חיפוש

הברחת שעונים ותכשיטים יקרים מחול לישראל: מה העונש הצפוי?

אם עברתם עם צמידי טניס שרכשתם בחו"ל במסלול הירוק (בנמלי התעופה והים או במעבר יבשתי) ונעצרתם בחשד להברחה – כדאי שתדעו שיש לכך השלכות חמורות.

למשל : עיכוב שלכם, חקירתכם, הבאתכם להמשך הליכי מעצר הן ע"י אגף המכס, המע"מ והן ע"י משטרת ישראל וכמובן – חילוט התכשיטים והשעונים ובהמשך אפילו החרמה שלהם.

חשוב לזכור ששעונים ותכשיטים נחשבים כטובין ולכן הבאתם ארצה כרוכה בהגבלות שונות, למשל:

  • תשלום של מיסי יבוא כמו מכס, מס קנייה ומע"מ
  • הגבלות שונות הקשורות לייבוא עצמו כמו צורך באישור מטעם מכון התקנים הישראלי, אישור מטעם משרד הבריאות ועוד.

כדאי שתדעו שרשויות החוק מקפידות במיוחד בנושא של הברחת שעונים ותכשיטים מסיבה אחת – יחסית קל להבריח אותם.

טובין אלו נמצאים במקום השלישי ברשימת הפריטים המוברחים ביותר אחרי אלכוהול וסיגריות, כך שהם משאירים מאחור אתת שאר הפריטים המוברחים כמו כסף מזומן, בשמים, סמים וטלפונים ניידים (איזה תכשיט מומלץ לקנות לכלה שמתחתנת?).

הברחת שעונים ותכשיטים

החוק לא נגמר בטרמינל

הסמכויות של רשויות החוק אינן נגמרות בטרמינלים עצמם, כך שהם יכולים לעצור אתכם לחקירה גם בחנייה ולבקש מכם להתלוות אליהם. המשמעות היא שגם אם עברתם במסלול הירוק, אתם לא יכולים לנשום לרווחה עם סגירת הדלתות מאחוריכם.

למשל, אדם מבוגר שעבר שבמזוודתו נמצאו קופסאות ריקות של תכשיטים עורר את חשדם של המוכסים.

התברר שהוא רכש תכשיטים ושעונים בחו"ל, אבל כדי לא להצהיר עליכם כטובין ולנסות להתחמק מתשלום המס הוא נקט בפעולה מקורית – הוא ביקש מבתו ומאשתו לענוד אותם. זה כמובן לא עזר לו והוא נדרש לשלם את המכס על הטובין בתוספת קנס…

המוכסים שמים לב גם לבגדים שלכם. למשל, שמלות רחבות של נשים מעוררות את החשד שמתחתיהן מסתתרים שעונים יוקרתיים שמוסלקים בכיסים מיוחדים.

 

עבירות מכס

אחת העבירות כאמור קשורה באי-תשלום המכס הנדרש. לצורך תפיסה של עברייני מכס מפעילה רשות המיסים מערך של בדיקה ובקרה מתקדם, אנושי וטכנולוגי במעברי הגבול השונים בישראל: נמלי הים, האויר ומעברי הגבול היבשתיים.

כמו כן, רשות המיסים מאתרת עבריינים שמנסים להבריח טובין לישראל באמצעות הדואר כדי להתחמק מתשלום מכס, למשל:

  • עבריינים שמנסים להציג את היבוא המסחרי כיבוא אישי
  • עבריינים שמעבירים דיווח שקרי ומצהירים הצהרות כוזבות על ערך הטובין ועל מהותו

בנוסף, רשויות המכס עוקבות אחריכם גם ברשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם. למשל, אם העליתם תמונות שלכם בחו"ל עונדים תכשיטים ו/או שעונים יקר ערך – צפו לבדיקה של רשויות המכס עם חזרתכם ארצה.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »