חיפוש

הכירו הספורטאים היהודים המצליחים בכל הזמנים

אם חשבתם שהעם היהודי טוב בעיקר בייצוא של טכנולוגיות והייטק או חקלאות, אנחנו כאן בכדי לספר לכם על נתונים קצת אחרים – הספורטאים היהודים הכי טובים בכל הזמנים.

בואו נעבור על כמה מהם, ונשתדל לא להתמקד רק בכדורגל, שהוא ענף הספורט הפופולארי בעולם.

בין אם אתם אוהדי כדורגל מושבעים, או אוהבים את משחק הטניס דווקא, אנחנו כאן כדי להכיר לכם מספר ספורטאים שלא ידעתם שהם יהודים. ונחשו מה? הם מהמצליחים ביותר בכל הזמנים. החל מכדורגל, דרך היאבקות, שחייה ובניית גוף – אלו הם הספורטאים היהודים שאתם צריכים להכיר את שמותיהם. נתחיל בענף הכדורגל ועם הכי צפוי – דייויד בקהאם.

 

ספורטאים יהודים מצליחים בכל הזמנים – מי הם?

בעוד שחלקנו מביני עניין בעולם הכדורגל, אולי אפילו מנהלים קבוצות ורוכשים גביעים ומדליות דרך מילמן דור ההמשך (חנות מתנות וגביעים בחריטה שמית), חלקנו האחר קצת פחות מתמצא בנושא, וזה בסדר. לא צריך להיות ידען גדול בנושאי כדורגל, בכדי להכיר את דייויד בקהאם.  למי שעדיין לא יודע את הפרט הזה שכולנו כבר כנראה מכירים, דייויד בקהאם כבר מזמן סיפר לעולם שסבתו הייתה יהודייה, מה שהופך אותו ליהודי. לא בטוח שעל פי ההלכה בקהאם הוא יהודי, אבל האמת שזה לא משנה לנו, ואנחנו נהנים להכליל אותו ברשימת הספורטאים היהודים המצליחים בכל הזמנים.

חוץ מדייויד בקהאם, אתם מוזמנים גם להכיר את סמסון בורק, שהוא יהודי ואחד מהבודי-בילדרים הכי מצליחים בכל הזמנים. מעבר לבניית גוף ושרירים, סמסון בורק גם עסק בענף של שחייה וקטף לא מעט פרסים וניצחונות במהלך הקריירה שלו.

 

קצת על שולחן הטניס: מי הם הטניסאים היהודים המצליחים בעולם?

יאללה, נמשיך ליהודי הבא שקטף אליפויות. מכירים את פיט סמפראס? פיט סמפראס הוא טניסאי מצליח ביותר, שאביו היה יהודי ממוצא יווני. ואם אנחנו כבר בטניס, אתם מוזמנים להכיר גם את ניקולס מאסו. נקולס מאסו מגיע אלינו מבית שהינו חצי יהודי וחצי פלסטיני, והוא קטף את מדליית הזהב באולימפיאדת 2004 בטניס.

אמנם הוא קצת פחות מוכר מאשר טניסאים אחרים בעולם, אבל הוא בהחלט אחד מהמצליחים בכל הזמנים גם כן. ועם עבר במנצ'סטר יונייטד, מגיע אלינו ג'ונתן ספקטור, ששיחק אפילו בצ'רלטון לפני מספר שנים (שיחק שם 3 פעמים). ג'ונתן ספקטור הינו הנכד של ארט ספקטור, ששיחק במשך לא פחות מאשר ארבע עונות בקבוצת בוסטון סלטיקס (כדורסל).

 

מתאבקים יהודים מצליחים בכל הזמנים

ולאחר שדיברנו על מספר שחקנים גדולים בענפי הטניס, כדורגל וכדורסל, בואו נעבור רגע לתחום שהוא הרבה יותר מאשר ספורט, הוא אקשן ודרמה! זוכרים את פדרציית ה-WWF? ובכן, אם אתם זוכרים את ה-WWF, אתם כנראה זוכרים את רנדי סבאג', לא?

רנדי סבאג' ענה גם לשמו השני, מאצ'ו מן. ובכן, מעבר לכך שרנדי סבאג' היה איש במה מופלא, הוא היה אתלט מעולה גם כן. והוא היה גם יהודי. ובואו נחזור לרגע לעולם הכדורגל, אתם זוכרים את אדר דווידס? אדגר דווידס היה הקשר ההולנדי, שבכלל נולד למשפחה אפריקאית. יחד עם זאת, למשפחתו היו ויש עדיין שורשים יהודיים. אגב, בשנת 2011 אדגר דווידס ביקר בישראל, והשמועה אומרת שהוא קיבל הצעה לשחק במכבי תל אביב. עברו מאז 9 שנים, אז כנראה שכבר לא יקרה העניין. כמובן, הרשימה המלאה של ספורטאים יהודים בעולם היא נרחבת יותר, אבל השתדלנו לתמצת אותה עד כמה שניתן. שמרו על כושר!

 

שחקן כדורגל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא