליך בוררות חייב להסתיים בפתרון ובסיום הסכסוך. המטרה של הליך הסכסוך היא ששני הצדדים יגיעו להסכמה, אך גם אם אינם מגיעים להסכמה, הבורר יכפה את דרך הפתרון המתאימה לטעמו לצורך פתרון הסכסוך. ההבטחה להגעה לפתרון, היא אחד היתרונות הגדולים של בוררות שחשוב להכיר. לפניכם הכל על כיצד יכולים להסתיים הליכי בוררות עסקית?.

 

מה היתרון של בוררות עסקית בכל הנוגע להגעה לפתרון?

בבוררות עסקית שלא כמו בהליך גישור למשל, ישנה מחויבות להגעה להסכם וסיום הסכסוך בין הצדדים. כלומר, במידה ושני הצדדים לא מגיעים להסכם למרות הדיונים וההכוונה של הבורר, ומעדיפים שלא להגיע להסכמות – הבורר יכפה את דרך הפתרון המתאימה לטעמו, ושני הצדדים חייבים להסכים לה כחלק מהתהליך.

מדובר ביתרון ענק שחשוב להעריך ולהבין, שהופך את הבוררות לתהליך שאיננו לעולם בזבוז זמן, אלא תמיד פתרון מעשי ומיטבי כדי להגיע לפתרון ולסיים את הסכסוך. לעוד מידע, היכנסו אל https://www.borerut.com.

 

מי יכול לשמש כבורר לפי החוק?

בהתאם לחוק בישראל, כל אדם המוסכם על שני הצדדים בסכסוך יכול לשמש כבורר, ואין שום חובה להכרה מקצועית ככזה, כלומר הבורר לא חייב להיות לא עורך דין, לא שופט ולא מומחה בתחום. כמובן שההמלצה היא כן לגשת לעורך דין שמבין את עולם המשפט והבוררות, אך ההחלטה בדבר הבורר נתונה בידי שני הצדדים, ובפרט ששניהם מסכימים על זהותו.

 

כיצד הליך בוררות יכול להסתיים?

הסכמה בין הצדדים

דרך הפתרון האידיאלית שרבות מתאפשרת בהליכים ש לבוררות יחד עם בורר, היא הגעה לפתרון משותף על ידי שני הצדדים בסכסוך. לאורך הפגישות עם הבורר, הוא ינסה לכוון את הצדדים להבנה ולפשרה, כך שהתהליך יכול להסתיים בהחלטה משותפת ופתרון שמוסכם על שני הצדדים בהליך הבוררות. במידה והצדדים לא יסכימו ולא יגיעו לפתרון – ההחלטה לפתרון הסכסוך תעבור להכרעת הבורר.

 

הכרעת הבורר

בקרים בהם שני הצדדים לא הגיעו להסכמה, ותהליך הבוררות נותן ללא פתרון והכרעה על ידי שני הצדדים בסכסוך – ההחלטה תעבור אל הבורר. הבורר אחראי להגיע להכרעה, ולהחליט מה הוא הפתרון ואיך זה הולך לעבוד. שני הצדדים בסכסוך מעצם הגעתם והסכמתם להימצא בבירור – חייבים לקבל על עצמם את החלטת הבורר, שיש לה תוקף מחייב, אלא אם אחד מהצדדים ניגש לערער עליה.

 

ערעור על החלטת הבורר

ערעור על החלטת הבורר אפשרי רק במקרים בהם שני הצדדים בסכסוך, הגדירו מראש כי יהיה ניתן לערער בסופו של הדיון וההכרעה בבוררות. במקרה והוחלט מראש כי ערעור יהיה אפשרי, כל אחד מהצדדים יכול להגיש ערעור על הכרעת הבורר במידה ואינו מרוצה ממנו. הערעור יכול להתבצע בבית המשפט או אצל בורר אחר וחדש.

בוררות עסקית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »