חיפוש

הטיפול הפסיכולוגי שמביא לשינוי חיובי בזמן קצר ביותר

ישנם טיפולים רבים ושונים היום שמטרתם להעניק סיוע נפשי, ולפתור בעיות נפשיות רבות. חלק מהטיפולים כוללים מפגש עם פסיכיאטר וקבלת תרופות לטיפול בבעיה, וחלקם דורשים טיפול עם פסיכולוג. ישנם המון טיפולים פסיכולוגיים ופסיכותרפיים היום – מהם ואיזה מהם הכי יעיל בטווח המהיר?

 

למה נדרש טיפול פסיכולוגי?

ישנן המון הפרעות שונות שדורשות ללכת ליעוץ פסיכולוג, ולהמשיך אחר כך לטיפול פסיכולוגי. ההפרעות המדוברות הן נפשיות כמובן, וכוללות הפרעות חרדה שונות – הפרעת חרדה כללית, חרדה חברתית, התקפי חרדה ועוד. הן כוללות דיכאון, הפרעות אכילה, הפרעות אישיות, הפרעת טורדנות כפייתית (OCD) וגם הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD). כל אלה הפרעות שלא ניתן לטפל בהן באמצעות רופא רגיל, ולכן קיימות שיטות טיפול רבות ושונות שמטרתן לטפל בהפרעות בנפש האדם.

 

איזה סוגי טיפולים יש כיום להפרעות נפשיות?

המון טיפולים קיימים לטיפול בהפרעות הנפשיות השונות. יש כמובן טיפולים בתרופות – משפחות שונות של תרופות, כל סוג מקל ומטפל במחלה שונה, כולן נלקחות רק בהוראת פסיכיאטר או גורם מוסמך אחר. בנוסף, יש כאלה העוברים טיפול תרופתי משולב עם פסיכולוגי, וכמובן כאלה שעוברים טיפול פסיכולוגי בלבד. יש מגוון של טיפולים פסיכולוגיים למנעד הרחב של מחלות הנפש, ביניהם טיפול cbt, טיפול פסיכואנליזה ועוד.

 

טיפולים פסיכולוגיים שונים

הטיפולים הפסיכולוגים השונים מביאים כל אחד פתרון טיפול שונה. אז מה כל טיפול עושה? הנה כמה דוגמאות:

●      פסיכואנליזה

טיפול פסיכותרפיה שמטרתו להביא את תת המודע של המטופל אל הקדמה. הרעיון של הטיפול מתמקד בכך שהתת מודע והדברים המודחקים הם המכשול, ושעל מנת לרפא את המחלה הנפשית המטופל צריך לגלות אותם ולהתעמת עם מה שיגלה.

 

●      טיפול באומנויות השונות

טיפול שמקורו נתינת מקום למטופל להביע את עצמו בצורה שאינה דיבור. העיקרון עליו מושתת טיפול זה הוא שלפעמים התבטאות במילים אינה מספיקה, והבעה באמצעות דרכים אחרות – ריקוד, משחק, ציור – מאפשרת הבעה טובה יותר וגם ריפוי דרך הפעולה.

 

●      טיפולים קבוצתיים

אלה טיפולים המושתתים על רעיונות פסיכולוגים משתנים, אבל העיקרון החוזר הוא שניתן לטפל בעצמך דרך הכלל ודרך חשיפה ופעולות עם אנשים אחרים.

 

טיפול התנהגותי קוגניטיבי

טיפול נוסף – שהוכיח את עצמו כיעיל ביותר – הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי, או CBT. הטיפול מציג כמה שלבים: חשיפת המטופל למצבו, סיפוק מידע לגבי הדבר איתו הוא מתמודד ושינוי ההרגלים הרעים שאיתם מתמודד – הטיפול מתייחס להרגלים הרעים כגורם שמוביל למחלה הנפשית, גורם בר תיקון אך צריך להחליפו בהרגלים חיוביים ומקדמים. משתמשים היום בטיפול זה למחלות נפשיות רבות, והוא הראה עצמו כיעיל ומהיר יותר מטיפול פסיכולוגי אישי או טיפולים מסוגים שונים.

 

לסיכום…

ישנם המון טיפולים פסיכולוגיים שונים שמטפלים במחלות נפשיות שונות, אך CBT הוא אחד הטיפולים המוצלחים. הוא מציג תוצאות טובות ומהירות, אינו גורם לנזק למטופל ושיטותיו עובדות בטיפול של מחלות שונות. טיפול קוגניטיבי התנהגותי מציג שיטות יעילות – ולמרות שנראות פשוטות מבחוץ, הן מאפשרות טיפול עמוק וחיובי.

שיחה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא