חיפוש

היכן ניתן למצוא מלונות כשרים בחו"ל 

בעשורים האחרונים, השתנתה מאוד מפת התיירות בישראל. אחת הקבוצות  שעד לא מכבר נמנעה מיציאות לחול, או שכיוונה את היציאות הללו בהתאם למקומות (המעטים יחסית) שבהם ניתן היה למצוא מלונות כשרים בחו"ל, הייתה קבוצת התיירים שומרי המסורת בישראל. לא מדובר דווקא בתיירים חובשי כיפות או חרדים, אלא אנשים מן השורה שנמנעו בעבר ונמנעים גם היום מצריכה של מוצרים שאינם כשרים. בשנים האחרונות, כמענה למגמה של התחזקות התיירות בקרב תיירים שומרי כשרות, עלה מאוד גם מספר המלונות הכשרים בחו"ל, ובכלל זה מלונות כשרים למהדרין, אוכלוסיית התיירים המעדיפה את המלונות מהסוג הזה. מה הוא מלון כשר ומה ההבדל בינו לבין מלון  שאין לו תעודת כשרות? היכן ניתן למצוא מלונות כשרים בחו"ל שיתאימו לצרכים ולרצונות של מגוון רחב של מטיילים יהודים שומרי תורה ומצוות? כל  התשובות בשורות להלן.

חדר יוקרתי במלון

מה בין מלון כשר בסוגי מלונות אחרים

הכשרות בבתי מלון מתבטאת בכמה אופנים. בראש וראשונה הכשרות מתבטאת בנושאים קרדינלים, כגון הפרדה בין בשר לחלב, כולל כלים מופרדים חלביים ובשריים, וכן שימוש בבשר שיש לו חותמת כשרות. בשר כשר, הוא בשר שמקורו בחיות כשרות כגון פרות כבשים תרנגולי הודו תרנגולות רגילות עזים וכיוצא באלה. מאליו מובן שממלונות כשרים יעדר בשר החזיר יחד עם בשרן של חיות אחרות המוגדרות על פי ההלכה היהודית ועל פי הפוסקים כבלתי כשרות. מלונות כשרים לא מגישים גם פירות ים, ובכל אופן לא פירות ים מקוריים ואמיתיים, שעל פי ההלכה גם הם נחשבים לא כשרים. פן אחר של הכשרות הוא חג הפסח. בכל מוסד ציבורי שיש לו תעודת כשרות, חג הפסח הוא אחד המועדים הבודדים שבו הקפדה על עקרונות הכשרות וההפרדה בין בשר לחלב מתמלאים ביתר שאת. כך גם במלונות כשרים מבצע ביעור חמץ, וצעדים אחרים לשמיר על כשרות לפסח (חמץ). מלונות שאין להם הכשרה או שההכשרה שלהם חלקית, אינן מתמקדים במוצרים אלה ובדרך כלל אין להם יחס מיוחד לחג הפסח.

היכן ניתן למצוא מלונות כשרים בחו"ל

עם התגברות התיירות של יהודים שומרי תורה ומצוות לשומרי כשרות, כך עלה מספר  המלונות הקשרים לפסח, יחד עם מספר היעדים התיירותיים שבהם ניתן למצוא מלונות כאלה. למעשה, קש על שבו אין מלא במרחק נסיעה מהעיר הגדולה ביותר באזור. כך מקומות כמו בולגריה או מדינות מסוימות במזרח אירופה, שנמנעו מהקמת  בתי מלון כשרים בשטח, מקיימים היום בתי מלון המענקים גם שירותי כשרות  ביעדים נוספים כגון קפריסין, שיש בה לפחות שני מלונות כשרים ופראג הבירה הנצחית של צ'כיה שבשנים האחרונות ניתן למצוא בה מלון כשר איכותי, נענו גם כן לאתגר הכשרות היהודי ויצרו יש מעין בתי מלון  קשרים, העומד בכל עמו, על מנת לשרת את התייר הישראלי שומר תורה ומצוות. אתם מעוניינים בבילוי חופשה במלון כשר המעניק גם שירות איכותי מכל הלב, המומחים של כושר בוקינג יסייעו במציאת המלון הכשר הקרוב לאתר התיירות שאליו אתם מעוניינים להגיע, ובכל הפרוצדורות הנדרשות להשמנת החופשה המבוקשת.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
לתכנן חופשה כשרה
איך מתכננים נופש כשר?

תכנון חופשה יכול להיות מאמץ מרגש, אבל למי שמקפיד על חוקי תזונה כשרות הוא מוסיף רובד נוסף של שיקולים. חופשה כשרה כרוכה במציאת מקומות לינה

קרא עוד »
מלון קפסולה
מה זה מלון קפסולות?

אם עוד לא שמעתם על הטרנד היפני שכבש את העולם בסערה, כדאי שתכירו אותו – מלון קפסולות. מדובר באפשרות לינה זולה, ידידותית לסביבה ולמרבה ההפתעה,

קרא עוד »