חיפוש

4 ההבדלים בין תכשיטי זהב לתכשיטי זהב לבן

אפשר לומר שזהב הוא המלך הבלתי מעורער של התכשיטים על פני הגלובוס, כמעט ולא תמצאו חנות תכשיטים שאין בה זהב המשולב בתכשיטים. אהבת האנושות לזהב החלה לפני שנים רבות, אך נדמה שאין כח או חומר בעולם שיגרום לזהב לצאת מהאופנה – הוא היה פה תמיד, והוא פה להישאר.

אך הזהב הצהוב הוא לא בן יחיד במשפחה המנצנצת הזאת, המאמר הבא יעסוק בהבדלים המרכזיים שבין זהב צהוב לאחיו החורג – הזהב הלבן.

 

  1. זהב הוא זהב

קל מאוד להתבלבל ולחשוב שתכשיטי זהב לבן אינם מכילים זהב צהוב או להפך, אך האמת היא שהזהב הוא אותו זהב בדיוק.

תכשיטי זהב לבן מורכבים מתערובת של זהב שאליו מתווספים בתהליך היצור חומרים נוספים כגון פלטינה או ניקל, התערובת הכוללת של הזהב והחומרים הנוספים, בתוספת של חומר מתכתי מבריק נוסף כציפוי, יעניקו לתכשיט מראה נקי ולבן יותר – וזהו בעצם הזהב הלבן.

לעומת זאת, תכשיטי זהב צהוב מורכבים מאותו זהב בדיוק, בתוספת של חומרים נוספים אך שונים כגון אבץ או נחושת, מה שייתן לזהב את הגוון הצהוב, והמזוהה יותר עם הזהב אליו אנחנו רגילים.

 

  1. קראט

בואו נדבר על אחוזי קראט, כמה פעמים שאלתם מישהו כמה קראט התכשיט אותו הוא עונד, מבלי באמת להבין מה זה בכלל אומר?

זהו אמנם גורם זהה בין זהב צהוב לזהב לבן, אך הבנתו חשובה מאוד ותתרום להבנה הכוללת של זהב. אחוזי הקראט למעשה מצביעים על כמות הזהב מתוך התערובת ממנה יוצר התכשיט.

כלומר, טבעת בעלת 14 אחוזי קראט תכיל פחות זהב מאשר טבעת בעלת 18 אחוזי קראט, ככל שאחוזי הקראט גבוהים יותר – אחוזי הזהב גבוהים יותר, מה שהופך את התכשיט לטהור יותר.

 

  1. איכות התכשיט

קשה לומר באופן מובהק איזה מבין תכשיטי הזהב הוא איכותי יותר, מפני שכל תכשיט יוצר והורכב בדרך אחרת, ועורבבו בו כמויות שונות וחומרים שונים מלבד הזהב עצמו.

אך הדעה הרווחת היא שזהב צהוב הוא טהור יותר, כלומר הוא מכיל יותר זהב ברוב המקרים, ופחות חומרים נוספים בתערובת. כמובן שהדבר תלוי באחוזי הקראט, שכן נוכל למצוא תכשיטי זהב לבן בעלי אחוזי קראט גבוהים יותר, מה שיעיד כמו שאמרנו – על כמות זהב גדולה יותר בתכשיט.

 

  1. זהב עולה כסף

בסופו של דבר, לאחר התערובות, החיתוכים, החומרים השונים ושאר התהליך, כאשר תכשיטי זהב לבן ותכשיטי זהב צהוב מגיעים לחנות, מחירם נקבע לרוב על פי אחוזי הקראט שלהם – כך שטבעת 18 קראט מזהב צהוב תעלה במחיר דומה עד זהה לטבעת 18 קראט מזהב לבן.

 

לסיכום – עניין של טעם

השורה התחתונה היא שההבדלים בין זהב לבן לזהב צהוב אינם רבים ואינם משמעותיים, כך שבגדול – זה עניין של טעם, חלקינו יעדיפו שרשרת מזהב לבן כי הגוון שלה מתאים בול לשמלה החדשה, בעוד חלקנו יעדיפו צמיד מזהב צהוב פשוט כי לאבא שלו היה רק זהב צהוב. זהב אם כן, תמיד נשאר זהב.

טבעות

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא